Antrasis mėginimas iškelti iš jūros dugno sudužusio bendrovės „AirAsia“ lėktuvo fiuzeliažą nebuvo sėkmingas, kai sekmadienį nutrūko vienas lynas, jungiantis korpusą su keliančiaisiais balionais.
Karinių jūrų pajėgų atstovas Manahanas Simorangkiras sakė, kad pagrindiniu kliuviniu tapo stipri jūros srovė. Nutrūkęs lynas buvo iš naujo pritvirtintas prie laivo, bet vėl nutrūko, atkėlus fiuzeliažą nuo dugno.
„Negalime kovoti su gamta, – konstatavo M.Simorangkiras. – Tiesiog tikimės, kad orai pasikeis ir bus palankūs.“
Pirmasis mėginimas iškelti lėktuvo fiuzeliažą šeštadienį žlugo, nes subliūško balionai, turėję užtikrinti jo plūdrumą. Narai lėktuvo korpusą, kuriame tikriausiai yra daugumos žuvusiųjų palaikai, pirmąkart pasiekė penktadienį.
M.Simorangkiras sakė, kad gelbėtojai sekmadienį ištraukė vienos aukos palaikus, kurie iškilo į paviršių, kai buvo mėginama iškelti fiuzeliažą.
Iš viso jau apie 70 lavonų buvo rasti po 8501-ojo reiso lainerio katastrofos gruodžio 28 dieną, kai 162 žmones skraidinęs lėktuvas nukrito į Javos jūrą pakeliui iš Indonezijos antrojo didžiausio miesto Surabajos į Singapūrą.
Dešimtys karinių jūrų pajėgų narų kovojo su stipriomis srovėmis ir blogu matomumu, mėgindami iškelti fiuzeliažo nuolaužas, gulinčias jūros dugne 30 metrų gylyje. Lėktuvo kabina buvo rasta maždaug už 500 metrų nuo tos vietos – manoma, kad joje yra piloto ir jo padėjėjo palaikai.
Manoma, kad nepalankūs orai buvo viena iš pagrindinių šios katastrofos priežasčių. Prieš pat katastrofą pilotai prašė leisti pakilti į didesnį aukštį, kad laineris išvengtų audros, bet oro dispečeriai negalėjo to padaryti, nes tuo pačiu maršrutu skrido daug kitų lėktuvų.
Pareigūnai atmetė diversijos prielaidą ir sakė, kad preliminari tyrimo ataskaita ateinančią savaitę tikriausiai bus pateikta Tarptautinei civilinės aviacijos organizacijai (ICAO).
Naujausi komentarai