Jubiliejus pažymėtas itin atkakliomis kovomis nuo pat kvalifikacijos, kur buvo dusyk gerinami trasos rekordai. Saulėta ir karšta lenktynių diena žiūrovams padovanojo itin daug dramatiškų akimirkų, lenkimų netikėtų susidūrimų bei daugybę atrakcijų.
Puikios sąlygos leido sportininkams su galingais automobiliais demonstruoti stabilų tempą visų lenktynių metu, todėl nenuostabu, kad buvo pagerintas varžybų rekordas, kurį užfiksavo „Stateta Bro-Toks by Ignera“ komandos lenktynininkai.
Antrą kartą iš eilės pirmas finišo liniją kirto „Mercedes-Benz AMG GT3” automobilis.
Lenktynių statistika:
Dalyviai, šalys, automobiliai
• „Aurum“ vardą 1006 km tarptautinės lenktynės turėjo jau septintą kartą, o jose varžėsi 20 komandų.
• Komandų sudėtyse – 73 vairuotojai, atstovavę aštuonioms šalims – Lietuvai, Latvijai, Šveicarijai, Estijai, Didžiajai Britanijai, Airijai, Nyderlandams ir Danijai.
• Pirmą kartą lenktynėse plevėsavo Šveicarijos vėliava.
• Šiemet lenktynėse dalyvavo trys dailiosios lyties atstovės: Joana Survilaitė su „Eligita-Jusema by GSR“ komandos vyrais vairavo „Lamborghini Huracan Super Trofeo“ automobilį, o šiai komandai vadovavo Ernesta Globytė. „Audosta Racing“ lenktynininkams „dirigavo“ Inga Kačinskienė.
• „Aurum 1006 km powered by Hankook“ lenktynių programoje taip pat vyko „108 km moterų iššūkio“, „drag‘o“ lenktynės, „Technitis“ žiūrovų slalomas, „Memel Motor Fest“ automobilių paroda, db drag‘as, mechanikų bėgimas ir kiti renginiai
• Vyriausias lenktynių dalyvis – „Porsche Latvia Racing Team“ komandos atstovas, 62-ejų metų latvis Andrejus Kuznecovas.
• Jauniausias dalyvis – 14-metis „Audosta Racing“ narys Gustas Stasiulevičius.
• Populiariausiu lenktynių automobiliu antrus metus iš eilės tapo „Porsche“ – tokių buvo 8. Tiek pat jų buvo ir pernai.
• Antroji pagal gausumą vieta vėl atiteko „Audi“ markei – 4.
• Po du automobilius „Aurum 1006 km lenktynėse“ važiavo įvairių modifikacijų „Lamborghini Huracan ST Evo II“ ir BMW, po vieną – „Mercedes-Benz AMG GT3 Evo“, „Seat Leon“, „Cupra“ ir LADA 2104.
• Trečią sykį lenktynių istorijoje sportininkų laikus matavo tarptautinė kompanija „Time Service BV – The Netherlands“, aptarnaujanti didžiąją dalį Europos ir pasaulio svarbiausių sporto renginių.
• Trečią kartą paeiliui varžybų direktoriumi dirbo užsienietis – Martinas van de Pavertas iš Nyderlandų.
Rekordai ir rekordininkai
• 2024 m. „Aurum 1006 km lenktynių“ kvalifikacijoje trasos rekordai buvo gerinami du kartus.
• „Bio-Circle & HSG Service by Dynami:t“ komandos narys Karolis Jovaiša su „Audi R8 GT3” automobiliu 2682 m ilgio trasos ratą įveikė per 1 min. 05,410 sek. ir pagerino nuo pernai metų danui Andersui Fjordbachui priklaususį trasos rekordą (1 min. 05,425 sek.)
• K. Jovaišos pasiekimas išsilaikė tik keletą sekundžių, nes netrukus „STATETA BRO-TOKS by IGNERA“ narys A. Fjordbachas fiksuoja naują rekordą – 1 min. 05,299 sek.
• A. Fjordbachas antrus metus iš eilės džiaugėsi Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prizu už greičiausią lenktynių ratą.
• Lenktynių nugalėtojos „Stateta Bro-Toks by Ignera“ komandos „Mercedes-Benz AMG GT3 EVO“ vairavo danas Andersas Fjordbachas, lietuviai Julius Adomavičius ir Nemunas Dagilis bei britas Timas Whale‘as.
• Absoliučios įskaitos ir GT3 klasės nugalėtojai visą 373 ratų distanciją įveikė per 8 val. 03 min. 37,833 sek. ir daugiau nei 17 min. pagerino nuo 2022 metų gyvavusį lenktynių rekordą (8 val. 20 min. 44,726 sek.), kurį buvo užfiksavę lenktynių nugalėtojos „Circle K – Lesta Racing Team“ sportininkai Julius Adomavičius, Ignas Gelžinis, Marijus Mazuch ir Eimantas Navikauskas, tąsyk vairavę „Audi R8 LMS“.
• Jubiliejinių lenktynių nugalėtojai visą 1006 km distanciją, įskaitant vairuotojų pasikeitimus ir kuro pildymą, nuvažiavo 124,10 km/val. vidutiniu greičiu.
• J. Adomavičius šių lenktynių čempionu tapo penktą kartą, N. Dagilis – ketvirtą, A. Fjordbachas – antrą, T. Whale‘as – pirmą.
• Antrąją vietą šių metų lenktynėse užėmė „Circle K Miles Plus Racing Team 2“ komanda, kuriai atstovavo Simas Juodviršis, Justas Jonušis ir Eimantas Navikauskas. Šie sportininkai vairavo „Audi R8 LMS GT3 Evo II“ ir pretendavo į pergalę, tačiau po kontakto, lenkiant ratu atsiliekantį sportininką, lyderiui teko pasukti į techninio aptarnavimo zoną, kur mechanikai turėjo sugaišti keletą minučių automobilio remontui.
• Trečiąją bendrosios įskaitos vietą ir pirmąją GT Open klasėje iškovojo „LG Oled & Rimo Adero“ ketvertukas – Mantas Janavičius, Marius Bartkus, Aurelijus Rusteika ir britas Benjaminas Barkeris – su „Porsche 911 GT3 CUP 992“. Jie nuo lyderių atsiliko 3 ratais.
Organizatorių nuotr.
Klasių čempionai
• Absoliučios įskaitos laimėtoja „Stateta Bro-Toks by Ignera“ tapo ir GT3 klasės nugalėtoja.
• GT Open klasėje pergalę iškovojo „LG Oled & Rimo Adero” komanda.
• SP3 klasėje nugalėjo „Nanosun by Tarzanija Racing“ lenktynininkai Karolis Blėdis, Tomas Isiūnas ir Dovidas Najus su „Audi S4“
• GT4 klasės laimėtojais tapo „Porsche Latvia Racing Team“ bei jos nariai Martins Lukstins, Andrejs Kuznecovs, Darius Gaidulionis ir Valters Zviedris, kurie vairavo „Porsche 718 Cayman GT4“.
• TC4 klasėje nugalėtojų titulą apgynė „Hemi Racing by Statomenas“ komanda, kurios „Seat Leon“ šiemet vairavo Henrikas Statkus, Andrius Baublys, Jurijus Basanovas bei Tomas Urbonavičius.
„db Drag“, „Memel Motor Fest“ ir „Technitis žiūrovų slalomo“ laureatai
„Aurum 1006 km lenktynių“ dieną šalia pagrindinės renginio scenos septintą sykį surengtas „decibelų drag‘as“ („dB Drag“), taip pat finišavo tradicinis „Technitis žiūrovų slalomas“ bei buvo išrinkti įsimintiniausi „Memel Motor Fest“ parodos eksponatai.
„Audio Freakz Lietuva“ komandos organizuojame „dB Drag“ renginyje varžomasi trijose rungtyse – SPL garso varžybų, kuomet svarbiausias kriterijus – didžiausias užfiksuota rezultatas, taip pat – „BassRace“, kur 30 sek. intervale fiksuojamas vidurkis, kokiu garso lygiu grojama muzika, bei „Street Sound“ rungtis, kurioje leidžiama pasireikšti ne tik žemus, bet ir aukštus dažnius garbinantiems dalyviams.
Šio įvykio autorius – Richardsas Ringsas su BMW E39. Nepaisant to, vienintelis „Extreme+“ klasės sugebėjo pasiruošti ir finalui, kuriame užfiksavo 160,2 dB rezultatą. Kvalifikacijoje jis sugebėjo pasiekti net 163 dB garsą ir taip sugadino savo priekinį stiklą.
„Extreme“ klasės finale nugalėjo Mantas Zdanavičius su „Audi A3“ (159,5 dB), „Street C“ klasėje triumfavo Saulius Gudaitis su „Audi C5“ (156 dB), „Street B“ – Lukas Degutis su „VW Golf 4“ (148,8 dB), „Street A“ – Tomas Karutis su „Audi A6“ (144,3 dB), o „Street Stock“ – Edgaras Tumovičius su „Audi A6 C6“ (144,4 dB).
R. Ringsas, M. Zdanavičius ir D. Tatol tapo ir „BassRace“ varžybų nugalėtojais. Tik „Street B“ klasės nugalėtoju pripažintas Evaldas Karutis, o „Street C“ – latvis Ivansas Agafonovsas.
Muzikalioje „Street Sound“ rungtyje čempionais tapo E. Tumovičius („Sound Extreme“, 111,47 dB), Marisas Zeitinšas („Street Sound Master“, 101,11 dB) ir Justas Valasevičius („Street Sound Stock“, 86,96 dB“).
„Memel Motor Fest“ parodos pabaigoje buvo paskelbtas labiausiai išskirtinių automobilių dešimtukas. Į jį pateko Donato Paulavičiaus ir Santos Petkelytės „Chevrolet Corvette“, Armeno Sargisiano „Mercedes w124“, Olego Dmitrijevcevo „Dodge Charger Hellcat“, Ginto Žilevičiaus „Chrysler 300C“, Pauliaus Butkaus „Toyota Supra“, Vytauto Matuzo „BMW XM Gold edition“, Andriaus Antanaičio „Corvette“, Evaldo Balinsko „Subaru Forester“, Sigito Martinkaus „Mecedes 220SE Coupe“ ir Mato Geriksono „BMW M5 Competition F90“.
Tradicinio „Techninis žiūrovų slalomo“ nugalėtojais šiemet tapo Regimantas Nevulis su „Ford Focus RS“ (AWD klasė), Greta Šeduikytė su „Mazda MX5“ (Damų klasė), Edvinas Puidokas su „Honda Civic“ (FWD klasė), Paulius Mikelaitis su „Toyota MR2“ (RWD klasė). „Tavo-Auto“ įsteigtas didysis prizas už geriausią laiką atiteko R. Nevuliui.
Naujausi komentarai