Todėl pasakyti, kad šiandien laikas spręsti Senamiesčio ir centrinės miesto dalies oro taršos problemą, būtų ne visai tikslu. Tai jau reikėjo spręsti ne šiandien ir ne vakar, o gerokai anksčiau, tai jau seniai daro Italijos, Ispanijos, Vokietijos miestai, uždrausdami į senamiesčius ir centrines miestų dalis įvažiuoti taršiomis, neekologiškomis transporto priemonėmis.
Išradinėti dviračio čia nereikia, miesto savivaldybės atstovai pakankamai dažnai keliauja į kaimyninius senosios Europos miestus ir mato, kaip sprendžiamos problemos. Ekologiškos, netaršios viešojo transporto priemonės kursuoja ten dažnai ir tiksliu grafiku, puikiai sutvarkyta automobilių parkavimo infrastruktūra miestų prieigose, kur miestiečiai ir miesto svečiai gali palikti nuosavą transporto priemonę ir persėsti į viešąjį transportą. Na ir aišku, mokamas įvažiavimas tiems, kurie iš tiesų be to negali apsieiti.
Atsakingiems už miesto transportą klerkams tiesiog reikėtų įdėmiai paskaityti ES transporto politikos rekomendacijas ir pasiūlyti merui jas įgyvendinti mūsų mieste. Pagrindines jų priminsiu: statyti automobilį priemiesčio stovėjimo aikštelėje ir toliau važiuoti viešuoju transportu; statyti automobilį stovėjimo aikštelėje ir toliau eiti pėsčiomis; elektra varomų transporto priemonių skatinimas, sukuriant tam reikalingą infrastruktūrą Senamiestyje ir centrinėje miesto dalyje.
Suprantama, kad ekologiško transporto įsigijimas, tinkamas infrastruktūros sukūrimas ir sutvarkymas reikalauja nemažai lėšų. Todėl, kad tai nebūtų miestui per didelė našta, reikėtų nepalikti nuošalyje ir verslo, o įgyvendinti šį projektą, pritaikant viešojo ir privataus sektoriaus partnerystės modelį. Priešingu atveju sprendžiant šią problemą vien tik iš savivaldybės biudžeto, turėsime išleisti savo pinigus brangiau mokėdami už vandenį, šiukšlių išvežimą ir kitas savivaldybės teikiamas paslaugas.
Naujausi komentarai