Pereiti į pagrindinį turinį

Vyriausybės kancleris: nėra pagrindo teigti, kad „An-2“ paieška vykdyta netinkamai

2015-05-28 12:56
BNS inf.
Praėjo lygiai metai po katastrofos, kai į Baltijos jūrą nukrito lėktuvas AN-2 su dviem juo skridusiais pilotais.
Praėjo lygiai metai po katastrofos, kai į Baltijos jūrą nukrito lėktuvas AN-2 su dviem juo skridusiais pilotais. / Karinių jūrų pajėgų nuotr.

Ministrų kabineto sudarytai komisijai vadovaujantis Vyriausybės kancleris Alminas Mačiulis sako, kad preliminari komisijos išvada - jog į Baltiją gegužės viduryje nukritusio orlaivio „An-2“ ieškota pagal esamus reikalavimus.

„Pagrindų teigti, kad buvo padaryta ne viskas, nesklandžiai, neteisingai ar neatitinkant dabartinių teisės aktų - iš principo be komunikavimo problemų tie veiksmai, galima konstatuoti bent preliminariai, atlikti tokie, kokie buvo įmanomi“, - žurnalistas sakė kancleris.

Jis ketvirtadienį vadovavo antrajam komisijos, tiriančios orlaivio gelbėjimo operacijos aplinkybes, posėdžiui.

Anot A.Mačiulio, kartu komisija išvadose pateiks rekomendacijų, kaip tobulinti teisės aktus, kad į nelaimes būtų reaguojama operatyviau ir labiau koordinuotai. Esamas teisinis reglamentavimas, pasak jo, turi spragų.

„Visų pirma, tarkime, avarijos vietos nustatymo švyturys - reikalavimas jį turėti bendrosios aviacijos orlaiviuose (...). Dabar yra toks reikalavimas, jeigu daugiau kaip 100 jūrmylių lėktuvas išskrenda nuo kranto virš vandens telkinio, tik tada reikalingas tas automatinis avarijos vietos nustatymo švyturys. Mes manome, kad pasiūlysime Vyriausybei nustatyti teritorinės jūros ribą - 12 jūrmylių. Kitas dalykas - reikalavimai turėti atitinkamas saugos priemones - liemenes, hidrokostiumus, plaustus ir kitus dalykus - jie irgi yra apibrėžti atitinkamai pagal jūrmylių atstumą (...), mes siūlysime trumpesnį atstumą“, - aiškino A.Mačiulis.

Taip pat numatoma pasiūlyti, kad lėktuvų savininkams už netinkamą orlaivių aprūpinimą saugumo priemonėmis grėstų administracinė atsakomybė.

Pasak komisijos vadovo, Vyriausybė turėtų patvirtinti skubių veiksmų įvykus orlaivio avarijai plano projektą. Šis planas aiškiau nei dabartiniai teisės aktai turėtų apibrėžti institucijų atsakomybę ir atskaitomybę, pavaldumą, koordinacinius ryšius.

Paklaustas apie radarų galimybes matyti žemai skrendančius orlaivius, A.Mačiulis sakė, kad tai karinių radarų klausimas, apie kurį jis nenori kalbėti.

„Civilinės aviacijos radarai ir neturi matyti iki pat jūros paviršiaus, tai nėra jų techninių parametrų dalykas. Yra kariniai radarai, apie kuriuos aš nenorėčiau kalbėti“, - teigė A.Mačiulis.

Komisija išvadas numato patvirtinti posėdyje kitą savaitę. Vyriausybė komisijai yra davusi laiko iki birželio 10 dienos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų