EK teigimu, praėjusiais metais ES keliuose per eismo įvykius žuvo daugiau kaip 20 tūkst. žmonių.
Naujosios taisyklės, pasak EK pagerins visų eismo dalyvių saugumą ir padės blokui pasiekti savo visiškai saugaus eismo viziją: kad iki 2050-ųjų ES keliuose nežūtų žmonių.
Be to, naujosios taisyklės suteiktų teisėsaugos institucijoms prieigą prie nacionalinių vairuotojų pažymėjimų registrų, o tai, pasak Komisijos, padėtų nustatyti pažeidėjus ir užtikrinti, kad jie susimokėtų baudas.
Transporto eurokomisarė Adina Valean spaudos konferencijoje Briuselyje pareiškė, kad už daugiau kaip 40 proc. tarpvalstybinių kelių eismo taisyklių pažeidimų lieka nenubausta – arba dėl to, kad pažeidėjas nebuvo nustatytas, arba dėl to, kad mokėjimas nebuvo išieškotas.
Pavojingai vairuojantys asmenys neturi turėti galimybės išsisukti nuo atsakomybės.
„Šiandienos pasiūlyme tai sprendžiama gerinant tarpvalstybinį bendradarbiavimą. Pavojingai vairuojantys asmenys neturi turėti galimybės išsisukti nuo atsakomybės“, – pridūrė ji.
Pagal naująsias taisykles, jei asmeniui atimta teisė vairuoti vienoje šalyje, jis negalėtų vairuoti ir kitose ES šalyse.
Specialus portalas suteiks ES piliečiams lengvą prieigą prie informacijos apie kiekvienoje valstybėje narėje galiojančias taisykles ir leis jiems laiku tiesiogiai sumokėti baudas, nurodoma EK pranešime.
Europos Komisija taip pat siūlo išduoti skaitmeninį vairuotojo pažymėjimą.
Toks dokumentas būtų pripažįstamas visose valstybėse narėse ir būtų pirmasis toks pasaulyje, sakoma EK pareiškime.
Tačiau valstybės narės ir toliau išdavinės vairuotojo pažymėjimus savo piliečiams, o žmonės galėtų prašyti ir fizinės pažymėjimo versijos.
Be to, komisarė teigė, kad nuo šiol minimalus amžius, nuo kurio būtų galima laikyti vairavimo egzaminą, bus 17 metų, o jį išlaikiusieji galės iš karto pradėti vairuoti, tačiau tik su lydinčiu asmeniu.
Komisijos pasiūlymus svarstys Europos Parlamentas ir ES Taryba pagal įprastą teisėkūros procedūrą.
Naujausi komentarai