Šeštadienį 800 tūkstančių žmonių Buenos Airėse stebėjo monstriškus Dakaro ralio bolidus riedančius miesto gatvėmis link 36-ojo sunkiausio pasaulyje ralio maratono starto podiumo. Po simboliško starto, sekmadienio rytą 414 ekipažų pradės daugiau nei 9000 km kelionę Pietų Amerikos dykumomis ir aukštikalnėmis. Tarp jų trečią kartą startuos ir Benediktas Vanagas.
Ilsėtis šiame Dakare nebus kada. Jau pirmąją dieną lenktynininkai turės įveikti 833 km kelią iki pirmojo bivuako Karlos Pazo mieste. Iš jų - 170 km - bus greičio ruožai. Organizatoriai jį vadina lengvu apšilimu, tačiau nei lengvas, nei šiltas jis nebus.
Pasikalbėjus su "General Financing-Autopaslauga by Pitlane" komandos šturmanu Andrejumi Rudnickiu tampa aišku greičio ruožas bus labai greitas ir labai karštas.
"Tai bus labai greitas greičio ruožas. Organizatoriai skaičiuoja, kad pirmojo ekipažo vidutinis greitis bus apie 140 km per valandą. Tai yra labai daug, o ypač žinant, kad trasoje daug 90 laipsnių posūkių", kalbėjo ekipažo šturmanas.
Pirmasis greičio ruožas drieksis lygumomis. Nei aštrių kaip peiliai akmenų, nei ekstremalių klimato pasikeitimų neturėtų būti, tačiau lenktynininkai turės būti labai atidūs. Prieš porą mėnesių šiose vietovėse vyko didžiuliai potvyniai, kurie galėjo palikti pavojingas properšas grunte ir gerokai suniokotą trasos paviršių.
Lygiai 15 val. 45 min Lietuvos laiku B. Vanagas gaus ženklą savo trečiajam Dakaro startui. Į pirmuosius kilometrus šiemet lenktynininkas žiūri atsargiai, tačiau nestokoja optimizmo.
"Manau, kad šitas greičio ruožas mums bus parankus, bet labai viliuosi, kad rytoj (sekmadienį - BNS) bus vėjuota diena", sakė lenktynininkas.
Vėjo B. Vanagui reikia ne dėl aerodinamikos. Dakare kasmet dešimtys lenktynininkų savo pasirodymus baigia dėl prasto matomumo, kuris atsiranda dėl priekyje važiuojančių varžovų keliamų dulkių.
"Vis dar matau lėtesnių varžovų, kurie varžybas pradės pirma mūsų. Viliuosi, kad bus vėjo, kitaip teks važiuoti dulkėse. Pirmi 10 varžovų startuos kas tris minutes, kiti dviejų minučių intervalu, dar dešimt kas minutę, o likę kas 30 sekundžių. Tai tikrai mažas laiko tarpas, nes važiuodamas gerai, greitai turėsi lenkti varžovus", sakė B. Vanagas.
Dakaro nelaimėsi vien spausdamas greičio pedalą. Reikia sukurti ir įgyvendinti savo taktiką.
"Mūsų tikslas per ateinančias kelias dienas yra užsiimti kuo kuo geresnę poziciją, kad vėliau galėtume patogiai varžytis toliau. Manau, kad važiuosime greitai, tačiau stačia galva niekur nepulsime. Tokia mūsų pagrindinė mintis", sakė B. Vanagas.
Greičio resursų B. Vanagas šiemet turi. Iki šiol lenktyniavęs išgyvenimui, o ne greičiui sukurtu "OScar" bolidu, šiemet jis persėdo į naujutėlį "Toyota Hilux". Bolidas ne tik greitesnis ir patikimesnis, bet supaprastinus techninius reikalavimus, išaugo šio bolido variklio galia.
Šiame Dakare tokių "Toyota Hilux" kelios dešimtys, tačiau jos varžysis ne tik dėl savęs. Jie kels bene didžiausią konkurenciją milijonierių ir multimilijoninių komercinių komandų pamėgtiems "MINI" automobiliams. Pastarieji šiemet priversti būti kiek lėtesni.
Organizatoriai "MINI" vairuotojus privertė sumažinti oro paėmimo ribotuvo skersmenį ir padidinti bolidų svorį 140 kg. Akmenų, savaime aišku, į juos niekas nekraus, tačiau lenktynininkai vešis su savimi nemažai atsarginių detalių, kas Dakarui šiemet suteiks naują įdomų atspalvį.
Varžybų starto išvakarėse B. Vanagą apėmė jau pažįstami jausmai, tačiau nerimu jo pavadinti negalėjo.
"Po podiumo atsirado neišvengiamumo jausmas ir jei iki šiol aš jaučiausi puikiai, šią naktį šioks toks kirbuliukas yra. Ne pirmas kartas. Jis yra natūralus ir žinau, kad jis baigsis vos davus startą. Tada prasidės darbas", sakė lenktynininkas.
Sunkus darbas laukia visos "General Financing-Autopaslauga by Pitlane" komandos, o ypač mechanikų. Pirmąją dieną jų laukia 10,5 valandos kelionė į Karlos Pazą. Ten teks įkurti stovyklą bivuake, atlikti lenktyninio bolido priežiūros ir remonto darbus, po to susikrauti daiktus ir, galbūt nusnaudus porą valandų, keliauti į kitą bivuaką.
Naujausi komentarai