"Apple" per pirmus tris šių metų mėnesius pardavė daugiau kaip 51 mln. išmaniųjų telefonų "iPhone".
Šis skaičius – įspūdingas. Vis dėlto bendrovei, pratusiai pirmauti išmaniųjų technologijų rinkoje, tai yra praradimas. Mat tai 10 mln. parduotų telefonų mažiau, nei "Apple" pardavė tuo pat laikotarpiu pernai.
Tiesa, įmonė gali džiaugtis, kad jos pelnas auga – nors "iPhone" pardavimas mažėjo, bendrovė sugebėjo per pirmąjį ketvirtį užsidirbti 10,5 mlrd. JAV dolerių.
Tad, anot įmonės vadovų, nėra reikalo skambinti pavojaus varpais.
"Apple" ateitis yra labai šviesi", – analitikams pareiškė įmonės vadovas Timas Cookas.
Vis dėlto pastaruoju metu pasigirsta vis daugiau nuomonių, kad naujausi "iPhone" modeliai ne tiek jau ir skiriasi nuo ankstesnių modelių. Tad vartotojai dažnai nemato poreikio pirkti naujų telefonų versijų.
"Apple" taip pat parduoda planšetinius kompiuterius "iPad", kompiuterius "Mac" ir kitus prietaisus, tačiau "iPhone" teko beveik du trečdaliai įmonės pirmojo ketvirčio įplaukų, kurios sudarė 50,6 mlrd. JAV dolerių.
"Jiems labai reikia sukurti kitą nuostabų produktą", – pakomentavo "S&P Global Market Intelligence" analitikas Angelo Zino. Įmonės ateitį ekspertas įvertino optimistiškai, tačiau jis pridūrė, kad "Apple" būtina pradėti diversifikuoti savo įplaukų bazę, t. y. skatinti ir kitų įrenginių pardavimą.
Bendros įmonės įplaukos sausio-kovo mėnesiais, palyginti su tuo pat laikotarpiu pernai, sumažėjo 13 proc. Be kita ko, įmonė nustebino analitikus pareiškusi, kad šį ketvirtį įplaukos ir vėl smuks 13 proc. ar dar daugiau.
Metinio pardavimo smukimo nebuvo užfiksavusi nuo 2003 m., kai nešiojamasis grotuvas "iPod" daug kur buvo laikytas naujove, o "iPhone" dar nebuvo sukurtas.
Nuo to laiko dėl "iPhone" ir kitų produktų sėkmės įmonės kapitalizacija pašoko nuo 5 mlrd. iki 579 mlrd. JAV dolerių, o pati įmonė tapo vertingiausia pasaulyje biržos bendrove.
Daugelis tikėjosi, kad prekyboje prieš metus pasirodęs išmanusis laikrodis "Apple Watch" susilauks didžiulio pasisekimo. Kita vertus, nors kai kurie "Apple Watch" savininkai savo laikrodžiais yra visiškai patenkinti, kiti yra nusivylę, kadangi tikėjosi, kad laikrodis turės daugiau funkcijų.
Laikrodžių duomenų "Apple" neatskleidžia, tačiau daugelis analitikų skaičiuoja, kad įmonė jų pardavė apie 12 mln. ar dar daugiau, tad įplaukos iš šio prietaiso turėjo gerokai viršyti 5 mlrd. JAV dolerių.
Laikrodžių parduota daugiau kaip dukart daugiau, palyginti su "iPhone" pardavimu pirmaisiais metais po šių telefonų pasirodymo rinkoje.
"Apple" taip pat pranešė, kad pirmąjį ketvirtį sumažėjo "iPad" ir "Mac" pardavimas. Rinkoje yra plačiai paplitusi nuomonė, kad įmonė šiuo metu kuria kitus naujus produktus, įskaitant virtualios tikrovės priemones ir net elektrinius automobilius.
Tiesa, bendrovė kol kas jokių planų oficialiai nėra patvirtinusi, o T.Cookas neseniai leido suprasti, kad automobilio kol kas laukti neverta.
"Ar pamenate vaikystę ir Kūčias, kaip tada būdavo įdomu, ką gi kitą rytą rasite po eglute? Ką gi, kurį laiką bus Kūčios", – pareiškė jis vasario mėnesį, kai buvo paklaustas apie "Apple" automobilį.
Analitikai mano, kad įmonės veiklos rezultatai pagerės rudenį, kai įmonė turėtų pristatyti rinkoje naujos kartos "iPhone" su naujomis funkcijomis, apie kurias kol kas nieko oficialiai nežinoma.
Vis dėlto "BGC Financial" investicijų analitikas Colinas Gillisas prognozuoja, kad išmaniųjų telefonų pardavimas greičiausiai stabilizuosis, o ne augs. Jo teigimu, kartojasi asmeninių kompiuterių ir planšetinių kompiuterių istorija, nes gamintojams darosi vis sunkiau padaryti pirkėjams įspūdį savo gaminių patobulinimais.
Naujausi komentarai