„Prieš dešimtmetį į „Tūkstantmečio odisėją“ išplaukusi pirmoji „Ambersail“ jachta pirmąkart pakėlė bures savo didžiajai kelionei ir pradėjo svarbią misiją - pakvietė lietuvius visame pasaulyje kartu giedoti tautišką giesmę. Visiems, kas per šį dešimtmetį nors kartą užlipo ant „Ambersail“ denio, ji leido įgyti neįkainojamų patirčių, suprasti, ką reiškia gamtos jėgos, atvėrė galimybes nukeliauti į tolimiausius kraštus. Visa tai užaugino buriuomenę ir paskatino žengti svarbų žingsnį - įgyvendinti bendrą svajonę turėti modernesnę, galingesnę sportinę jachtą, su kuria bus galima siekti pasaulinio lygio rezultatų. Ši jachta, neabejotinai, yra buriuotojų investicija ir į tolesnį Lietuvos vardo garsinimą pasaulyje“, - sakė Raimundas Daubaras, legendinės jachtos „Ambersail“ LTU 1000 plaukimo aplink pasaulį organizatorius.
Jachta VO65, kuri pratęs „Ambersail“ legendą, įsigyta klubinės veiklos pagrindu - tai išskirtinis atvejis, kuomet bendrai investicijai susivienijo apie 50 buriuotojų. Juos bendram tikslui subūrė ir išskirtinį finansavimo modelį sugalvojo buriuojantis finansininkas Martynas Jotautis. Modelis buvo pritaikytas bendradarbiaujant su tarptautine organizacija „UniCredit Leasing“, kuri unikalų projekto finansavimą derino ir tarptautiniu mastu. Visgi, nors laivas yra privati nuosavybė, patys buriuotojai pristatymo metu jį drąsiai pavadino visos Lietuvos laivu - pasididžiavimu.
Galingumu ir modernumu savo pirmtakę gerokai lenkianti VO65 buvo sukurta pagal naują koncepciją, siekiant standartizuoti jachtas, dalyvaujančias pasaulinėse „Volvo Ocean Race“ (VOR) lenktynėse, dar vadinamose vandenynų Dakaru. „Ambersail II“ vardą gavusi jachta, pagaminta 2013 metais, šiose lenktynėse, trunkančiose net 9 mėnesius, yra startavusi 2014-15 m. su SCA komanda.
Jachta VO65 stulbina savo modernumu ir savo „Ambersail“ pirmtakę lenkiančiais parametrais. Pavyzdžiui, buriuotojai turės suvaldyti bures, kurių plotas siekia 550 kv.m., o tai reiškia, kad jomis galima uždengti krepšinio aikštelę. Burės aukštis - apie 30 metrų, kas prilygsta devynaukščiam namui.
„VO65 techninėmis galimybėmis stipriai lenkia pirmąją „Ambersail“, o tai leidžia siekti šiuo laivu leistis į pasaulinio lygio iššūkius. Naujam sportiniam startui jau yra pasirengę ir profesionalūs Lietuvos buriuotojai, tam palankios ir visos techninės sąlygos. Natūralu, kad nuo šiol buriuotojų motyvacija atrasti būdų, kaip pasauliui pademonstruoti įspūdingų rezultatų, yra milžiniškai išaugusi, - sakė Rokas Milevičius - vienintelis lietuvis, kuris dalyvavo „Volvo Ocean Race“, ir šioms lenktynėms 2021 m. turintis pagrįstų ambicijų suburti komandą lenktynėms su „Ambersail II“.
Buriuotojams ir juos palaikantiems verslo, politikos ir pramogų pasaulio atstovams, naujasis laivas pristatytas itin simboliškai: originali pirmosios „Ambersail“ jachtos burė, siekianti net 24 m, buvo iškelta pastato viduje ir tapo pagrindu „Ambersail-II“ pristatymui specialiai sukurtomis vaizdo projekcijomis. Išskirtinis dėmesys renginio metu parodytas Lietuvos vėliavai - Linui Ivanauskui (Linkui) perduota su pirmąja jachta pasaulį apiplaukusi trispalvė, įkūnijusi „Ambersail“ dvasią. Ši vėliava keliaus ir toliau - pratęs „Ambersail“ legendą.
Naujoji jachta šiuo metu yra Lisabonoje (Portugalija), kur buvo surinkta ir laukia pirmosios kelionės. Laivas per Atlanto vandenyną link Karibų pajudės dar prieš žiemos šventes. Kitąmet jachtai jau suplanuota eilė tarptautinių regatų ir lenktynių: „Barbados Sailing Week“, „RORC Caribbean 600“, „St. Maarten Heineken Regatta“, „Les Voiles de St. Barth“, „Antigua Sailing Week“, „AF Offshore Race“, „Rolex Fastnet Race“, „Maxi Yacht Rolex Cup“, „Les Voiles de Saint Tropez“, „RORC Transatlantic Race“ ir prestižinėje regatoje „Rolex Middle Sea Race“.
Numatoma, kad į Lietuvą „Ambersail II“ jachta sugrįš tik 2019-ųjų vasarą.
Naujausi komentarai