Autonominių mašinų kūrėjai jas išbando Amerikos Teksaso valstijos keliuose.
„Sunkvežimio „Aurora“ vairuotojas yra techninės įrangos derinys, kuris kabo ant sunkvežimio šono. Įvairūs jutikliai, tokie kaip lidaras, kamera ir radaras, leidžia matyti pasaulį. Labai įdomi programinė įranga, kuri leidžia naudoti šiuos duomenis ir nustatyti, kaip saugiai važiuoti per pasaulį“, – aiškino „Aurora“ generalinis direktorius Chrisas Urmsonas.
Klausiate, ar tokie sunkvežimiai saugūs? Kūrėjai teigia, kad taip.
„Naktį kelio pakraštyje galime matyti pėsčiuosius už žibintų šviesų atstumo, todėl galime persirikiuoti į kitą eismo juostą, kad išvengtume greitkelio pakraščiu einančio žmogaus“, – tikino C. Urmsonas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Transporto priemonių automatizavimo saugą tiriantis profesorius turi abejonių.
„Yra klaidos, kurias daro žmonės vairuotojai, pavyzdžiui, vairavimas išgėrus. Kompiuteriai nevairuoja girti, jie nedaro žmogiškų klaidų, jie daro robotų klaidas“, – teigė universiteto profesorius Philas Koopmanas.
Be to, laukiama ir eismo taisyklių pakeitimų.
„Mano akimis, žiūrint į ateitį, bus žmonių, kurie vairuos sunkvežimius ir bus sunkvežimių be vairuotojų. Jie dirbs kartu, o logistikos pramonė augs“, – kalbėjo C. Urmsonas.
Tikimasi, kad tokie sunkvežimiai padės išspręsti vairuotojų trūkumo problemą. Jų kūrėjai tikisi, kad per ateinančius trejus ar ketverius metus Amerikos greitkeliuose, daugiausia pietinėse valstijose, važinės tūkstančiai sunkvežimių be vairuotojo.
Naujausi komentarai