Seimo pirmininkės Irenos Degutienės iniciatyva trečiadienį Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitete (ŠMKK) susitiko švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius bei jį iš posto trauktis raginantys visuomenės veikėjai.
Grupė Kovo 11-osios Akto signatarų ir Sąjūdžio iniciatyvinės grupės narių prieš porą savaičių paskelbė pareiškimą, kuriuo ministrą G.Steponavičių apkaltino švietimo politiką grindžiant "antivalstybiškai orientuotomis" ekonominio libertarizmo idėjomis.
Taip pat savo rašte pareiškėjai kaltino ministrą, kad jam pradėjus vadovauti Švietimo ir mokslo ministerijai "visiškai apleistas tautinis ir patriotinis jaunimo ugdymas", o ŠMM tapo "jaunąją kartą demoralizuojančių ir psichologiškai luošinančių ugdymo programų kaip "Gender Loops" faktine globėja".
Signatarų ir sąjūdininkų raštą gavusi Seimo pirmininkė Irena Degutienė jį peradresavo ŠMKK su nurodymu organizuoti pareiškėjų ir ministro susitikimą - jis trečiadienį ir įvyko komitete.
Vienas raštą pasirašiusių signatarų Bronislovas Genzelis trečiadienį ŠMKK posėdyje ministeriją kaltino, jog "vyksta ne švietimo reforma, o švietimo reformos išardymas", tvirtino, esą moksleiviai nebemoka Lietuvos istorijos.
Kitas Kovo 11-osios akto signataras Algirdas Endriukaitis piktinosi ankstyvu anglų kalbos mokymu mokyklose.
"Vaikas dar nemoka batų raištelių užsirišti, o jau moka angliškai antroje klasėje", - sakė vienas pareiškėjų, reziumuodamas, kad "lieka mūsų valstybė ar nelieka, toks klausimas šiandien yra, o ne kitoks".
Taip pat ministrui priekaištauta, jog uždaromos mokyklos ir per dešimtmetį jų Lietuvoje sumažėję tūkstančiu, o jaunimas renkasi studijas užsienyje.
Atsakydamas į kritiką ministras tvirtino, kad kaltinimai dėl uždaromų mokyklų skamba tarsi kaltinimai dėl demografinės padėties, nes mažinti švietimo įstaigų skaičių privertė ir mažėjantis moksleivių skaičius - nuo 600 iki 400 tūkstančių.
Kalbėdamas apie tautinį ir patriotinį ugdymą ministras minėjo naują patvirtintą ugdymo programą, kurioje, jo žodžiais, kaip tik yra slinktis link Lietuvos, jos istorijos.
Abiejų pusių susitikimas baigtas Seimo komiteto narių sutikimu, jog diskusijos dėl švietimo sistemos problemų - reikalingos, ir turės būti rengiamos ateityje, taip pat ir kituose formatuose, pavyzdžiui, komiteto nariams lankantis aukštosiose ir vidurinėse mokyklose, susitinkant su bendruomenėmis.
Naujausi komentarai