Seimas po kelerių metų pertraukos vėl grįžta prie neišspręsto pradedančiųjų vairuotojų klausimo. Šiuo metu jie gauna tik laikinuosius pažymėjimus, kuriuos pakeisti į nuolatinius gali tik po specialių mokymų. Siūloma, kad papildomus mokymus baigtų tik tie, kurie keliskart pažeidžia kelių eismo taisykles.
Penktus metus Seimas sprendžia pradedančiųjų vairuotojų rebusą. Dar 2008-aisiais buvo sugalvota, kad kiekvienas naujas vairuotojas, gavęs vairuotojo pažymėjimą, su tokiu gali važinėti tik dvejus metus. Tada išklausęs papildomus vairuotojų mokymus praktinio mokymo centruose, turi gauti nuolatinį pažymėjimą, galiojantį 10 metų. Tačiau tokie centrai taip ir nebuvo įkurti, ir vis tebesprendžiama: reikia ar ne kelerius metus automobilius vairuojantiems asmenims rengti tokius mokymus.
Kol sprendžiama, visi menką vairavimo stažą turintys vairuotojai po dvejų metų patirties gauna ilgalaikius pažymėjimus.
Buvęs susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, tapęs Seimo nariu, tik dabar pateikė siūlymą, kaip spręsti jau trečią kartą nukeliamą klausimą. Įstatymo projekte jis siūlo ne visiems jauniems vairuotojams po dvejų metų dar kartą kibti į mokslus, o tik tiems, kurie daugiau kaip du kartus pažeidė kelių eismo taisykles ar sukėlė eismo įvykį.
Pasak E. Masiulio, mokymai esą per didelė finansinė našta visiems pradedantiesiems vairuotojams. Kartu siūloma atsisakyti ir nuostatos, kad vairuotojų papildomas mokymas turi būti organizuojamas tik praktinio mokymo centruose.
Per mėnesį vidutiniškai 6 tūkst. vairuotojų gauna laikinuosius vairuotojo pažymėjimus. Naująją tvarką siūloma įvesti nuo liepos 1-osios.
Naujausi komentarai