Italų koncerno „Fiat“ inžinieriai skelbia sukūrę naujos konstrukcijos benzininį variklį. „MultiAir“ vardu pakrikštyta jėgos agregatų serija nuo šiuo metu gaminamų benzininių motorų skirsis dujų paskirstymo mechanizmu, leidžiančiu maždaug 10 proc. sumažinti degalų sąnaudas, o galingumą padidinti 10-25 proc.
Didžioji „MultiAir“ serijos variklių naujovė - vožtuvų darbo schema. Jų atidarymo - uždarymo mechanizmą valdo ne tik hidraulinė sistema, bet ir papildomas elektromagnetas. Elektronika leidžia keisti vožtuvų atidarymo - uždarymo momentą bei trukmę, pagreitinti arba sulėtinti šiuos procesus. Be to, vieno įsiurbimo ciklo metu, vožtuvai atidaryti gali būti du kartus taip koreguojant degiojo mišinio „receptą“.
Pavyzdžiui, važiuojant nedideliais sūkiais, varikliui staiga gavus papildomą apkrovą, naujoji sistema anksčiau uždaro įsiurbimo vožtuvą, kad į kanalą nepatektų sudegusio mišinio likučių. Tuo tarpu esant mažai variklio apkrovai šis vožtuvas atidaromas anksčiau, ir degusis mišinys geriau prisotinamas deguonimi.
Naujoji technologija bus taikoma tiek atmosferiniuose, tiek turbininiuose varikliuose. Pirmasis „MultiAir“ motorą 2009-ųjų pabaigoje gaus hečbekas „Alfa Romeo Mi.To.“.
Prognozuojama, kad „Fiat“ inžinieriai ateityje šią sistemą įdiegs ir į dviejų cilindrų benzininiu variklius, o vėliau ją adaptuos ir dyzeliniams jėgos agregatams.
Naujausi komentarai