Visi transporto priemonių savininkai, ant kurių automobilių įrengti reklamos stendai ar skydai, nuo rugpjūčio 1 d. turi gauti leidimus. Tai sukėlė nemažų ginčų. "Kauno diena" pažvelgė, kaip užsienyje ir Lietuvoje išnaudojama tokia reklama.
Didelės baudos
Ūkio ministerijos patvirtintos naujos Išorinės reklamos įrengimo ant automobilių taisyklės jau įžiebė nemažai diskusijų. Viešosios tvarkos pareigūnai teigia, kad važiuojamojoje kelio dalyje palikti automobiliai trukdo eismui, todėl, norėdami įrengti tokią išorinę reklamą ant transporto priemonės arčiau kaip 30 m nuo gatvės ir arčiau kaip 150 m nuo kelio ne gyvenvietėse, automobilių savininkai privalės ją suderinti su policijos pareigūnais. Nepaklusniuosius žadama drausminti tūkstantinėmis baudomis.
Automobilių savininkai, nors ir pripažįsta išorinės reklamos patrauklumą – reklama gali atsidurti reikiamu laiku reikiamoje vietoje, vis dėlto nedžiūgauja prašomi papildomų leidimų ir neskuba nešini prašymais minti savivaldybės slenksčio. Ne vienas mano, kad nebus lengva atskirti, kuri reklama ant automobilio yra mobili, o kuri – "stovinti": juk reklamą vežantis automobilis bet kuriuo metu gali stabtelėti gatvėje ir lūkuriuoti, kol jo nepastebės pareigūnai.
Pakelėse – net ir lėktuvai
Išorinė reklama ant automobilių visame pasaulyje populiari jau seniai. Pasižvalgęs užsienio miestų gatvėse ar užmiesčio keliuose pamatysi ne vieną automobilį, vizualia reklama bandantį rasti kelią į potencialaus pirkėjo ar būsimo kliento širdį ir piniginę.
Švedijoje, Skonėje, visai šalia kelio pūpso ant nosies apverstas vilkikas, tapęs pakelės reklamos stendu, o netoliese – lėktuvas, kurio viduje įrengta Švedijoje itin mėgstamų saldainių – guminukų – parduotuvėlė. Garsiajame Pietų Prancūzijos kurorte Kanuose vykstantį kasmetį kino festivalį reklamuoja čia pat miesto gatvėje stovintis automobilis, pro kurio priekabos langą žvelgia žavioji Marilyn Monroe – žinoma, piešta.
Neįprastai dekoruotų automobilių, labiau primenančių pasakų personažus nei tikruosius keturračius, galima išvysti Kanados vakaruose, Vankuverio gatvėse. Praeidami pro tokius gražuolius stabtelėja ne tik pėstieji, bet greitį sulėtina ir pravažiuojantys kitų automobilių vairuotojai.
Ir Holivude, ir Grūto parke
Taksi, ant stogo vežantis stendą, – įprastas vaizdas ir JAV. O štai, pavyzdžiui, Beverli Hilse, tiesiog pėsčiųjų gatvėje, baltutėliuose "Fiat", auga palmės – pro automobilių stogus kyšantys medžiai atrodo labai neįprastai. Ne mažiau įspūdžių galima tikėtis ir kino industrijos lopšyje Holivude – kad ir išvysti bulvaro važiuojamojoje dalyje stovintį vilkiką, kurio vienoje pusėje įrengta mini scena.
Žinoma, saugiausia reklama – tokia, kuri netrikdo nei automobilių, nei pėsčiųjų eismo. Būtent tokie ir yra "Universal" kino studijos miestelyje reklamuojami garsiuose Holivudo kino filmuose dalyvavę automobiliai: pono Byno "Austin Morris", dodžas iš "Brolių Bliuzų" ar "Greitų ir įsiutusių" plieniniai žirgai.
Vis dėlto nebūtina dairytis taip toli – Druskininkuose, Grūto parke, sovietinės loterijos bilietų siūloma įsigyti irgi ant ratų.
Naujausi komentarai