Klaipėdos jūrų uosto valdyba ketvirtadienį pritarė sutarčiai su „Klaipėdos nafta“ dėl suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo infrastruktūros įrengimo.
Tai BNS patvirtino susisiekimo viceministras ir Klaipėdos uosto valdybos pirmininkas Arūnas Štaras. „Šiandien Klaipėdos uosto valdyba tam pritarė“, - BNS sakė jis.
Uosto valdybos pritarimas turėjo būti gautas iki liepos 20 dienos.
„Klaipėdos naftos“ teigimu, liepos 5 dieną su uosto direkcija pasirašyta sutartis įsigalios, gavus uosto valdybos pritarimą. Be to, iki rugpjūčio 10 dienos turi būti pasirašytas „Klaipėdos naftos“, „Lietuvos dujų“ ir Klaipėdos uosto direkcijos susitarimas dėl investicijų į terminalo infrastruktūrą, kompensavimo tvarkos ir sąlygų.
Klaipėdos uosto direkcija ir „Klaipėdos nafta“ po kelis mėnesius trukusių diskusijų liepos 5 dieną pasirašė bendradarbiavimo sutartį, kuri nustato, kaip bus finansuojamas terminalo krantinių ir kitos infrastruktūros įrengimas. Iš karto po to - liepos 11-ąją - Vyriausybė dėl to priėmė nutarimą.
Vyriausybės sprendimas numato, kad uosto investicijos į SGD terminalo krantines bus kompensuojamos iš rinkliavų ar kitų mokėjimų, kuriuos mokės „Klaipėdos nafta“ ar kiti terminalą aptarnaujantys ar jo aptarnaujami subjektai, taip pat iš metinio „Klaipėdos naftos“ mokesčio už naudojimąsi krantine. Šis mokestis bus apskaičiuojamas, atsižvelgus į tai, kad uosto investicijos turėtų atsipirkti per 20 metų su 5 proc. investicijų grąža. Mokestis kasmet mažės, priklausomai nuo to, kiek uostas surinks rinkliavų.
Svarbiausias nesutarimas tarp uosto direkcijos ir „Klaipėdos naftos“ buvo, kaip traktuoti du skirtingai investicijas į SGD terminalo infrastruktūrą traktuojančius įstatymus - birželį priimtą SGD terminalo įstatymą ir prieš 16 metų priimtą Klaipėdos uosto įstatymą. Uosto direkcija baiminasi, kad iš rečiau į SGD terminalą atplauksiančių, nors ir didesnių laivų, jai nepavyks surinkti tiek mokesčių, kad investicijos atsipirktų.
Naujausi komentarai