Suprasti ir padėti
„Rinkdamasi studijas žinojau, kad mano pagrindinis troškimas – padėti žmonėms. Įvertinusi savo asmenines savybes ir galimybes, pasirinkau psichologiją, kuri visada man atrodė įdomus ir platus mokslas“, – sako Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) psichologijos bakalauro studentė Ernesta Ruzgytė, kuriai už sėkmingus mokymosi rezultatus universitetas skiria skatinamąją stipendiją.
Pasak studentės, psichologija jai itin patinka tuo, kad suteikia galimybę tyrinėti žmonių mąstymą ir elgseną, taip pat šis mokslas suteikia daug karjeros sričių pasirinkimo galimybių. Bendrakursės mintis papildo kita psichologijos bakalaurantė Evelina Širinskytė, taip pat gaunanti skatinamąją stipendiją.
„Psichologiją studijuoti planavau jau nuo aštuntos klasės, nes nuolat keldavau sau klausimų: „Kas dedasi mūsų galvoje? Kodėl elgiamės taip skirtingai? Kodėl skirtingai mąstome?“ – paaiškina studentė.
Ernestos teigimu, psichologijos žinių taikymas kasdienybėje yra neišvengiamas procesas, o įsibėgėjus studijoms ji ėmė labiau stebėti savo elgesį įvairiose situacijose, tobulinti bendravimo įgūdžius, analizuoti jų poveikį asmeniniams santykiams.
„Įgijusi žinių, bendraudama nuolat apmąstau savo elgesio, kalbos pasirinkimus, keičiu užduodamų klausimų formulavimą, stengiuosi atpažinti žodinio ir nežodinio bendravimo elementus. Taigi, mokymosi procesas apima ne tik teoriją, įgytą per paskaitas, bet ir užima didžiąją kasdienybės dalį“, – sako ji.
Naudinga ir kasdienybėje
Paprašytos išskirti patinkantį studijų dalyką, abi pašnekovės sutaria, kad itin džiugina bendravimo psichologijos paskaitos.
„Dėstytoja Kristina Žardeckaitė-Matulaitienė – labai charizmatiška, pateikia gyvenimiškų pavyzdžių ir puikiai palaiko ryšį su auditorija. Šiose paskaitose beveik nėra barjero tarp dėstytojo ir studento“, – pažymi Evelina.
Jai pritaria Ernesta ir akcentuoja, kad bendravimo psichologija yra itin naudinga, – išmoktą teoriją galima taikyti ir kasdieniame gyvenime, santykyje su kitais.
„Visi programos dėstytojai yra geri savo srities specialistai, kurie įtraukia į studijas ir motyvuoja mokymosi procese“, – apibendrina E. Ruzgytė.
Per paskaitas VDU studentės turėjo galimybę susipažinti su skirtingų sričių psichologijos specialistais – universitete jau vyko susitikimų su klinikinės, organizacinės ir mokslinės srities psichologais. Taip, anot Ernestos, galima ne tik įsigilinti į psichologo darbo specifiką, bet ir įgyti papildomos motyvacijos – pažintys su ekspertais, kurie mėgaujasi savo veikla, yra įkvepiančios.
Svarbu nepamiršti pusiausvyros
Studentės neslepia, kad baigdamos mokyklą egzaminams jos skyrė daug pastangų. Paklausta apie galimas efektyvias mokymosi strategijas, Evelina tikina, kad kiekvienas gali atrasti sau tinkamų asmeninių būdų.
„Aš tam skiriu daug laiko, stropiai mokausi, siekiu maksimumo. Žinoma, ne visada pavyksta, bet bent jau žinau, kad padariau viską, ką galėjau. Manau, kiekvienas turime atrasti savo būdą mokytis, tik būtina turėti motyvacijos ir noro“, – samprotauja studentė.
Ernestos manymu, studijuojant ar mokantis svarbu nepamiršti puiausvyros. „Skirti laiko, pastangų mokslui ar egzamino pasiruošimui yra labai svarbu, tačiau vertėtų neapleisti ir poilsio, santykių su artimaisiais. Susikoncentravę ir paskendę į rezultatus, kartais galime pamesti save ir tai, kas iš tikrųjų svarbu gyvenime“, – tvirtina pašnekovė.
Galimybės tobulėti
Ernestą džiugina, kad VDU suteikia itin daug galimybių studentams tobulėti – ne tik pasirinktoje studijų srityje, bet ir saviraiškoje, dalyvaujant įvairių klubų veikloje, mokantis užsienio kalbų, atliekant praktiką arba studijuojant užsienyje pagal „Erasmus“.
„Pastebėjau, kad VDU atsižvelgiama į studento gerovę, skatinamas bendruomeniškumas, tarptautiškumas ir kūrybiškumas, kurie vertingi plėtojant žinias, patirtį. Šiuo metu mokausi anglų kalbos, tačiau vėliau norėčiau išmėginti ir praplėsti savo vokiečių kalbos žinias“, – sako ji ir priduria, kad ateityje svarsto prisijungti prie VDU Studentų atstovybės ir sielovados bendruomenės, taip pat – išbandyti „Erasmus“ Vokietijoje ar kitur Europoje.
Naujausi komentarai