Vakarų valstybėms didelį susirūpinimą kelia suintensyvėjusios Rusijos vykdomos dezinformacijos kampanijos, Maskvai siekiant paveikti visuomenės nuomonę visame pasaulyje dėl savo invazijos į Ukrainą.
„Prancūzija smerkia šiuos veiksmus, kurie yra neverti nuolatinės Jungtinių Tautų Saugumo Tarybos narės“, – sakoma užsienio reikalų ministrės Catherine Colonnos (Katrin Kolonos) pareiškime.
„Prancūzijos valdžios institucijos glaudžiai bendradarbiauja su savo partneriais, kad būtų įveiktas hibridinis karas, kuriam vadovauja Rusija“, – pridūrė ji.
Prancūzija jau kelerius metus kalba apie įtariamas Rusijos dezinformacijos kampanijas prancūzakalbėse Afrikos vietovėse, ypač tose, kuriose aktyviai veikia Rusijos samdinių grupė „Wagner“.
Anot C. Colonnos, kampaniją vykdė Rusijos veikėjai, o valstybiniai arba su Rusijos valstybe susiję subjektai stengėsi sustiprinti jos poveikį.
„Ši kampanija visų pirma grindžiama suklastotų tinklalapių, apsimetančių nacionalinės žiniasklaidos ir vyriausybinėmis svetainėmis, kūrimu, taip pat suklastotų paskyrų socialiniuose tinkluose kūrimu“, – sakė ji.
„Prancūzijos neatgrasys“
Operacijos aukomis tapo mažiausiai keturi Prancūzijos dienraščiai – „Le Parisien“, „Le Figaro“, „Le Monde“ ir „20 Minutes“.
Taikiniais tapo ir kitos didelės žiniasklaidos organizacijos, ypač Vokietijos, įskaitant „Frankfurter Allgemeine Zeitung“, „Der Spiegel“ ir „Bild“.
Prancūzijos užsienio reikalų ministerija pati sužlugdė bandymą sukurti netikrą jos interneto svetainės kopiją, teigė C. Colonnna.
Ji pridūrė, kad Rusijos ambasados ir kultūros centrai aktyviai dalyvavo stiprinant šią kampaniją.
„Ši kampanija yra nauja hibridinės strategijos, kurią Rusija įgyvendina siekdama pakenkti taikių demokratinių diskusijų sąlygoms ir taip pakenkti mūsų demokratinėms institucijoms, iliustracija. Jokie bandymai manipuliuoti Prancūzijos neatgrasys nuo paramos Ukrainai Rusijos agresijos karo akivaizdoje“, – pridūrė ji.
Manoma, kad kampanijos metu buvo naudojami tokie metodai, kaip netikrų straipsnių kūrimas puslapyje, kuris visais atžvilgiais buvo identiškas teisėtų žiniasklaidos organizacijų svetainių puslapiams, tačiau su skirtingais domenų pavadinimais, pavyzdžiui, .ltd, o ne .fr.
Vyriausybės atskleista operacija yra antrasis kampanijos, kuri jau buvo pradėta 2022 metais, „tačiau su sudėtingesniais veikimo būdais, kuriais siekiama apeiti atsakomąsias priemones ir būti mažiau matomiems“, etapas, naujienų agentūrai AFP sakė saugumo šaltinis, prašęs neminėti jo pavardės.
Šią operaciją, vadinamą „Doppelganger“, 2022 metais užfiksavo organizacija „EU Disinfolab“ ir „Meta“, patronuojančioji „Facebook“ bendrovė.
„Meta“ tikėjosi, kad jos ataskaita užbaigs operaciją. Taip neatsitiko“, – teigė saugumo šaltinis.