Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentas Gintaras Furmanavičius džiaugiasi šalyje stiprėjančiomis automobilių sporto pozicijomis, gausėjančiomis lenktynininkų gretomis ir optimistiškai vertina galimybes kitąmet su kaimynais lenkais ir latviais surengti pasaulio ralio čempionato etapą.
– Prezidente, automobilių sportas – nepigus malonumas, bet jis pas mus įgyja vis daugiau gerbėjų. Kaip tai paaiškintumėte? – paklausėme G.Furmanavičiaus.
– Iš tiesų jaunimas, kaip sakome, ginkluojasi ratais. Žmogaus noras lenktyniauti – prigimtinis. Kita vertus, mūsų sportas – daugialypis, šalia tradicinių šakų atsiranda ir populiarėja naujos šakos. Be kokiu atveju viskas remiasi į pinigus. Paprastas pavyzdys: WRC automobilio viena visus standartus atitinkanti sėdynė – 12 tūkst. eurų. Šis skaičius padeda susidaryti vaizdą apie automobilių sporto brangumą. Mūsų federacija ieško būdų, kad jis taptų pigesnis, bet kartais jaučiamės it pakliuvę į užburtą ratą – piginame tai, kas natūraliai yra pigu.
– Kokių galimybių atvėrė Tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) prezidento Jeano Todto vizitas?
– J.Todto apsilankymas Lietuvoje – strategiškai labai svarbus tolesnei LASF veiklai. Pirmą kartą per 80 metų mus pagerbė FIA vadovas. Su J.Todtu labai šiltai ir dalykiškai pabendravome. Tai – mums dar viena paskata aktyviau žengti į tarptautinę areną. Vienas galimų proveržių – 2013 m. pasaulio ralio čempionato etapas, kurį rengtume su Lenkija ir Latvija. Prisidėti prie projekto mus pakvietė lenkai. FIA strategija keičiasi – ji siekia, kad plėstųsi elitinių varžybų geografija, etapai būtų įvairesni.
– Šiemet į tarptautinius vandenis drąsiai pasuko mūsų ralio atstovai.
– Sportininkai tai daro savo iniciatyva. Žinoma, Benediktas Vanagas – ne pirmasis, anksčiau pasaulio čempionate jėgas yra išmėginę Saulius Girdauskas, Vytautas Švedas. Jeigu gausime teisę organizuoti pasaulio ralio čempionato etapą, tai bus labai rimtas mūsų šalies pripažinimas tarptautiniu lygiu. Šiuo metu ralis yra stipriausia Lietuvos automobilių sporto šaka – lyg deimantas karūnoje.
– Kaip vertinate kitų automobilių sporto šakų, pavyzdžiui, šoninio slydimo lenktynių, atstovų ambicijas?
– Diskutavome su šios sporto šakos atstovais apie galimybę prisijungti prie LASF, norime matyti juos savo organizacijoje. Sutarėme, kad įkursime atskirą komitetą, kovo mėnesį numatyti komiteto pirmininko rinkimai. Tikiuosi, kad bendradarbiavimas bus vaisingas. Tai – gana patraukli sporto šaka, pirmiausia – žiūrovams.
– O kaip saugumas? 2009-aisiais per šoninio slydimo varžybas vienas iš vairuotojų sužeidė aštuonis žmones.
– Norėčiau pabrėžti: kai varžybas rengia mūsų licencijuoti organizatoriai ir tokių dalykų tiesiog negali atsitikti, nes labai didelį dėmesį skiriame saugumui. Per pastaruosius metus neišvengta skaudžių atsitikimų, tačiau nei organizatoriai, nei varžybų dalyviai nebuvo apkaltinti. Jūsų paminėtu atveju šoninio slydimo varžybos dar nebuvo mūsų federacijos įtakos zonoje, todėl ten tikrai buvo tam tikrų pažeidimų, kurių padariniai – labai liūdni.
– Kaip vertinate automobilių sporto kritikų teiginius, kad lenktynininkai kelia karą keliuose?
– Tokie teiginiai – visiška neteisybė. Esame pasirašę sutartį su Policijos departamentu, mūsų sportininkai dalyvauja saugiam eismui skirtose akcijose. Nė apie vieną licencijuotą LASF sportininką nė karto negirdėjau, kad jis kelyje būtų prasižengęs. Atvirkščiai – mūsų sportininkai skatina vairuoti kultūringai. Kitas dalykas, jei žmogus ant automobilio užsiklijuoja numerius ir jau prisistato esąs lenktynininkas. Tai tas pat, kaip ir su lietuviais Didžiojoje Britanijoje: kai kurie iš elgiasi nepadoriai, bet tai anaiptol nereiškia, kad tokia yra visa lietuvių tauta.
– Šiemet LASF taryboje jau įvyko pasikeitimų. Kodėl?
– Per paskutinį tarybos posėdį du nariai – Saugaus varžybų organizavimo komiteto pirmininkas Algirdas Bilevičius ir Ralio komiteto pirmininkas Ričardas Abelkis – įteikė atsistatydinimo pareiškimus. Priežastys – tam tikri nesklandumai per paskutinį Lietuvos ralio čempionato etapą. Kol kas neskubame komentuoti situacijos. Vadovaujantis LASF įstatais, kai atsistatydina tarybos narys – komiteto pirmininkas, artimiausiame suvažiavime turi būti renkamas naujas tarybos narys. LASF suvažiavimas vyks kovo 31-ąją.
– Kokioms artimiausioms automobilių sporto varžyboms turėtų rengtis žiūrovai?
– Net trys renginiai numatyti gegužės mėnesį. Tai – šalies žiedinių lenktynių ir slalomo čempionatų 1-ieji etapai bei ralio čempionato 3-iasis etapas Vilniuje. Organizuoti nėra labai sunku, nes mūsų struktūra – racionali: kiekvienai sporto šakai vadovauja komitetas, kurio pirmininkas yra LASF tarybos narys. Todėl visus bendrus klausimus sprendžiame kartu, o specifinius – tos sporto šakos specialistai. Jokio diktato nėra.
Naujausi komentarai