Išskirtinė galimybė
Vandens formulės Kauno marias raižys birželio 10–11 d. Tai bus pirmas tokio lygio renginys mūsų mieste.
2016-ųjų vasarą F2 pasaulio čempionato etapas buvo surengtas Zarasuose.
"Tokio masto ir svarbos renginio organizavimas būtent Kaune – didelis miesto įvertinimas. Atsižvelgiama į daugybę aspektų – pradedant viešbučiais ir baigiant varžybų vieta. Kaunas puikiai atitiko visus reikalavimus", – teigė Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
"Pernai Zarasuose buvo gera repeticija. Pasimokėme iš klaidų, įgijome patirties. F2 pasaulio čempionato organizatoriai mumis pasitiki ir suteikė teisę rengti varžybas Kaune", – sakė renginio organizatorius Mindaugas Mačiulaitis.
Sudėtinga, net penkių posūkių lenktynių trasa bus įrengta Kauno mariose taip, kad visi žiūrovai puikiai matytų varžybas.
Perrinko visą laivą
F2 pasaulio čempionate dalyvaus ir Lietuvos atstovas Edgaras Riabko. 33-ejų kauniečiui Zarasuose ne itin sekėsi – komanda susidūrė su techninėmis problemomis.
Po žiemos garaže E.Riabko į lenktynes grįžta patobulinęs savo techniką.
"Zarasuose buvo visiškai naujas laivas, tačiau streikavo variklis. Per treniruotes viskas veikė puikiai, o vos prasidėjus kvalifikaciniams plaukimams motoras pradėjo trūkčioti. Nepasisekė. Vėliau perrinkau variklį ir kitose varžybose buvau trečias. Visuomet stengiamės maksimaliai. Šiemet motorlaivis – tas pats kaip Zarasuose, tik perrinktas iš naujo – tiek variklis, tiek visas laivas", – papasakojo E.Riabko.
Gegužės pabaigoje E.Riabko laukia varžybos Vokietijoje. Tai bus generalinė repeticija prieš startą Kaune.
"Vokietijoje patikrinti jėgas susirenka pajėgūs lenktynininkai. Po šių varžybų matysiu, kiek mes per žiemą patobulėjome garaže. Dabar labai sunku prognozuoti, tačiau mano svajonė šį sezoną – prizinė vieta. Pernai po penkių pasaulio čempionato etapų buvau dešimtas iš 41 dalyvio. Toks ir buvo planas. Šiemet norisi po visų etapų būti penketuke. Man patinka kopti į viršų žingsnis po žingsnio. Jei greitai šoksi aukštyn, tai greitai ir krisi", – planais dalijosi E.Riabko.
2016-ųjų pasaulio čempionu tapo švedas Pierre'as Lundinas, antrąją vietą užėmė jo tautietis Erikas Edinas, trečiąją – austras Rupertas Temperis. Šeštas buvo latvis Uvis Slakteris.
"Motorlaiviais lenktyniauju jau 23-ejus metus, tad ir starto jaudulio vis mažiau. Kai sugaudžia variklis, jau nieko nebegirdžiu, net savo balso. Tiesiog išsijungiu. Greitis – 200 km per valandą, jaudintis nėra kada. Malonu išlipus iš laivo išgirsti plojimų", – sakė E.Riabko.
Greiti ir brangūs
Vandens sportas – brangus malonumas. Skaičiuojama, kad lenktynėms parengtas motorlaivis kainuoja šimtus tūkstančių eurų.
"F2 klasės motorlaivių korpusas pagamintas iš anglies pluošto – kaip "Formulės 1" automobiliai. Pasiekti įspūdingą 180 km/val. ar dar didesnį greitį formulėms padeda galingi šešių cilindrų, 200 AG varikliai. Pagal įsibėgėjimo greitį šios klasės motorlaiviai prilygsta galingiausiems superautomobiliams, tokiems kaip "Lamborghini Murcielago LP640" ar "Mercedes SLR McLaren". Tokio lygio visiškai sukomplektuoti laivai kainuoja per 100 tūkst. eurų", – teigė M.Mačiulaitis.
Svečiai – ir iš JAE
Šiemet birželį į Kauną atvyks 24 geriausi motorlaivių F2 meistrai iš Skandinavijos šalių, Didžiosios Britanijos, Rusijos, Vokietijos, Italijos ir net Jungtinių Arabų Emyratų (JAE).
Anot E.Riabko, užsienio komandų biudžetai 3–4 kartus didesni nei Kauno ekipos.
Be pagrindinių varžybų, kai lenktynininkai trasą įveiks 80 kartų, vyks ir kitos įdomios rungtys. Viena jų – maksimalaus greičio tiesiąja kryptimi.
Žiūrovų zonose veiks įvairios pramogos visai šeimai. Be to, bus galimybių įsėsti į dvivietę vandens formulę ir pajausti, kokius krūvius patiria profesionalūs sportininkai.
Naujausi komentarai