Panevėžio vadovų noras iki kitų metų Europos vyrų krepšinio čempionato išasfaltuoti miesto gatves gali likti neįgyvendintas.
Į pasitarimą Savivaldybėje dėl miesto gatvių pasikvietus Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovą, iš jo buvo išgirsta, kad apverktinos būklės gatvėms tvarkyti šiemet nebus skirtas papildomas finansavimas.
„Darbus būtų gerai šiemet pradėti, nes viešasis pirkimas reikalauja laiko, jei pinigai bus skirti kitąmet, iki čempionato nespėsime. Jeigu šiemet gautume šiek tiek daugiau, tai bent centrines gatves sutvarkytume“, – vylėsi Panevėžio meras Vitalijus Satkevičius.
Panevėžyje iš viso yra 416 kilometrų kelių – 211 kilometrų gatvių ir 215 kilometrų vidaus kelių. Daugelio miesto gatvių būklė ypač pablogėjo pastaraisiais metais. Pasak Savivaldybės Miesto ūkio skyriaus vedėjo Antano Karalevičiaus, taip atsitiko todėl, kad padaugėjo automobilių, be to, tris dešimtmečius gatvės nesulaukė didesnių tvarkymo darbų.
„Panevėžyje gatvės buvo asfaltuojamos 1970–1980 metais. Kelių eksploatacija suaktyvėjo Lietuvai atgavus nepriklausomybę. Šiuo metu mieste yra 66 tūkstančiai automobilių“, – teigė A.Karalevičius.
Miesto ūkio skyriaus užsakymu 2007–2008 metais buvo padaryta gatvių studija. A.Karalevičiaus teigimu, problemų nekelia tik miesto gatvių pravažumas. O gatvių, kurių būklė gera, mieste yra vos kelios.
Pigiai sutvarkyti pavėlavo
Posėdyje dalyvavę „Panevėžio kelių“ ir „Panevėžio gatvių“ specialistai teigė, kad miesto gatvėms tvarkyti gali būti taikomi du būdai: keisti jų dangą arba ją šiurkštinti – viršutinį sluoksnį padengti asfaltu. Pirmasis būdas įvardijamas kaip brangus. Antrasis – kur kas pigesnis, tačiau tinkamas tik tada, kai gatvės nėra smarkiai apgadintos, o šiurkštinimo laiku nepanaudojus asfalto danga ima irti, todėl belieka tik pirmas variantas. Specialistai tikino, kad dar prieš keletą metų daugelį Panevėžio gatvių buvo galima sutvarkyti nebrangiai.
„Negalima pavėluoti gatvių dangos šiurkštinti, nes išauga jų tvarkymo sąnaudos. Prieš ketverius metus buvome pateikę gatvių ruožų, kurie dar tiko šiurkštinti, sąrašus. Šiemet jie nebetinka šiurkštinti, nes yra susidėvėję. Vietoj kelių dešimčių litų už kvadratinio metro gatvės tvarkymą teks mokėti šimtą litų. Pernai Panevėžyje gatvės nebuvo nei šiurkštintos, nei jų danga keista“, – kalbėjo Savivaldybės įmonės „Panevėžio gatvės“ direktorius Gintaras Petrauskas.
Kai kurias miesto gatves specialistai vadina neišvažiuojamomis, o nieko nekeičiant po dvejų trejų metų, tokių bus dar daugiau.
Ypač duobėtos miesto gatvės tapo po šaltos žiemos, kai daugelyje jų asfaltas ištrupėjo.
„Su tokiomis lėšomis, kurias gauname, galime tik šiek tiek pristabdyti gatvių irimą. Iki sezono pabaigos gatvės yra sulopomos“, – tikino G.Petrauskas.
Šiemet Panevėžio gatvėms taisyti, atnaujinti, prižiūrėti ir saugioms eismo sąlygoms užtikrinti miesto Taryba skyrė 3,9 milijono litų, iš jų gatvėms tvarkyti – 1,4 milijono litų.
Pasitarime dalyvavę „Panevėžio kelių“ specialistai teigė, kad galimybę pagerinti gatvių dangą pigiau miestas prarado, dabar daugelį jų jau būtina iš pagrindų tvarkyti, o šie darbai brangūs.
Buvo pažangiausias
„Baisu – siaubo filmas“, – pasitarime pateiktų duobėtų miesto kelių nuotraukas vertino vicemerė Rimantė Ratinskaitė.
„Prieš dviračių varžybas duobėtas vietas J.Janonio gatvėje turėjome tokiais grybais pažymėti“, – nuo savo padėjėjos neatsiliko ir Panevėžio meras V.Satkevičius.
Toks miesto vadovų guodimasis neįtikino posėdyje dalyvavusio Lietuvos automobilių kelių direkcijos Vietinių kelių skyriaus vedėjas Stanislovo Stančiko. Jis dabartines Panevėžio gatvių taisymo problemas palygino su iš naujo pradėta mokytis abėcėle.
„Atrodys humoristiškai, bet šis pasišnekėjimas – tarsi gatvių tvarkymo pradžiamokslis. 2004 metais Panevėžys buvo pasiekęs tokį lygį, kad čia vežiau kitų savivaldybių atstovus parodyti, kaip mieste sutvarkytos gatvės. Su pavydu į Panevėžio gatves žiūrėjo Šiaulių ir Kauno savivaldybės, o Marijampolės atstovai tada pasipiktino, kodėl tokios geros Panevėžio gatvės ir kodėl jų tokios prastos. Tada parodėm, kaip jos tvarkomos. Jie kategoriškai buvo prieš naujų technologijų diegimą. Jau tada gatvėms tvarkyti Panevėžyje buvo naudojamos modernios technologijos“, – prisiminė S.Stančikas.
Pinigų nežadėjo
Kas nutiko, kad pavyzdingomis Lietuvoje buvusios Panevėžio gatvės per keletą metų virto duobėtomis, o kai kur – ir sunkiai išvažiuojamomis? S.Stančikas mano, kad Savivaldybėje neliko, kas organizuotų gatvių tvarkymą.
„Nuo 2004 metų gatvių būklė smuktelėjo tiek, kad nebėra į ką žiūrėti. Tai yra organizacinių klausimų problema. Pinigai gatvėms tvarkyti skiriami visoms savivaldybėms. Dėl gatvių tvarkymo tekdavo kalbėtis su Miesto ūkio skyriaus specialistais. Tai jie man bandydavo įrodyti, kad to daryti neapsimoka, nes neleidžia Taryba arba kas nors nepritaria“, – stebėjosi S.Stančikas.
Pasak jo, ar gatvės tvarkomos, priklauso nuo skirtų lėšų dydžio, bet ne mažiau svarbu laiku atlikti visus darbai, kurie neleidžia joms suirti.
„Rodomose nuotraukose matyti, kad gatvėse žioji plyšiai. Laiku neužtaisyti jie toliau didėja. Kiekviena diena platina plyšį, delsimas reikalauja daugiau pinigų“, – teigė S.Stančikas.
Automobilių kelių direkcijos atstovas miesto vadovams nesuteikė vilčių, kad Vyriausybė šiemet skirs papildomų pinigų gatvėms tvarkyti. Lėšų miesto vadovai tikėjosi gauti po išvažiuojamojo Vyriausybės posėdžio Panevėžyje.
„Šiemet tikėtis papildomo finansavimo neverta. Jums reikia viduje lėšas naudoti. Šiemet su pinigais bus riesta. Europos čempionatas yra svarbus renginys, tačiau tai vertins Vyriausybė, o mano reikalas – Kelių programos lėšų naudojimo kontrolė“, – teigė S.Stančikas.
Šiuo metu Panevėžyje už ES lėšas asfaltuojama 11 miesto gatvių, jų ilgis – 6 kilometrai. Per kitą etapą bus išasfaltuotos dar 34 gatvės, jų ilgis – daugiau nei 9 kilometrai.
Naujausi komentarai