Taifūnas "Haiyan" Filipinų pakrantes pavertė šiukšlynu. Tarp didžiausių šiukšlių išsiskiria dešimtys į krantą išmestų krovininių laivų.
Pastarąjį kartą nuotraukas su į krantą masiškai išmestais laivais tarptautinės jūrinės internetinės žiniasklaidos portaluose teko matyti po tragiškų įvykių Japonijoje 2011 metų kovą, kai žemės drebėjimas ir cunamis suniokojo Fukušimos atominę elektrinę.
Galima svarstyti, kuri katastrofa – taifūnas, uraganas ar cunamis – pavojingesnis laivams? Taifūnas – rytuose, o uraganas – vakarų regione gali pražudyti laivus ir toli nuo krantų. Tačiau cunamio bangos atviruose vandenyse laivai net nejaučia. Prie kranto esantį laivą cunamio banga gali pakelti ir plukdyti tolyn į žemyno gilumą. O taifūno ar uragano sukeltos bangos gali ilgai daužyti laivą į krantą ar išmesti jį į paplūdimį.
Taip nutiko Filipinuose. Taifūno bangos pagavo ir į krantą išmetė tanklaivį "Alvin", konteinervežį "Schelde Trader" su 657 konteineriais, jūrų keltus "Cagayan Bay 1", "Osamis Bay", "Super Shuttle Ferry 17", sausakrūviai laivai "Tomi Elegance", "Eva Jocelyn“. Taip pat išmesta į krantą ir keletas baržų, dešimtys mažesnių pramoginių laivelių.
Visi krovininiai laivai buvo palyginti nedideli. Dalis laivų stovėjo prie krantinių. Taifūno jėga nutraukė jų švartavimo lynus ir išmetė į krantą. Dalis laivų, laukusių uostų reiduose, tapo nevaldomi ir buvo išmesti į pakrantes.
Nėra jokių duomenų apie tai, kad būtų buvę taifūno į krantą išmestų įgulų nariai. Paskelbta tik, kad vienos baržos jūrininkas dingo be žinios, dar du žmonės buvo išgelbėti. Tiesa, būta žinių, kad Filipinus nusiaubęs taifūnas Kinijoje į krantą išmetė laivą, kuriame rasti du žuvę įgulos nariai, o dar penkių to laivo jūrininkų ieškota.
Lietuvos jūrininkai nuo taifūnų nukenčia retai, nes Rytų Azijoje, kur jie siautėja, lankosi nedažnai. 1997 metų rugpjūtį Pietų Kinijos jūroje taifūnas užklupo graikų laivą "Anatoli 1". Tuomet žuvo šeši iš devyniolikos šio laivo įgulos narių. Tarp jų klaipėdiečiai Jakaterina ir Vladimiras Šaragovai. Kitam šiuo laivu plaukusiam klaipėdiečiui Nikolajui Skuryginui pavyko išsigelbėti.
Laivui nuskendus, jis šešias valandas plūduriavo tarp aukštų bangų, kol atplaukė jį ir kitus išgelbėjęs amerikiečių laivas.
Skaudžių pasekmių Lietuvos jūrininkams yra atnešę uraganai. Skaudžiausia nelaimė įvyko 2000 metų birželio 21 dieną, kai siaučiant uraganui "Carllota" Ramiajame vandenyne dingo
Lietuvos transportinis laivas "Linkuva" su 18 narių įgula.
Į baisios stichijos gniaužtus buvo patekusi Lietuvos laivo "Audrė" įgula 2005 metų rugpjūtį. Tuomet JAV Naujojo Orleano uoste juos užklupo uraganas "Katrina". Dabar jau nebeplaukiojantis jūrų kapitonas Jevgenijus Podolskis tą įvykį įsiminė visam gyvenimui. Siaučiant 70 metrų per sekundę vėjui, į laivą "Audrė", išmetusį inkarą, daužėsi atitrūkusi barža. J.Podolskis prisiminė, kad ir didžiausią Lietuvoje uraganą "Anatolijų" 1999 metų gruodį jis sutiko reise. Tuomet jo laivas "Vokė" nuo "Anatolijaus" slėpėsi Lenkijos Gdynės uoste.
Naujausi komentarai