Kasdien radijo transliacijos pasiekia daugiau nei du trečdalius 12-74 metų amžiaus Lietuvos gyventojų. Šiuo metu radijas yra antra pagal populiarumą medija Lietuvoje po televizijos, lenkianti net internetą. Tai parodė rinkos tyrimų bendrovės TNS LT atliekami auditorijų tyrimai.
"Radijas ne tik pasiekiamas įvairiausiose vietose ir platformose – telefone, internete, televizoriuje, radijo imtuve namuose ir automobilyje, bet ir jo labiausiai klausomasi fone. Be to, šiandien radijo stotys puikiai išnaudoja socialinę mediją ir savo tinklalapius, tokiu būdu sėkmingai pritraukdamos jaunesnę auditoriją, kuriai svarbios pramogos, bendravimas bei galimybė tiesiogiai transliuojamą turinį klausyti ar žiūrėti vėliau. Prisitaikydamos prie klausytojų radijo stotys savo svetainėse siūlo laidų įrašų, integruoja video ir fotoblogus, suteikia galimybę turinį komentuoti ir juo dalintis "Facebook" tinkle. Tai padeda radijui ne tik išlaikyti, bet ir didinti savo konkurencingumą", – teigė TNS LT projektų vadovė Inga Bitinaitė.
Daugiausia klausytojų – 77 proc. – radijas pritraukia darbo dienomis, savaitgaliais klausytojų sumažėja iki 58 proc. Labiausiai pamėgtas laikas įsijungti radijo stotį – darbo dienomis, rytais tarp 8 ir 10 val.
Radiją kaip foną klausytojai būna įsijungę net 69 proc. viso prie jo praleidžiamo laiko ir 31 proc. laiko šios medijos klausomasi susitelkus. Namai išlieka pagrindine radijo klausymosi vieta, tačiau savaitės klausytojų pasiekimas namuose mažėja: nuo 2010 m. per trejus metus radijo klausančių namuose skaičius sumažėjo nuo 77 proc. iki 66 proc. Kasdien radijo namuose klauso 51 proc. respondentų, 23 proc. – automobilyje, 11 proc. – darbe.
Vertinant praleistą laiką klausantis radijo, kasdien vidutiniškai prie šios medijos praleidžiama apie 3 val. 30 min. Ilgiausiai radijo klausosi 40-74 metų amžiaus klausytojai. Nors 12-19 metų radijo vartotojai yra nepastoviausi – klauso jo trumpiausiai, tačiau sudaro dažniausiai radijo internete besiklausančią grupę. Ištikimiausi radijo klausytojai yra vyresnio amžiaus 60-74 metų amžiaus. Net 78 proc. jų radiją įsijungia kasdien.
Klausančiųjų radijo internete skaičius dabar siekia ketvirtadalį 12-74 metų amžiaus Lietuvos gyventojų. Didžiąją klausančiųjų radijo internete dalį sudaro 15-29 metų amžiaus mūsų šalies gyventojai. Vyriausi – 50-74 metų amžiaus – radijo internete klausytojai sudaro 7 proc.
"Internetas atveria puikias galimybes turinį individualizuoti arba jį taikliau nukreipti į tikslines grupes. Lietuvoje tokio turinio paklausa auga, o tarp jaunųjų klausytojų šis poreikis ypač svarbus. Radijas išnaudoja šias galimybes, tačiau susiduria su nauja konkurencija – muzikos klausymosi internete platformomis. Pavyzdžiui, 2013 m. pavasarį Lietuvoje pradėjusi veikti muzikos klausymosi paslauga "Spotify" gali pakeisti radijo klausytojų įpročius," – teigė I. Bitinaitė.
Naujausi komentarai