Pereiti į pagrindinį turinį

Sunkus konsultantų darbas, arba kaip veikia pilnatis

2013-10-22 03:00
T. Urbelionio/BFL nuotr.

Kasdien su įvairiausio plauko klientais bendraujantys "Sodros" ir Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) Informacijos centrų konsultantai teigia, kad iš gyventojų sulaukia visko: nuo virtualių gėlių iki grasinimo peršauti kojas.

Sveikinimai ir grasinimai

Beveik trečdalį milijono konsultacijų telefonu klientams jau suteikė prieš metus pradėjęs veikti Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos – "Sodros" – Informacijos centras. Per šį laikotarpį konsultantai sulaukė ne tik prašymų padėti dėl pašalpų, socialinio draudimo įmokų ar kitų dalykų, bet ir įvairių keistų klausimų, pavyzdžiui, "Kada geriau pastoti?", "Ar galėtų "Sodra" skirti butą?", "Ar nebus sustabdytos išmokos laimėjus milijoną?", "Kaip apgauti "Sodrą"?" ir panašių.

Tiesa, be keistų klausimų, jie yra sulaukę ir sveikinimų Valentino dienos proga, patarimų nekelti ragelio žaibuojant. Tačiau pasitaiko ir tokių klientų, kuriems gražūs žodžiai ar padėka yra svetimas dalykas. Jie mieliau linkę pagrasinti, kad lazdomis apdaužys šonus ar net peršaus kojas!

Konsultantų teigimu, klientų aktyvumas priklauso nuo sezono, teisės aktų pasikeitimo, žiniasklaidoje aptariamų aktualijų. Pavyzdžiui, rekordinis skambučių skaičius balandį (38 tūkst.) sietinas su gegužės 1 d. terminu, kai gyventojai turi deklaruoti pajamas. Žiemą padidėjus sergamumui, dažniau skambinama dėl ligos pašalpų. O vasarą, kai daugelis atostogauja, skambinančių sumažėja.

Juntama mėnulio įtaka

Ne paslaptis, kad daugelį žmonių veikia ir mėnulio fazės. Ne veltui pilnatis turi savo atspalvį. "Sodros" konsultantų tvirtinimu, pastebėta, kad mėnulis žmonėms tikrai daro didelę įtaką.
"Labai jaučiama mėnulio įtaka. Tuo periodu žmonės būna labai pikti. Kai kurie pateikia tokių kryžiažodinių klausimų, kuriuos konsultantams net sunku išaiškinti, nors ir bandai tai daryti iš visų pusių", – sakė įmokų klausimais konsultuojanti Sandra Mikalauskienė.

Moters teigimu, klientai piktinasi valstybe, mokesčių sistema ir reforma, būtent jų – įmokų skyriaus – konsultantai sulaukia pretenzijų dėl įstatymų.

"Turime išgirsti, kodėl vieni jų sukurti tobulai, kiti ne. Bet šioje situacijoje mes galime tik išklausyti ir padėti rasti geriausią sprendimą. Informacijos centras yra "Sodros" ausys. Stengiamės suprasti žmogų, kad jis mums skambina tikrai ne kuo nors pasidžiaugti, o spręsti problemą. Todėl turime klientą išgirsti", – kasdienybės niuansais, kai tikrai tenka apsišarvuoti kantrybe, dalijosi pašnekovė.

Kad ir kaip būtų, sulaukiama ne tik su savimi bei kitais nesusikalbančių klientų skambučių. Be tokių, yra ir labai malonių, kuriuos, kaip sakė konsultantė S.Mikalauskienė, ir norisi prisiminti, nes jie įkvepia dirbti.

Iš malonesnių klientų ji paminėjo tokius, kurie siunčia virtualias gėlių puokštes, linki įvairiausių dalykų: sveikatos, sėkmės, šeimyninio gyvenimo laimės, ilgai dirbti šį darbą ir t. t.

Skambučių sumažėjo, kuriozų liko

VMI Informacijos centras veikia jau septintus metus. Iki šiandien mokesčių konsultantai yra suteikę beveik 5 mln. konsultacijų. Centre dirba apie 50 konsultantų, kurie paruošti kalbėti specialiomis temomis.

VMI Viešųjų ryšių skyriaus vedėjas Darius Buta teigė, kad didesnis vadinamųjų pilnaties mokesčių mokėtojų skambučių srautas būdavo tada, kai valstybė sumokėdavo už konsultacijas ir pačius skambučius. Atėjus ekonominei krizei, už skambučius moka mokesčių mokėtojai. Dabar tokių skambučių nėra labai daug, bet, pasak D.Butos, kuriozų pasitaiko.

"Pavyzdžiui, paskambinęs mokesčių mokėtojas sako, kad neturi patalpų pardavimo dokumentų, esą po skyrybų tik drabužiai ir pasas liko. Kitas paskambinęs sako: "Padėkite man, dirbu nelegaliai, mane viršininkas skriaudžia, visai išnaglėjo." Arba: "Kai žmona už manęs tekėjo, nesakė, kad reikės deklaraciją teikti. Vadovavomės kitais dalykais – jausmais ir t. t." Dar kitas:

"Jums lengva kalbėti, jūs su aukštuoju!" – pavyzdžius vardijo Viešųjų ryšių skyriaus vedėjas.

Be ne itin logiškų prašymų, pareiškimų, Informacijos centro darbuotojai sulaukia ir pribloškiančių palinkėjimų. Į atsisveikinimą "Ačiū jums už skambutį. Geros dienos" vienai centro konsultantei yra tekę iš 73 metų mokesčių mokėtojos lūpų išgirsti atsakymą: "O jums jaudulingos nakties."

"Konsultantui visada privaloma kalbėti mandagiai ir dalykiškai. Skambučiai yra įrašomi, kad būtų užtikrinta konsultacijų kokybė. Piktų mokesčių mokėtojų visada pasitaiko, ne visi juos nori mokėti. Ne visi supranta, kad konsultantas yra padėjėjas. Tiesa, neretai jie tampa ir psichologais, turinčiais padėti mokesčių mokėtojams suprasti jų pareigas", – apie nelengvą konsultantų darbą kalbėjo D.Buta.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų