Prezidentę Dalią Grybauskaitę skraidinanti bendrovė gali pasiūlyti naują orlaivį, tinkamą nedidelėms delegacijoms vykti į vizitus Europoje.
Ne tik D.Grybauskaitei
Praėjusį pavasarį prezidentūros užsakomųjų skrydžių konkursą laimėjusi Vilniaus aviacijos paslaugų tarpininkavimo bendrovė "Aeroservisas" šiomis dienomis įsigijo teisę naudotis nauju nedideliu lėktuvu "Cessna 560 Citation V", skirtu verslo klasės vidutinės trukmės kelionėms.
Kai prieš kelias dienas šis lėktuvas nusileido Vilniaus oro uoste ir šalia jo ėmė suktis "Aeroserviso" žmonės, pasklido kalbos, neva ruošiamas prezidentinis lėktuvas. Esą D.Grybauskaitė dabar šiuo orlaiviu su delegacija galės skraidyti su darbo vizitais į Briuselį ir kitas Europos sostines. Valstybiniams ar oficialiems vizitams šis orlaivis būtų per mažas, nes per tokio tipo vizitus Prezidentės vadovaujamos delegacijos būna kur kas didesnės ir telpa tik į didesnius lėktuvus.
Bet "Aeroserviso" vadovas Benas Laurinaitis tvirtina, kad naujas lėktuvas įsigytas ne specialiai Prezidentei D.Grybauskaitei skraidinti. "Ne, tai tiesiog mūsų naujas produktas, kurį pasiūlysime savo klientams. Siūlome jiems išsinuomoti nuo mažiausių iki didelių orlaivių. Tarp jų dabar bus ir ši "Cessna", – sakė B.Laurinaitis.
Pirkti neapsimoka
Pats "Aeroservisas" neturi nė vieno savo lėktuvo. Visi verslininkams, keleivių grupėms ar prezidentūrai šios bendrovės siūlomi orlaiviai nuomojami iš kitų Lietuvoje ar užsienyje registruotų bendrovių.
"Cessna 560 Citation V" priklauso vienai Danijos bendrovių. Naujas toks lėktuvas kainuotų apie 35–40 mln. litų, iki dešimties metų senumo – apie 12–15 mln. litų. Pasak B.Laurinaičio, Lietuvoje nėra pakankamos orlaivių nuomos rinkos, kad būtų galima įsigyti tokio tipo lėktuvą. Todėl šis nuomojamas iš danų.
Nuomojamas dešimties metų senumo "Cessna 560 Citation V" yra verslo klasės nelabai didelis lėktuvas. Be dviejų komandos narių, jame telpa septyni aštuoni keleiviai. Tokio tipo orlaivis nenusileisdamas gali skristi iki 2500 km, tai yra pakilęs iš Vilniaus nesunkiai galėtų pasiekti Londoną.
Kol kas skraido pati
"Aeroserviso" vadovas neatmetė, kad naujas siūlomas lėktuvas kartais gali būti priimtinas ir prezidentūrai. "Jeigu jo pakaks delegacijai nugabenti į kurį nors Europos miestą ir jeigu bus apskaičiuota, kad tai apsimokės, kodėl gi ne", – sakė jis.
Pasak B.Laurinaičio, ši "Cessna" kur kas ekonomiškesnė nei iki šiol "Aeroserviso" siūlytas panašaus dydžio "Hawker 800XP". Pastaruoju skraidintos ankstesnio prezidento Valdo Adamkaus vadovaujamos delegacijos.
Šių metų viduryje Prezidente prisaikdinta D.Grybauskaitė kol kas nebuvo pasinaudojusi "Aeroserviso" paslaugomis. Į visas ligšiolines keliones ji skrido reisiniais lėktuvais, Europoje rinkosi ekonominę, skrisdama toliau – verslo klasę.
Tačiau atsiradus būtinybei nuskraidinti vidutinio dydžio ar didelę Prezidentės vadovaujamą delegaciją, bendrovė "Aeroservisas" turės pasirūpinti atitinkamo lėktuvo užsakomuoju reisu. Tarp tų, kurie gali būti pasiūlyti valstybės vadovei, atsirado ir naujoji "Cessna".
Prezidentė, kaip ir premjeras, Seimo pirmininkė ar užsienio reikalų ministras, vizitams taip pat gali naudoti vieną iš Lietuvos karinių oro pajėgų lėktuvų "Spartan" su į jį įstatytu specialiu verslo klasės salonu.
Skandalinga "Jet Star" istorija
Lietuvoje nuolat atsinaujina diskusijos dėl valdiško lėktuvo būtinybės. Sunkmečiu šios kalbos pritilo, nors prieš kelis mėnesius užsienio reikalų ministras Vygaudas Ušackas užsiminė, kad Lietuvai reikalinga įsigyti "Jet Star" ar panašaus dydžio vyriausybinį lėktuvą.
Prieš kiek daugiau kaip penkiolika metų Lietuva buvo įsigijusi pirmą vyriausybinį lėktuvą. Tai buvo vos devynių vietų "Jet Star-731", galintis skraidyti tik netolimus atstumus. Už 2,28 mln. JAV dolerių šį lėktuvėlį tuomečiam prezidentui Algirdui Brazauskui įpiršo jo finansinis rėmėjas verslininkas Simas Velonskis. Dar 170 tūkst. dolerių kainavo lakūnų mokymas.
Tačiau lėktuvas nešė vienus nuostolius. Pasirodė, kad jis per mažas skraidinti prezidento ir kitų aukštų pareigūnų vadovaujamas delegacijas, todėl valstybiniams ir darbo vizitams šis lėktuvas nebuvo itin dažnai naudojamas. Todėl 1998 m. "Jet Star" parduotas už beveik 2 mln. dolerių.
Naujausi komentarai