Jis taip pat užsiminė apie didėjančią Kinijos įtaką kanalo veiklai, o tai kelia nerimą Amerikos interesams, nes JAV verslai yra priklausomi nuo kanalo, kuriuo gabenami kroviniai tarp Atlanto ir Ramiojo vandenynų.
„Su mūsų kariniu jūrų ir komerciniu laivynu elgiamasi labai nesąžiningai ir neprotingai. Panamos taikomi mokesčiai yra absurdiški“, – teigė jis savo įraše socialinėje platformoje „Truth Social“. – Šis visiškas mūsų šalies „apiplėšinėjimas“ bus nedelsiant nutrauktas“.
Panamos kanalas, kurį JAV baigė statyti 1914 metais, buvo perduotas Centrinės Amerikos šaliai pagal 1977 m. demokratų prezidento Jimmy Carterio pasirašytą susitarimą.
Panama visiškai perėmė jo kontrolę 1999 m.
Jį turėjo valdyti tik Panama, o ne Kinija ar kas nors kitas.
„Jį turėjo valdyti tik Panama, o ne Kinija ar kas nors kitas, – sakė D. Trumpas. – Mes niekada neleisime, kad jis patektų į netinkamas rankas!“
Jis tęsė, kad jei Panama negalės užtikrinti „saugaus, efektyvaus ir patikimo kanalo veikimo“, „tuomet reikalausime, kad Panamos kanalas būtų grąžintas mums, visiškai ir be jokių klausimų“.
Panamos valdžios institucijos kol kas nekomentavo D. Trumpo pranešimo.
Skaičiuojama, kad per Panamos kanalą plaukia penki procentai viso pasaulio jūrų transporto. Laivai, plaukiojantys tarp Azijos ir JAV rytinės pakrantės išvengia ilgo ir pavojingo maršruto aplink pietinį Pietų Amerikos kyšulį.
Pagrindiniai šio kanalo naudotojai yra JAV, Kinija, Japonija ir Pietų Korėja.
Spalio mėnesį Panamos kanalo direkcija pranešė, kad praėjusiais finansiniais metais vandens kelias uždirbo rekordines pajamas – beveik 5 mlrd. dolerių.
Naujausi komentarai