Kruizinis laivas „Costa Concordia“, kuris prieš pustrečių metų apvirto prie Italijos Džilijo salos, sekmadienį buvo atvilktas į Genujos uostą, kur bus supjaustytas metalo laužui.
Maždaug dvigubai už „Titaniką“ didesnis laivas į Italijos šiaurėje esančią Genują buvo atvilktas po keturias dienas trukusios 280 km kelionės iš tragedijos vietos.
„Pagaliau galime lengviau atsikvėpti“, – žurnalistams sakė Italijos aplinkos ministras Gianis Luca Galletti (Džanis Luka Galetis).
Nuogąstavimai, kad apgadintas korpusas gali įtrūkti ir kad į didžiausią Europoje jūrų draustinį gali išsilieti toksinės medžiagos, nepasitvirtino. Prie Genujos laivą drauge su aplinkosaugos ekspertais lydėjo delfinai.
Buvęs prabangus laineris atvyko sekmadienio naktį; maždaug dvi jūrmylės nuo kranto inžinieriai prikabino jį prie buksyrų, kurie 10 val. Grinvičo (13 val. Lietuvos) laiku atitempė jį į Genujos Voltrio uostą.
Civilinės saugos agentūros vadovas Franco Gabrielli (Frankas Gabrielis) žurnalistams sakė, kad stiprus vėjas trukdo delikačiai operacijai ir kad laivas tikriausiai nebus apsaugotas iki 14 val. Grinvičo (17 val. Lietuvos) laiku.
Kai tik jis bus pritvirtintas vietoje, iš jo bus išnešti visi daiktai ir išmontuota įranga. Tada palengvėjęs laivas bus nutemptas į metalo laužo vietą, kur bus supjaustytas į tris dalis ir išmontuotas.
Išaušus minios vietos gyventojų susirinko prie uosto Genujos pakraštyje pamatyti buvusio prašmatnaus lainerio, kuris savo paskutinę kelionę nuo Džilijo į Genują pradėjo trečiadienį.
Aprūdijęs laineris buvo iškeltas prie jo bortų pritvirtintais didžiuliais oro rezervuarais. Tai buvo didžiausia iškėlimo operacija per jūrų laivybos istoriją.
„Costa Concordia“, kuriuo plaukė 4 229 žmonės iš 70 šalių, į uolas prie Džilijo salos krantų atsitrenkė 2012 metų sausio 13-osios vakarą, kai daugelis keleivių ruošėsi sėsti vakarienės pirmąjį savo kruizo vakarą.
2005 metais laivų statykloje „Sestri Ponente Finantieri“ Genujoje pastatytas „Costa Concordia“ tuo metu, kai buvo pradėtas eksploatuoti, buvo didžiausias Italijos kruizinis laivas per visą istoriją. Tačiau nuo pat pradžių kai kas jį laikė nelaimingu.
Laivo paėmimo operacija yra didžiausia per istoriją ir turi atsieiti 1,5 mlrd. eurų.
Genujai – buvusiai galingai jūrų valstybei, kurioje gimė Kristupas Kolumbas, – laivo išmontavimo kontraktas yra lauktas postūmis per ekonomikos krizę, kuriuo mieste 22 mėnesių periodui sukuriama šimtai darbo vietų.
114 500 tonų „Costa Concordia“ liekanos nebus paprasčiausiai išmestos: daugiau kaip 80 proc. jų tikimasi perdirbti ar panaudoti vėl.
40-50 tūkst. t plieno bus išlydyta ir panaudota statybos pramonėje, o dar geri variniai laidai, vandentiekio vamzdžiai, plastikas, mechanizmai ir baldai bus parduoti. Asmeniniai daiktai, paimti iš žemesniųjų denių, bus grąžinti savininkams, o tokie daiktai, kaip laivo pianinas, kuriuo buvo grojama, kai laineris rėžėsi į uolas, gali atsidurti muziejuje.
Tarp pirmųjų užduočių bus ieškoti vienos aukos – padavėjo indo Russelo Rebello (Raselo Rebelo) – palaikų, kurie taip ir nebuvo rasti. Manoma, kad jie gali būti įstrigę laivo dalyje, kuri anksčiau buvo neprieinama gelbėjimo komandai.
Naujausi komentarai