Po savaitgalį praūžusių Sostinės dienų verslininkai skaičiuoja uždarbį. Rezultatai džiugina: palankus oras, pakili miestelėnų nuotaika ir iš anksto klientui privilioti parengtos gudrybės papildė verslo kišenę.
5-6 kartus aktyvesnė prekyba
Gedimino prospekto atkarpoje tarp Lukiškių aikštės ir Seimo rūmų įsikūrusi kavinė „Šviežios bandelės“ paprastai smagurių laukia tik darbo dienomis. Tačiau Vilniaus Gedimino prospekte šurmuliuojant Sostinės dienų renginiams buvo nuspręsta sėkmę išbandyti ir savaitgalį. Kavinės direktorius ir savininkas Arūnas Grinius neslėpė – rizika pasiteisino. Prekybos apimtys ūgtelėjo 5-6 kartus.
„Masiniai renginiai šiek tiek pagyvina šią prospekto dalį, kuri iš esmės merdi. Prieš penkerius metus, kai pradėjome veiklą, bandėme dirbti ir laisvadieniais. Tačiau tai buvo bergždžia: praeidavo vos keli žmonės ir prabėgdavo pora šuniukų. Tačiau per renginius stengiamės nepraleisti progos: išauga tiek į vieną, tiek į kitą pusę keliaujančių miestiečių srautai, žiūrėk, kas nors ir užsuka“, – pasakojo A.Grinius.
Pirma triūsas, po to – grąža
Klientų dėmesiu negalėjo skųstis ir restoranas „Neringa“ – prie įėjimo netgi vinguriavo žmonių eilė.
Restorano direktorius Jurgis Žukauskas sakė, kad per Sostinės dienas „Neringa“ vėl prisiminė klestėjimo laikais. „Turiu galvoje prieškrizinį periodą prieš maždaug trejus metus“, – šypsojosi J.Žukauskas.
Tačiau, jei anuomet žmonės į restoraną užsukdavo be raginimų, dabar tenka pasistengti ir netgi atlikti namų darbus. „Reikia žmonėms padaryti šventę. Tai kainuoja, tačiau ir atsiperka. Todėl prie mūsų durų skambėjo muzika: mugės svečiai stabtelėdavo pasiklausyti, o vėliau susigundydavo ir užeiti“, – pasakojo „Neringos“ vadovas.
Klientus greičiausiai viliojo ne tiek muzika, kiek restorano siūlomos nuolaidos. Paprastai 19 litų kainuojantį Kijevo kotletą savaitgalį „Neringoje“ buvo galima užsisakyti už 12 litų. Akcija galiojo ir tradicinėms „Neringos“ salotoms – vietoje 8 jos kainavo 5 litus.
„Jei tik lauksi, nieko negausi. Pinigėlis ateina tik įdėjus triūso, pastangų“, – įsitikinęs J.Žukauskas.
Išdalijo 2 tūkst. sausainių
Konkurencija nuožmi, todėl Sostinės dienomis stengėsi net tie, kurie, rodos, ir taip visada apgulti klientų. Kavinių tinklas „Coffee Inn“ kavos mėgėjų dėmesį traukė sausainių bokštu. „Festivaliui ruošėmės iš anksto. Specialiai jam buvo iškepta 2 tūkst. sausainių. Visi kavos užsisakę lankytojai gavo po sausainį. Visi 2 tūkst. ir buvo išdalyti“, – kalbėjo vienas iš kavos barų tinklo „Coffee Inn“ kūrėjų Nidas Kiuberis.
Savaitgalio apyvartos rodiklių jis sakė neanalizavęs, tačiau spėjo, kad klientų srautas buvo šoktelėjęs apie 50 proc.
Nerizikavo, bet išlošė
Tinklai „Čili pica“ ir „Čili kaimas“ irgi apsiribojo tuo, kad turi restoranus Sostinės dienų renginių epicentre – Gedimino prospekte – ir pačioje mugės prekyboje nedalyvavo.
Bendrovės „Čili Holdings" generalinis direktorius Dainius Kalina teigė, kad prekiauti mugėje buvo per brangu, o dalyvavimo sąlygos – per griežtos.
„Kai pakankamai dideli mokesčiai, esi priklausomas nuo aplinkybių. Jei oras geras, užsidirbtum papildomiems mokesčiams, jei prastas – neužtektų net tam“, - skaičiavo D.Kalina.
Todėl „Čili Holdings" nerizikavo, tačiau mugės šurmulio metu vis tiek mažumėlę išlošė. „Restoranai siūlė specialias akcijas išsinešamam maistui. Be to, buvo dalijami nuolaidų kuponai ateičiai Vilniaus „Čili pica“ ir „Čili kaimas“ tinkle. Klientų kiekis savaitgalį buvo truputį mažesnis nei rugsėjo 1-ąją, tačiau šiek tiek didesnis nei įprastą savaitgalį“, – situaciją reziumavo D.Kalina.
Naujausi komentarai