Pereiti į pagrindinį turinį

L. Pernavas papasakojo, ką patyrė lėkdamas vandens formule F2

2017-05-19 11:05
DMN inf.

Jau netrukus į Kauną atkeliaus įspūdingas renginys – birželio antrą savaitgalį Kauno mariose vyks vandens formulių F2 pirmasis Pasaulio čempionato etapas ir gliserių „FR-1000” Europos čempionatas. Vandens formulę yra išbandęs ir Lietuvos policijos vadovas Linas Pernavas. Pareigūnas neslepia, kad patirtis lekiant F2 formule paliko neišdildomus įspūdžius ir... šlapias kelnes.

Organizatorių nuotr.

Įspūdingos vandens formulės Kauno marias raižys birželio 9-11 dienomis. Sudėtinga, net penkių posūkių lenktynių trasa bus įrengta Kauno mariose, ties T. Masiulio gatve.

Ką reiškia lėkti vandens formule žino ir Lietuvos policijos generalinis komisaras L. Pernavas.

Liko apstulbęs

Lietuvos policijos vadovas neslepia, kad labiau mėgsta jėgos sporto šakas, tačiau esant galimybei mielai renkasi ir techninį sportą.

„Galbūt dėl to, kad esu policininkas, kad to mums labiau darbe patinka, man labiau patinka su fiziniu parengimu, fizine forma susijęs sportas. Ar tai būtų krepšinis, ar tai būtų futbolas, ar svarmenų kilnojimas, ar boksas. Aišku, kad man labai patinka ir autosportas. Natūralu, kad viskam rasti laiko sudėtinga. Be to, tai turbūt nėra pats pigiausias malonumas. Kai tik turiu progą stebiu varžybas. Beje, dirbant viešojoje policijoje teko ne kartą užtikrinti tvarką tokiuose renginiuose“, – sakė L. Pernavas.

Policijos vadovas F2 vandens formulę jau yra išbandęs. Tiesa, L. Pernavas sėdėjo šalia piloto, tačiau to pakako, kad pajustų F2 galią.

„Įspūdžiai yra tiesiog super. Aišku, ne aš pats vairavau, tačiau toks kaip aš ir nepavairuotų. Greičiai didžiuliai, galingi varikliai. Jausmas toks, kad lyg formulė lėktų ant bėgių. Ne dėl patogumo, o dėl to, kad formulė itin tiksliai plaukia, skrieja numatytu maršrutu. Ypatingai prieš krantą posūkis 90 laipsnių kampu atrodo įspūdingai – atrodo, tikrai trenksiesi į krantą. Iš tiesų aš net nesuprantu, kaip ta formulė ties posūkiu taip pasisuka. Toks įspūdis, kad 90 laipsnių kampu padaryti bėgiai. Net nejauku pradžioje. Paskui supranti, kad viskas yra tvarkoje“, – pasakojo L. Pernavas.

Nors pareigūnas tiksliai nežino, kokiu greičiu plaukė formulė, to pilnai pakako.

„Tiesą pasakius net nežinau, kokiu greičiu mes lėkėme. Tačiau greitis jaučiasi nerealiai. Gal dėl to, kad sėdi pakankamai žemai, arti vandens. Man nėra tekę važiuoti su formule, tačiau ir ten vairuotojai sėdi vos ne ant kelio. Tai šiuo atveju formulė dar ir vandenyje, tai greičio pojūtis geras ir atrodo, kad leki įspūdingu greičiu. Sunku pasakyti, kokiu greičiu lėkėme – manau 100 km/val. ar dar greičiau“, – pasakojo L. Pernavas.

Beje, policijos vadovas iš formulės išlipo... šlapiu užpakaliu.

„Formulė pakankamai kieta, o užpakalis visas šlapias buvo – vandens pritaškė nemažai. Buvo mano vaikai, tai nusprendėme nuotrauką pasidaryti. Sakau, reikia slėpti šlapią užpakalį, nes aš tai žinau, kodėl jis šlapias, tačiau kiti nežino. Greičiausiai dauguma galvojo, kad užpakalis šlapias ne nuo vandens“, – juokėsi pareigūnas.

L. Pernavui įspūdį padarė ir pasiruošimo startui procedūra.

„Atsisėdus į mašiną prisegi diržą ir viskas. Paprasta. O čia teko išklausyti visą instruktažą – kaip šalmą užsidėti, diržus tvarkingai prisegė įsėdus į formulę, patikrino. Paaiškino, kaip atsisegti, jei kas nutiks. Kai tiek daug aiškino, kaip elgtis nelaimės atveju, tai tikrai galvojau, kad versimės. Nejauku. Atsisėdi, galva tik kyšo. Gerai, kad viskas gerai pavyko. Be jokios abejonės, jei tik būtų galimybė plaukčiau dar kartą. Įspūdinga“, – įspūdžiais dalijosi L. Pernavas.

Lietuviai myli techninį sportą

F2 vandens formulę išbandė ir Lietuvos olimpinėms rinktinėms keturiose olimpinėse žaidynėse vadovavęs Algirdas Raslanas.

„Neslėpsiu, buvau sužavėtas – labai patiko, labai didelis įspūdis. Tai visiškai kitas jausmas jei lyginsime greitį ant vandens ir ant žemės. Ant vandens visiškai kitas pojūtis ir greitis atrodo žymiai didesnis, nei važiuojant automobiliu. Dar labai nustebino greitis, kuriuo laivas įveikia posūkis. Jis nesvyra, nevirsta, o išcentrinė jėga tave tiesiog verčia iš sėdynės. Įspūdis didžiulis – iš karto aišku, kad sėdi sportiniame laive, bangos tave krato. Tai fantastika. Jautiesi kaip vos ne kosminiame laive“, – sakė A. Raslanas.

Specialistai pastebi, kad apskritai lietuviams patinka techninis sportas.

„Lietuviai mėgsta technines sporto šakas. Jei pažiūrėtume, tai visos techninės sporto šakos yra populiarios. Ši sporto šaka pakankamai nauja. F2 yra įspūdingai atrodančios varžybos – tiek dalyvių gausa, tiek rezultatų glaudumas, tiek technikos galia. Tai daro didžiulį įspūdį“, – sakė A. Raslanas.

„Aš manau, kad techninio sporto renginiai turi savo auditoriją – ar tai būtų automobilių, ar motociklų, ar šiuo atveju motorlaivių sportas. Tikrai yra entuziastų, mėgėjų, žiūrovų, palaikytojų. Aš manau, kad greičio mėgėjų yra – šiame sporte yra daug greičio, ekspresijos ir net pavojaus. Tai tikiuosi ir tikiu, kad renginys sutrauks daug žiūrovų. Manau, kad jų bus tikrai daugiau, nei Zarasuose. Kiekvienas toks renginys Lietuvoje mus turi džiuginti. Atvažiuoja sportininkai su puikia technika, aukšto lygio sportininkai demonstruoja savo sugebėjimus. Tai bus tikrai gera atrakcija žiūrovams. Lietuviai tikrai tokias sporto šakas. Mes matome, kiek žmonių renkasi į techninio sporto  varžybas“, – sakė Kūno kultūros ir sporto departamento generalinis direktorius Edis Urbanavičius.

Konkurencija didžiulė

Į Kauną birželio 9-11 d. atvyks beveik trys dešimtys geriausių pasaulio pilotų iš Skandinavijos šalių, Didžiosios Britanijos, Rusijos, Vokietijos, Italijos ir net Jungtinių Arabų Emiratų.

Renginio metu be pagrindinių lenktynių, kurių metu pilotai trasą turės įveikti 80 kartų, vyks ir kitos įdomios rungtys. Viena iš jų – maksimalaus greičio siekimo rungtis, kai pilotai sieks išvystyti kuo didesnį greitį tiesiojoje.

Renginio metu žiūrovų zonose veiks įvairios pramogos visai šeimai. Be to, bus galimybė pačiam sėsti į dvivietę vandens formulę ir pajusti, kokias apkrovas patiria profesionalūs sportininkai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų