„Medical University of Vienna“ atliktos studijos metu paaiškėjo, kad vaikai pernelyg dažnai susiduria su nesveiku maistu, reklamuojamu socialiniuose tinkluose, tokiuose kaip „Instagram“ ar „TikTok“. Toks turinys juos pasiekia per nuomonės formuotojus arba, kaip juos praminė Austrijos saugesnio interneto centras, junkfluencerius. Žinoma, nesveikas maistas yra ne vienintelė prekė, kurios užsigeisti paskatinti gali nuomonės formuotojų kuriamas turinys.
Nuomonės formuotojų skleidžiama reklama vaikams, paaugliams yra pati paveikiausia.
„Nuomonės formuotojų skleidžiama reklama vaikams, paaugliams yra pati paveikiausia. Jie yra gana atsparūs tiesioginei, „pirk tai“ pobūdžio reklamai televizijoje ar interneto platformose, kurią traktuoja kaip trikdį, yra išmokę ją praleisti ar tiesiog ignoruoti. Tačiau nuomonės formuotojai, reklamuodami produktus, pateikia juos kaip savo gyvenimo būdo dalį, o jų transliuojamą turinį vaikai aktyviai apdoroja, todėl ši reklama juos pasiekia taip efektyviai“, – sako vaikų psichologė dr. Lauryna Rakickienė.
Pasak vaikų psichologės, nuomonės formuotojai, kuriuos vaikai ar paaugliai seka, yra jiems patrauklūs, jie neretai naudojasi jais kaip savo tapatumo modeliais, o tam tikri prekės ženklai tampa pageidaujami kaip to tapatumo simboliai.
Nors populiariausiuose socialiniuose tinkluose galioja amžiaus cenzai, neleidžiantys jais naudotis jaunesniems, nei nurodyta, vaikams, juos apeiti pavyksta ne vienam jaunajam internautui. Paprastai pirmąsias socialinių tinklų anketas sukuria būtent tėvai savo vaikams. Tad būtent tėvai ir gali padėti vaikams susigaudyti įtraukiančiame socialinių tinklų pasaulyje, kuriame gausu jų dėmesio reikalaujančio turinio.
„Prisijunkite prie tų pačių socialinių tinklų, kuriais naudojasi jūsų vaikas, kad žinotumėte, kokia informacija ten cirkuliuoja ir galėtumėte apie tai kalbėtis. Jei vaikas susižavėjęs vienu ar kitu turinio kūrėju, jį seka, tėvams irgi verta peržiūrėti bent kelis įrašus, įvertinti, kiek juose yra reklamos, bandymo daryti įtaką. Užmegzkite pokalbį apie nuomonės formuotoją ir jo keliamą turinį su vaiku, pasidalykite, kokius įrašus matėte patys, – taip parodysite, kad domitės tuo, kas įdomu vaikui, stiprinsite ryšį“, – pataria vaikų psichologė L.Rakickienė.
Svarbu vaikui paaiškinti, kad nuomonės formuotojo demonstruojami prekių ženklai, išbandomi produktai gali būti ne jų gyvenimo būdo dalis, o darbas, už kurį gaunami pinigai. Tai atskirti padės tokie požymiai, kaip reklamos žymėjimas, grotažymės su prekių ženklais ir pan.
Naujausi komentarai