Pereiti į pagrindinį turinį

Po lietuvio kojomis krito dar vienas rekordas

2016-05-27 02:00

Po lietuvio kojomis krito dar vienas rekordas – Vitoldas Milius kartu su kitais dviem kolegomis greičiausiai automobiliu nuvyko iš šiauriausio Europos taško – Nordkapo iki piečiausios Afrikos vietos – Adatos kyšulio.

8 minučių sustojimas

Įsivaizduokite kelionę automobiliu, kai iš jo išlipate vien tik tam, kad atliktumėte būtiniausius gamtinius reikalus ir pripildytumėte degalų baką. Būtent taip atrodė V.Miliaus savaitė "Porsche Cayenne". Tiksliau – 8 dienos 21 valanda ir 3 minutės.

"The Longest Drive" komandai, kurioje, be lietuvio, dar buvo danas Janas Kalmaras ir Pietų Afrikos Respublikoje gyvenantis Schaunas Neillas reikėjo pagerinti pasaulio rekordą, kurį su "VW Touareg" praėjusių metų rudenį buvo pasiekęs vokietis Raineris Zietlowas. Jis su komanda tokį patį atstumą įveikė per 9 dienas 4 valandas ir 9 minutes. "Ankstesnio rekordo laikas buvo labai geras, taigi tam, kad jį pagerintume, turėjome važiuoti itin susikaupę ir tiksliai", – pasakojo V.Milius.

Jau pasibaigus kelionei buvo suskaičiuota, kad vidutiniškai vienas automobilio sustojimas užtrukdavo apie 8 minutes. "Negali planuoti, kiek tiksliai laiko užtruksi sustojęs. Vieną kartą užtrukdavome ilgiau, kitą – trumpiau. Dažniausiai sustodavome prisipilti degalų ir pasikeisti prie vairo. Daugiau niekam laiko nelikdavo", – "Kauno dienai" teigė naujasis rekordininkas.

V.Milius, savo sąskaitoje turintis ne vieną ilgo nuotolio įveikimo rekordą, pripažino, jog ši kelionė buvo kitokia, nes visuomet jautėsi įtampa. "Ji nebuvo susijusi su ekipažo nariais – visi sutarėme puikiai, tačiau žinojome, kad R.Zietlowo pasiektas rezultatas nelengvai įveikiamas, juolab kad niekuomet negali žinoti, kas tokioje kelionėje gali nutikti", – pasakojo pašnekovas ir pripažino, kad iki pat finišo visas "The Longest Drive" ekipažas nebuvo tikras dėl pergalės.

Negali užmerkti akių

Visai neseniai senuoju Paryžius–Dakaras ralio maratono keliu važiavęs V.Milius, teigia, kad šįsyk sudėtingiausi buvo keli dalykai.

"Afrikoje keliai geri ir jais gali važiuoti greitai, tačiau visuomet reikia tikėtis, kad buvęs geras asfaltas gali staiga baigtis gilia duobe, kurioje ir baigsi kelią rekordo link", – apie pavojus kelionėje pasakojo pašnekovas. Į vieną tokią duobę buvo įvairuotas ir "Porsche", tačiau komandai pasisekė – automobilis atsipirko tik menkais gedimais – prakirstomis padangomis. Jas greitai sutvarkius, kelionė buvo tęsiama.

Avarija pakišo koją ir R.Zietlowo ekipažui, kuris iš Nordkapo Norvegijoje iki Adatos kyšulio Pietų Afrikos Respublikoje važiavo 2014-aisiais.

Kai važiuodamas Afrikoje kelyje sugebi pamatyti visas duobes, akių neturėtum nuleisti ir nuo gyvūnų, kurių čia netrūksta. "Antilopės, žirafos, drambliai, zebrai, beždžionės, karvės, asilai ir dar daug kitų – bet kas gali staiga pasirodyti kelyje. Jeigu karvė viduryje kelio stovi, ją gali ramiai apvažiuoti, asilas – paprasčiausiai žingsniuoja keliu, tačiau zebras prieš automobilį gali iššokti bet kada – jam nereikia apsidairyti į kairę ir į dešinę, ir kelionė bus baigta – taip nutiko anksčiau buvusiam "The Longest Drive" ekipažui", – pasakojo V.Milius.

Dar vienas dalykas, keliautojui palikęs į spūdį važiuojant per rytines Afrikos šalis – gulintys policininkai. "Pas mus tai yra greičio slopinimo kalneliai, o Afrikoje jie tiesiog kalnai ir juos pervažiuoti reikia vos kelių km/val. greičiu", – eismo specifiką nupasakojo tolimų kelionių automobiliu mėgėjas.

Pasak keliautojo, sistemos, kas kiek valandų turėtų prie vairo sėsti kiekvienas iš trijų ekipažo narių, jie nebuvo aptarę iš anksto. Pagrindinis motyvas, kodėl žmogus nebevairuoja – nuovargis. "Važiuoti reikia itin tiksliai. Jeigu nori miego ar esi pavargęs, pradedi grybauti ir gali pridaryti daug klaidų, kurios gali būti itin brangios. Buvome sutarę, kad vos tik pajaučiame nuovargį, sakome kitiems ekipažo nariams ir keičiamės", – vidinę "The Longest Drive" trijulės tvarką pasakojo V.Milius.

Sunkiausia važiuoti būdavo, be abejo, naktį. "Žmogus nėra naktinis gyvūnas ir taip jau gamtos sutvarkyta, kad mūsų organizmas vos sutemus pereina į miego režimą, tad visi ekipažo nariai ir norėdavo labiausiai miegoti naktį", – pasakojo pašnekovas.

Teko skristi

Tiems, kurie mano, kad trijulė rekordo siekusių vyrų važiavo mėgaudamiesi "Porsche" komfortu, pažvelgus į automobilio vidų, tektų nusivilti, nes čia viskas buvo pritaikyta ilgai kelionei be sustojimų. Automobilyje buvo išimta grindų danga, sudėti sportiniai saugos lankai, kad įvykus eismo įvykiui ekipažas liktų saugus, iš penkiaviečio salono teliko trivietis, kur galinė sėdynė buvo pritaikyta miegui. Taip pat automobilyje atsirado šaldytuvas, spintelės keliautojų daiktams susidėti.

Kelionės maršrutą pakeitė karinis konfliktas Sirijoje. Šios šalies sienos kirsti negalima, todėl "The Longest Drive" vyrai ir jų automobilis per šią šalį skrido. Laikas, kurį jie sutaupė skirsdami buvo pridėtas prie visos kelionės laiko. Siriją lėktuvu pernai kirto ir R.Zietlowas, skirtumas tik tas, kad lietuviams teko laukti reisinio lėktuvo, o vokiečio jau laukė užsakytas laineris, kuris išsyk automobilį perskraidino virš Sirijos teritorijos.

Pasienio punktų kirtimai taip pat buvo nelengvas iššūkis ekipažui. "Niekam nerūpi, kad tu čia atvažiavęs bandai siekti kažkokio rekordo. Pasienyje tai nesuteikia jokio pirmumo, todėl ir sienos kontrolės punktus įveikdavome bėgiodami nuo vieno pasieniečio iki kito, kur reikia prašydami, o kartais net ir reikalaudami atlikti reikiamas procedūras greičiau", – prisiminė V.Milius.

Ne vieną tūkstantį kilometrų ne tik šioje kelionėje nuvažiavęs lietuvis sako, kad tokio ilgio kelionėms svarbūs keli dalykai – patikimas automobilis, kad pakeliui nepasitaikytų gedimų, ir susikaupimas prie vairo.

Apie automobilį

"Porsche Cayenne" buvo specialiai paruoštas tokiai kelionei pridėjus papildomas apatinės kėbulo dalies apsaugas, saugos lankus viduje, gervę ir galingus LED žibintus priekyje, šaldytuvą ir 221 l talpos degalų baką, kuris pilnas leisdavo nuvažiuoti net 2,4 tūkst. km. Visureigio ratus suka gamyklinis šešių cilindrų dyzelinis variklis, pasiekiantis 245 AG galią. Vidutinės degalų sąnaudos 100 km siekė apie 11 l, o iš viso sunaudota 1 949 l dyzelino.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų