Vidaus reikalų ministerijos (VRM) autoūkyje artimiausiu metu žadama permainų. Ministerijos atstovų teigimu, dabar autoūkio veikla nepakankamai efektyvi, tad rengiamas planas, kaip ją pagerinti.
Susigriebė po incidento
Permainos VRM autoūkyje prasidėjo dar balandžio pradžioje, kai ministrui Dailiui Barakauskui savaitgalio naktį panorus nuvykti į Lietuvos ir Baltarusijos pasienį paaiškėjo, kad darbo vietoje budintys įstaigos mechanikas ir vairuotojas neblaivūs. Maža to, pakeliui į ministro namus tas pats neblaivus vairuotojas kirto sankryžą degant raudonam šviesoforo signalui ir buvo sustabdytas policijos. Jam nustatytas 1,96 promilės girtumas. Iš karto po įvykio abu nusižengę darbuotojai atleisti iš darbo. Dar dviem jų viršininkams skirti papeikimai, o D.Barakauskas inicijavo tarnybinį patikrinimą.
VRM informavo, kad po patikrinimo nuspręsta sugriežtinti autoūkio darbuotojų kontrolę: įvesti patikrinimai per šventes ir naktį, reguliariai tikrinamas darbuotojų blaivumas. Taip pat esą autoūkio skyrių vadovams nurodyta sustiprinti darbo proceso ir darbo drausmės kontrolę. Dar vienas pokytis – autoūkio žemės bei pastatų valdymas buvo perduotas Turto valdymo ir ūkio departamentui prie VRM.
Trūkumai akivaizdūs
Vis dėlto ministerijos vadovybė nusprendė imtis ir didesnių pertvarkų. Praeito mėnesio pabaigoje ministras D.Barakauskas išleido įsakymą, kuriuo autoūkio kuravimą iš ministerijos kanclerio Evaldo Gusto perdavė viceministrui Algimantui Juocevičiui. Ministerija nurodo, kad šiuo veiksmu siekiama užtikrinti efektyvesnį autoūkio veiklos organizavimą. Pats A.Juocevičius sako matantis autoūkio valdymo trūkumų, tad pokyčiai neišvengiami.
„Mes manome, kad ta veikla, kuri vykdoma, yra nepakankamai efektyvi. Administracija mums duoda pretenzijų dėl valdymo dalykų, būna ir darbo drausmės nusižengimų. Matyt, reikės peržiūrėti visus tuos dalykus“, – sakė viceministras.
Paklaustas, ar autoūkyje būta ir daugiau drausmės pažeidimų, A.Juocevičius atsakė neigiamai, tačiau teigė manantis, kad „priežiūros trūksta, jeigu gali vykti tokie dalykai“.
A.Juocevičiaus teigimu, priemonių planas jau rengiamas, o rezultatų galima tikėtis po keleto savaičių. Tačiau konkrečių veiksmų autoūkio darbui reguliuoti viceministras neatskleidė – esą pirmiausia reikia atlikti analizę ir parengti planą.
Vidaus reikalų ministras D.Barakauskas taip pat sakė manantis, kad pokyčiai autoūkyje būtini.
„Tas incidentas yra tik situacijos, kuri yra autoūkyje, padarinys. Trūkumų ten tikrai yra, ir tas incidentas tai patvirtina. <...> Toliau žiūriu, kad tie dalykai nepasikartotų. Jei vadovai nesusitvarko, turi būti priimti politiniai sprendimai, kuriuos aš turiu teisę priimti ir priėmiau. Autoūkis perduotas tiesiogiai Turto valdymo ir ūkio departamentui. Atitinkamai pakeista pavaldumo politinė sritis – Turto valdymo departamentas ir autoūkis yra perduodamas kuruoti vienam viceministrų, kuris turi labai didelę patirtį, – devynerius metus dirbo Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriumi. Kitaip sakant, perdaryta valdymo piramidė“, – aiškino D.Barakauskas.
Žada reorganizaciją
Prieš keletą metų VRM autoūkiu buvo susidomėjusi Valstybės kontrolė. Auditoriai tada konstatavo, kad autoūkis galėtų būti mažesnis, o ministerija ir jos įstaigos valdo daugiau patalpų bei transporto priemonių, nei reikalinga jų funkcijoms atlikti. Be to, Valstybės kontrolė ydinga pavadino praktiką prižiūrėti ir Policijos departamento bei Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) automobilius.
Paklaustas, ar ministerija ketina svarstyti tokį klausimą, D.Barakauskas sakė, kad iš principo dabartinė sistema tinkama, tačiau užsiminė apie galimą reorganizaciją.
„Darysime ir reorganizaciją, spręsime būtiną funkcijų atlikimą, žmonių skaičių ir visą vadybos piramidę“, – teigė ministras.
D.Barakausko teigimu, autoūkio mažinimo klausimas yra svarstytinas, bet realiai jį sumažinti sunkiai pavyktų.
„VRM yra atsakinga, kad visos jai pavaldžios tarnybos vykdytų savo funkcijas. Tai nepaprastas klausimas, juk nedarysime taip, kad FNTT turėtų savo nedidelį autoūkį. Problemos yra daug gilesnės, pavyzdžiui, dalis FNTT operacijų yra neviešos. Tai daug sudėtingiau, negu atrodo iš pirmo žvilgsnio“, – sakė D.Barakauskas.
Ar per reorganizaciją ketinama atleisti darbuotojų, ministras atsakyti negalėjo.
Naujausi komentarai