Quantcast

Vasara – kelių remontų ir eismo apribojimų metas: erelių nestabdo net ir darbininkų žūtys?

Visoje Lietuvoje kelininkai per vasarą imasi didžiausių kelių remontų, dėl to atsiranda greičio apribojimai, keičiasi eismo juostos, o keliuose dirba ir darbininkai, ir sunkioji technika.

Bet tai nestabdo vairuotojų – dažnas nekreipia dėmesio į apribotą greitį ar atsiradusias kliūtis. Kuo tai gresia ir ko reikėtų papildomam saugumui?

Daugiau apie tai pasakojo Policijos departamento Viešosios tvarkos biuro vadovas Vytautas Grašys.

– Ar pastebite prasižengėlių?

– Kartais Lietuvoje vis dar nesilaikoma Kelių eismo taisyklių (KET). Ne išimtis ir atkarpos, kuriose vykdomi kelio darbai. Ribojamas greitis, pastatomi įspėjamieji ženklai tam, kad vairuotojai būtų dar labiau atidesni, laikytųsi KET ir žiūrėtų į spidometrą. Kelio ruožas, kuriame vykdomi darbai, yra didesnio pavojaus ir šioje vietoje atsakingumo vairuotojams tikrai stinga.

Turime atvejų, kai yra žuvę darbuotojai, vykdantys kelio darbus.

– Ironiškas klausimas, kam tie ženklai statomi, jeigu jų vis tiek niekas nepaiso. Vienas ryškesnių pavyzdžių yra kelyje Vilnius–Kaunas. Ten nemažai remontų, bet visi kaip važiavo dideliu greičiu, taip važiuoja.

– Tikrai ne visi. Absoliuti dauguma vairuotojų paiso ir tiki tais ženklais, kad greičio ribojimas arba įspėjamasis ženklas, pirmiausia, reikalingas tam, kad vairuotojas būtų saugus. Kita vertus, tikrai atsiranda tų, kurie nepaiso kelio ženklų, o jų paskirtis tokia, kad ir vairuotojas, ir darbuotojai, atliekantys kelio darbus, būtų saugūs. Šioje vietoje turbūt vairuotojams reikėtų įsisąmoninti, kad jeigu yra ženklai, ribojantys greitį, toje atkarpoje yra vykdomi darbai ir gali atsirasti darbuotojas ar kažkokia papildoma kliūtis, kai reikės staigiai stabdyti. Greitis ribojamas tam, kad tokį sprendimą būtų galima lengvai realizuoti.

– Kokios dažniausios nelaimės yra tokiuose ruožuose?

– Nepaisant lenkimo taisyklių, išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą. Atsitinka atvejų, kai atsitrenkiama į kelio darbų įrenginius. Turime atvejų, kai yra žuvę darbuotojai, vykdantys kelio darbus.

– Ar tai yra dažnas atvejis?

– Ne, tai nėra dažnas atvejis. Ir vienas toks atvejis skatintų būti dar labiau dėmesingesniems, kai vyksta kelio darbai, tam, kad tokios nelaimės neatsitiktų.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

– Ar pareigūnai tokiuose kelio ruožuose patruliuoja arba stato specialiąją įrangą, kad drausmintų pačius vairuotojus? Ar tai yra palikta pačių vairuotojų atsakomybei? Vasarą kelių remontų yra daug, pareigūnų prie kiekvieno nepastatysi.

– Taip, pareigūnų prie kiekvieno nepastatysi, bet jūs puikiai žinote, kad Lietuvos keliuose, miestų gatvėse pareigūnai patruliuoja. Ir to dalyko nedaro viešai, nepriklausomai, ar vykdomi darbai, ar ne. Be abejo, žiūrime, kur tikrai yra rizika atsitikti nelaimei ir patrulio darbas būtų maksimaliai efektyvus, paskatintų, įtikintų vairuotojus laikytis KET. Svarbiausias momentas yra, kad tie greičio ribojimo ženklai, pirmiausia, yra reikalingi patiems vairuotojams.

Šioje vietoje tikrai nemažai bendraujame su pačiais kelininkais, įmonėmis, kurios atlieka kelių darbus. Kalbame apie tai, kad galėtų atsirasti ir įspėjantys greičio rodytuvai, kai vairuotojas matytų, kokiu greičiu važiuoja ne tik spidometre, bet ir ženkle. Kad gebėtų priimti sprendimą pasirinkti dar mažesnį, saugų greitį.

KET galioja visuose Lietuvos keliuose, nepriklausomai jie remontuojami ar ne.

Kita vertus, labai svarbu, kad kelininkai, atlikę darbus, pašalintų ženklus arba uždengtų, jog neklaidintų pačių vairuotojų, o vairuotojas tikėtų tuo ženklu, esančiu prieš atliekamus darbus.

– Jeigu pastebėjau kelyje keistai besielgiantį vairuotoją, galbūt galiu pranešti policijos pareigūnams? Vairuotoją laikinai pasekti, kad jis kažkur nenuvažiuotų?

– Jeigu pastebėjote ir pranešėte policijai, tikrai blogiau nebus. Tikrai turime atvejų, kai ir ne pagal greičio matavimų įrangą nustatomas viršytas greitis. Pagal tam tikrus automobilių techninius parametrus. Šioje vietoje visuomenės dėmesingumas ir informacijos pateikimas policijai paskatins dar atsakingiau elgtis tuos, kurie ne visada laikosi kelių eismo taisyklių.

– Jeigu tokiame ruože aš viršijau greitį, įvyko nelaimė man ar kitam vairuotojui, ar gali būti skirta papildoma bauda, kad nesilaikiau KET? Kitas dalykas, draudimo atsakomybė.

– Manau, kad taip. KET galioja visuose Lietuvos keliuose, nepriklausomai jie remontuojami ar ne. Jeigu dėl jūsų pažeidimo įvyko eismo įvykis, šioje vietoje susilauksite atsakomybės iškvietę policiją.

Labai svarbus momentas yra tai, kad apribojamas judėjimas, kai vykdomi kelio darbai. Įvykus eismo įvykiui – trukdomas eismas. Tai vairuotojas turėtų imtis visų priemonių kaip atlaisvinti kelią, kad netrukdytų kitiems eismo dalyviams.

– Netrukus ateis ruduo ir žiema, tada irgi yra vykdomi kelio darbai, būna ribojimų, kokie čia pavojai atsiranda?

– Galbūt išskirtinių pavojų nėra, oro sąlygos – matomumas. Patys pirmieji kelio ženklai, kurie statomi prieš vietą, kurioje atliekami kelio darbai, vairuotojui turėtų signalizuoti, kad pasiruošk, priimk sprendimą, sulėtink greitį, važiuok atsargiai. Reikia raginti vairuotojus būti dar labiau atidesniems ir paisyti KET.



NAUJAUSI KOMENTARAI

O kada gi

O kada gi portretas
remontuos kelius i zvyro,smelio,skaldos karjerus? Ar vairuotojai,vezantys iskasenas ir uztikrinantys VISU keliu kokybe mums VISIEMS - neverti gero kelio!? Juk tai jie zudo savo sveikata SIAUBINGAIS keliais i karjerus,kad visi kiti turetu gerus!

Pirmiau

Pirmiau portretas
darbu sauga,o po jos jau ieskokite atpirkimo oziu!

Kiek gi

Kiek gi portretas
zuvo tu darbininku,ar visada kalti ne jie patys ir kada jie ipras nuimti ribojimus,kai nedirba? O gal kliutys daromos tycia,su valdziu zinia!? Juk dega zmoniu degalai - pirks. Veluoja - skubes. Bus ka bausti. Ar ne taip kartais!?
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių