Nuo lapkričio pabaigos iki sausio 2 d. šimtai tūkstančių žmonių prisijungė prie kolektyvinių veiksmų, agentūrai AFP sakė Federalinės teisingumo žinybos (BFJ) atstovė spaudai. Šį procesą pradėjo Vokietijos vartotojų asociacija VZBV, lapkričio 1 d. Braunšveigo miesto teismui pateikusi ieškinį prieš „Volkswagen“.
2015 m. „Volkswagen“ prisipažino sukčiavęs per 11 mln. dyzelinių automobilių taršos išmetimo testus. Dėl „Volkswagen“ veiksmų automobiliai testų sąlygomis teršė aplinką mažiau nei terštų realaus vairavimo sąlygomis.
Lapkritį Vokietijos parlamento nariai priėmė įstatymą, leidžiantį gyventojams visiems kartu pateikti ieškinį, po to, kai vadinamasis „dyzelgeito“ skandalas iškilo į viešumą.
Pirmame tokiame ieškinyje prieš „Volkswagen“ ieškovai siekia, kad įmonė būtų pripažinta tyčia padariusi žalą klientams ir išmokėtų jiems kompensacijas. Pati bendrovė neigia kaltinimus, vadindama juos svaičiojimais.
Iki šiol „dyzelgeitas“ bendrovei kainavo daugiau nei 28 mlrd. eurų, kuriuos „Volkswagen“ išleido baudoms, automobilių atšaukimams ir kompensacijoms. Daugiausia įmonė sumokėjo Jungtinėse Valstijose, kur „Volkswagen“ iš gyventojų ne tik išpirko apie pusę milijono automobilių, bet ir sumokėjo jiems 10 tūkst. dolerių kompensacijas už kiekvieną transporto priemonę. Tuo tarpu gimtojoje Vokietijoje „Volkswagen“ atsipirko vos dviem baudomis, kartu siekiančiomis 1,8 mlrd. eurų.
Pati bendrovė tikisi patenkinti vairuotojus programinės įrangos atnaujinimais paveiktiems automobiliams ir nuolaidomis gyventojams, keičiantiems senus dyzelinius į naujus, mažiau aplinką teršiančius automobilius.
Naujausi komentarai