Baltijos ir Juodąją jūras jungiantis konteinerinis traukinys "Vikingas" šiemet švenčia dešimtmetį. Tikintis, kad į bendrą kelių valstybių projektą įsitrauks ir daugiau šalių, šiandien Vilniuje organizuojama tarptautinė geležinkelių ir jūrų transporto atstovų konferencija.
Startą davė trys šalys
2003-iaisiais Lietuvos, Baltarusijos ir Ukrainos pradėtas projektas, pagal kurį iš Klaipėdos į Odesą Ukrainoje per Minską, Kijevą ir atgal pradėjo kursuoti konteinerinis traukinys, dabar laikomas patraukliu ir kitų šalių transporto atstovams.
Pernai prie šio projekto prisijungė Bulgarija, o šiuo metu deramasi su Gruzija ir Moldova. Pasak įmonės "Lietuvos geležinkeliai" Krovinių vežimo direkcijos direktoriaus Stasio Gudvalio, projektas gali ne tik palengvinti krovinių vežimą, išlaikyti esamus klientus, bet ir padidinti gabenimo apimtį.
Siekiant pristatyti traukinį "Vikingas" ir labiau išstudijuoti užsienio šalių krovinių gabenimo poreikius bei patirtis, šiandien sostinėje ir rengiama tarptautinė konferencija, kurioje dalyvauja atstovai iš 14 šalių – Baltarusijos, Ukrainos, Rusijos, Gruzijos, Turkijos, Italijos, Švedijos, Lenkijos, Azerbaidžano, Belgijos, Suomijos, Rumunijos, Bulgarijos ir, žinoma, Lietuvos.
Sieks bendradarbiauti
Pagrindinis konferencijos tikslas – įvertinti tolesnes projekto plėtros galimybes ir didinti krovinių srautus tarp Baltijos ir Juodosios jūros pakrantės šalių.
"Iš šios konferencijos labiausiai tikimės naujų ryšių, šalių, kurios galėtų prisijungti prie "Vikingo" tinklo, susidomėjimo. Tikslinga būtų turėti geležinkelio liniją iš Turkijos, nes dabar dauguma krovinių iš ten keliauja kelių transportu, – juos gabenti keltais per Juodąją jūrą per brangu, o su Rumunija ir Bulgarija dar tik diskutuojame apie liniją, kuria būtų galima Juodąją jūrą aplenkti traukiniais", – sakė S.Gudvalis.
Konferencijoje dalyvauja ne tik geležinkelių, bet ir jūrų transporto atstovai. S.Gudvalis viliasi, kad jie nusileis ir sumažins krovinių gabenimo kainas. Tokiu atveju per kelias šalis kursuojančiam konteineriniam traukiniui atsivertų dar geresnės krovinių vežimo galimybės.
S.Gudvalis pridūrė, kad tolesnės "Vikingo" perspektyvos sietinos visų pirma su augančiais konteinerinių pervežimų srautais visame pasaulyje. Papildomų galimybių suteiks ir Vilniuje, Kaune bei Klaipėdoje steigiami viešieji logistikos centrai, Šeštokų geležinkelio stoties plėtra.
Maršrutą įveikia per 52 valandas
Krovinių vežimas konteineriais dėl savo universalumo tampa pagrindine krovinių vežimo paslaugų plėtros kryptimi, todėl jam skiriamas ypatingas dėmesys.
Traukiniu vežami įvairaus dydžio universalūs ir specializuoti konteineriai bei vilkikai su puspriekabėmis, kurie iš Skandinavijos ir Vakarų Europos šalių atvežami jūrų transportu į Klaipėdos uostą, taip pat per Mukrano–Klaipėdos perkėlą ir vežami toliau į Ukrainą, Baltarusiją, Artimuosius Rytus, Kaukazą, Turkiją – per Iljičiovsko bei Odesos uostus – ir atgal.
Traukinys "Vikingas", palyginti su kelių transportu, krovinius gabena daug saugiau ir ekologiškiau – šiuo metu 1734 kilometrus besitęsiantis maršrutas įveikiamas per 52 valandas, o kainos maždaug 30 proc. mažesnės negu vežant automobiliniu transportu.
Iš viso traukinys "Vikingas" per dešimtmetį jau nuvažiavo maždaug 2,3 mln. kilometrų ir pervežė daugiau nei 4,8 mln. tonų krovinių.
Konferencijoje – aktualios diskusijos
Konferencija "10-ies metų krovinių vežimo konteineriniu traukiniu "Vikingas" veiklos patirtis ir nauji iššūkiai" šiandien nuo 9 iki 18 val. vyks sostinėje esančiame viešbutyje "Crown Plaza".
Konferencijos moderatoriai – Užsienio reikalų ministerijos ambasadorius energetikos ir transporto politikos klausimams Vytautas Naudužas, projekto "Rail Baltica" direkcijos direktorius Antanas Zenonas Kaminskas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas, Ukrainos bendrovių "Plaske" ir "Fiata" viceprezidentas Ivanas Liptuga.
Renginyje taip pat dalyvauja susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, Baltarusijos ambasadorius Lietuvoje Vladimiras Dražinas, Ukrainos ambasadorius Lietuvoje Valerijus Žovtenka, Užsienio reikalų ministerijos ambasadorius Evaldas Ignatavičius.
Konferencijoje bus aptariami geležinkelių įmonių bendradarbiavimo, inovacijų klausimai, intermodaliniai sprendimai vežant krovinius konteineriniu traukiniu "Vikingas" ir šio projekto paslaugų plėtros galimybės bei perspektyvos.
Naujausi komentarai