Kas šiemet džiaugsis Prezidentės Dalios Grybauskaitės taure, paaiškės rugsėjo 8-ąją, kai per tris dienas įveikę 1090 kilometrų ralio dalyviai finišuos Vilniuje, S. Daukanto aikštėje.
Įpusėjo ir dalyvių registracija. Kol kas sutvarkyti visus jos formalumus suskubo 81 ekipažas.
„Nors dalyvių sąrašas dar ne galutinis, tačiau jau dabar galima įžvelgti, jog bene visose ralio „Aplink Lietuvą 2018“ įskaitose, kurių bus net penkiolika, virs atkakli kova, - prognozuoja ralį rengiančio LAK prezidentas Rolandas Dovidaitis. - Tarp pasiryžusiųjų per tris dienas įveikti nelengvą daugiau nei tūkstančio kilometrų maršrutą – ir patyrę šio ralio veteranai, jo trasomis važiavę po dešimt ir daugiau kartų, ir ambicingi naujokai, pasirengę įrodyti, jog ne pateptieji puodus žiedžia...“
Neatsitiktinai daugelio varžovų žvilgsniai krypsta į „AG Racing“ ekipos Vyčio Pauliukonio ir Audronio Gulbino ekipažą, laimėjusį paskutiniuosius tris ralius „Aplink Lietuvą“ ir savo kolekcijoje saugančio net tris Prezidentės taures.
„Norėti nedraudžiama“, - taip lakoniškai komandos šturmanas atsako į ralio spaudos centro pateiktą klausimą ar jie su V. Pauliukoniu pasirengę kautis dėl ketvirtojo trofėjaus?
Pasak A. Gulbino, po dviejų savaičių vyksiantis ralis traukia ne vien įspūdingu, geidžiamu daugelio sportininkų kolekcijoje trofėjumi.
„Kasmet keičiasi trasos, jos parenkamos įdomios, vienos patrauklesnės greitiems, kitos – lėtesniems sportininkams, lenktynių maršrutai driekiasi vaizdingiausiais visų regionų keliais, visur mus sutinka kaip ilgai lauktus svečius, kuriems belieka atsidėkoti tik pademonstruojant visą savo meistriškumą“, - ralio privalumus vardijo A. Gulbinas, kuriam su V. Pauliukoniu šis ralis bus jau keturioliktasis paeiliui.
„Ir tik trečioji pergalė“, - priminė Audronis, kurio vietoje daugelis neslėptų pasididžiavimo – „Net trečioji!“
Ralio sudėtingumą irgi vaizdžiai iliustruoja faktas, jog ir pripažinti lyderiai pergalės šampaną ragavo tik po vienuoliktojo bandymo.
„Tai lenktynės, reikalaujančios nepriekaištingai parengti automobilį, turėti puikią lydinčią komandą, neprašauti renkantis strategiją ir taktiką, turėti nemažai ambicijų, užsispyrimo ir patirties, kuri ateina ne iš karto“, - tvirtino ekipos, ketvirtą kartą ralio batalijoms parengusios tą patį sėkmę jai nešantį „Subaru Impreza GT“ automobilį, šturmanas.
Dar vienas nuolatinis ir vienas labiausia patyrusių šių ralių dalyvių, penkis kartus iškovojęs buvusios Sovietų sąjungos čempiono titulą Rimgaudas Statnickas, kuris kartu su Rimantu Pukėnu į daugiau nei 1000 km trasą leisis VAZ 21061 automobiliu.
Šį raudoną „žiguliuką“ gerai įsidėmėjo ir žiūrovai. Mat visą galinių jo durų lango stiklą užima pirmųjų dviejų ralių „Aplink Lietuvą“, vykusių 1931 ir 1932 m., laimėtojo Prano Hiksos portretas.
„Mus lydi ne tik pirmųjų ralių laimėtojo bei vieno Lietuvos automobilių sporto pradininkų P. Hiksos, kuriam jaučiame didžiulę pagarbą, dvasia, bet ir pagarba senelį iš užmaršties prikėlusiam jo anūkui, parengusiam puikią „Gyvenimas kaip skrydis“ atsiminimų apie žymųjį lenktynininką knygą Giedriui Šniukui, su kuriuo irgi ne kartą išbandėme ralio „Aplink Lietuvą“ trasas“, - sakė R. Statnickas.
Kaip ir anksčiau, ralyje rengiasi dalyvauti daug šeimyninių ekipažų. Vilniaus sportinio vairavimo centro Donato ir Giedrės Suchockių ekipažas tramdys „Toyota MR2“, Milvydo ir Kęstučio Malinauskų bei Ramūno ir Povilo Kručkauskų duetai – „Subaru Impreza“, o Pakruojo ASK atstovai Laimonas ir Julius Mališevičiai pasirinko kur kas mažesnį, tačiau greitą ir manevringą „Mitsubishi Colt“.
Šeimyniniai ekipažai dar labiau dominuoja žmonių su negalia įskaitoje, kuri šiose lenktynėse yra nuo 1996 metų, kai lygiai po 65-erių pertraukos buvo atgaivinti ir raliai „Aplink Lietuvą“.
Žiūrovų žvilgsnius neabejotinai labiausia kaustys istoriniai automobiliai. Juos vairuojantys ekipažai ne visoje ralio distancijoje varžysis atskiroje įskaitoje. Šių, daugeliui automobilių gerbėjų didžiulę nostalgiją keliančių keturračių bus net penkiolika, o visus juos išrikiuotus lenktynių atidarymo parade įdėmiau apžiūrėti bus galima nuo pat ankstyvo rugsėjo 6-oios ryto.
Savo kolekcijų pažibas pristato geriausi ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos, Estijos ir Lenkijos istorinių automobilių kolekcininkai. Janas Osterko iš Lenkijos atvairuos 1922 m gamybos „Fiat 510S“, latvis Alfredas Zamotskis – metais jaunesnį „Oldsmobile“, Ullaras Suvemaa iš Estijos – 1931 m. laidos „Nash“, lenktynių šeimininkai Sigitas Zajarskas – „Mercedes Benz 230“, Sigita Žičkutė – „Buick sport roadster“, Algis Pašukevičius – garsųjį 1926 m gamybos „Ford T“.
Tad ralio „Aplink Lietuvą“ istorinių automobilių įskaitoje kaip niekad gausu retų ir vertingų eksponatų, į kuriuos tikrai verta bent pavarvinti seilę.
Ralis „Aplink Lietuvą“ – tai ne tik kautis dėl pergalės ryžtu degantys ekipažai, gerai parengti automobiliai ar įdomios lenktynių rungtys. Tai didžiulis darbas, konsultacijos su visų 23 miestų bei rajonų savivaldybių, kurių teritorijomis drieksis ralio maršrutai, atsakingais ir kompetentingais darbuotojais.
„Ne mažiau nei kasdien vis pilnėjančiu dalyvių sąrašu džiaugiuosi, jog visi ralį padedantieji rengti jau aplankyti, su visais jais sutarta, kokius darbus teks nuveikti, o kai kas jau ir padaryta“, - sakė pagrindinis renginio organizatorius R. Dovidaitis.
Bene pagrindinis organizatorių vizitų į rajonus tikslas – paversti ralį švente jo dalyviams, o dar labiau – žiūrovams. Daugumoje rajonų centrų pertraukėlių metu bus vykdomos specialios edukacinės programos, kuriomis tikimasi sudominti ir 12 tūkstančių pirmokų. Būtent tokiu tiražu išleista užduotėlių mažiesiems eismo dalyviams knygelė „Būk saugus kelyje“, kurią specialūs kurjeriai išvežios po rajonus dar iki rugsėjo 1-osios, o likusi tiražo dalis bus išdalyta renginyje su tėveliais apsilankiusiems vaikams.
Tikimasi, jog mažiesiems šis leidinukas įsimins ilgam, nes pirmoji pažintis su saugaus eismo bei elgesio keliuose ir gatvėse pradžiamoksliu paskatins juos nepamiršti taip įgytų pirmųjų įgūdžių.
Naujausi komentarai