Populiariausias lenkiškas keiksmažodis – paskutinis žodis antradienį išviešintoje sudužusio Lenkijos prezidento lėktuvo „juodųjų dėžių“ medžiagoje.
Paviešintose stenogramose matyti, kad lėktuvo pilotai greičiausiai bijojo užsitraukti prezidento Lecho Kaczynskio ir aukštų asmenų, kuriuos skraidino, nemalonę. „Pasius, jeigu dar kartą“, - tokia pilotų pokalbio nutrupa pateikiama „juodųjų dėžių“ įrašų stenogramoje.
Tolesnių frazių iššifruoti nepavyko, tačiau anksčiau kalbėta apie tai, kad jau ketvirtą kartą bandoma nutūpti Smolensko oro uoste. Taigi tikėtina, kad pilotai bijojo papulti į politikos bei kariuomenės elito nemalonę ir iš visų jėgų stengėsi, kad lėktuvo nereikėtų tupdyti penktą kartą.
Stenogramose matyti, kad lėktuvo įranga pilotams net keturis sykius signalizavo, kad reikia pakilti aukščiau. Pirmą sykį „Tu-154“ įgula įspėjimą gavo tuomet, kai lėktuvas buvo 90 metrų aukštyje. Nepaisant to, lėktuvas ir toliau artėjo prie žemės.
Nusileidus iki 40 metrų, pilotai dar kartą įspėti apie pavojingai žemą kursą. Aukštis sumažėjo iki 30, po to – iki 20 metrų. Lėktuvo įranga dar du sykius įspėjo apie pavojingą aukštį, tačiau tuomet įraše girdėti, kaip lėktuvas kliudo medžius, nuskamba paskutiniai pilotų keiksmai, ir jau po trijų sekundžių įrašas nutrūksta.
Įrašas taip pat patvirtina, kad pilotus galėjo suklaidinti netolo oro uosto esanti dauba. Jie skundėsi, kad būtent toje nusileidimo trajektorijos dalyje matomumas labai prastas. Pilotai ne kartą skundėsi prastu matomumu, L.Kaczynskio klausta, ar mėginti leistis dar kartą. Kiek padvejojęs, prezidentas sutiko.
Dokumentus visuomenei pristatę Lenkijos pareigūnai vieningai tvirtino, kad jokios sensacijos nėra. Jie pripažino, kad „juodųjų dėžių“ medžiaga gali būti skausminga pilotų artimiesiems, mat įrašai beveik nepalieka abejonių, kad katastrofos priežastimi buvo lakūnų klaida. Paviešinus „juodųjų dėžių“ medžiagą tikimasi, kad spekuliacijos dėl katastrofos priežasčių liausis.
Pilną „juodųjų dėžių“ stenogramą rusų ir lenkų kalbomis galite rasti čia.
Naujausi komentarai