Ekonomikos mokytojai: abiturientai savarankiškam gyvenimui nepasiruošę Pereiti į pagrindinį turinį

Ekonomikos mokytojai: abiturientai savarankiškam gyvenimui nepasiruošę

2012-09-05 18:17
Ekonomikos mokytojai: abiturientai savarankiškam gyvenimui nepasiruošę
Ekonomikos mokytojai: abiturientai savarankiškam gyvenimui nepasiruošę / Andriaus Ufarto (BFL) nuotr.

Dauguma Lietuvos ekonomikos mokytojų įsitikinę, kad moksleiviai stokoja finansinio raštingumo žinių ir dėl šios priežasties gali susidurti su keblumais pradėję savarankišką gyvenimą. Tai parodė „Swedbank“ Asmeninių finansų instituto apklausa.

Pedagogų nuomone, jaunuoliams labiausiai trūksta asmeninių finansų valdymo žinių ir įgūdžių. Apklausoje dalyvavo 83 ekonomikos mokytojai.

„Jaunimo finansinis išprusimas yra labai svarbus šalies ekonominiam tvarumui. Moksleiviai, studentai ir ikimokyklinio amžiaus vaikai sudaro 26 proc. visuomenės, todėl nuo to, kaip jie gebės gyventi savarankiškai ir tvarkytis su pinigais, vėliau priklausys likusios visuomenės dalies finansinė gerovė“,  – sakė Asmeninių finansų instituto Lietuvoje vadovė Odeta Bložienė.

Net 84 proc. apklausoje dalyvavusių ekonomikos mokytojų teigia, kad moksleiviai turi nepakankamai finansų valdymo žinių, reikalingų savarankiškam gyvenimui. 73 proc. pedagogų pažymėjo, kad moksleiviai nemoka deramai elgtis su asmeniniais finansais, du trečdaliai – jog jaunuoliams trūksta verslumo žinių bei įgūdžių. Penktadalis mokytojų pabrėžė supratimo apie valstybės ekonomiką stoką.

Anot Šilutės turizmo ir verslo paslaugų mokyklos pedagogo Petro Stankaus, nors šiais laikais nemažai kalbama apie netinkamą finansinį elgesį, jaunimas iš suaugusių klaidų mokosi vangiai.

„Pastebėjau, kad ne vienas moksleivis vadovaujasi principu “pinigai į priekį, darbas – po to„. Nerimą kelia tendencija pasikliauti greitaisiais kreditais. Dėl jaunatviško lengvabūdiškumo jaunuoliai vėliau gali smarkiai nusvilti“,  – pastebėjo ekonomikos mokytojas.

Mokytojų įsitikinimu, svarbiausią vaidmenį, suteikiant moksleiviams ekonomikos, verslumo ir asmeninių finansų žinių ir įgūdžių, turėtų vaidinti tėvai ir mokytojai. Tačiau, daugiau nei pusės apklaustų mokytojų nuomone, ekonomikos ir verslumo pamokose asmeniniams finansams skiriama nepakankamai dėmesio.

„Ekonomikos pagrindų moksleiviai mokomi tik devintoje klasėje, vėliau tai jau pasirenkamas dalykas. Bent jau mūsų mokykloje ekonomikos ir verslumo pamokas pasirenka vos dešimtadalis moksleivių. Stengiamės sudominti jaunuolius ne sausa teorija, o įdomia medžiaga apie asmeninius finansus, biudžeto valdymą. Pagrindiniai taupymo, atsakingo elgesio su pinigais įgūdžiai turėtų bręsti šeimoje“, – įsitikinusi Panevėžio Kazimiero Paltaroko gimnazijos ekonomikos mokytoja Joana Kondrotienė.

Pasak Asmeninių finansų instituto vadovės, ir pedagogams, ir tėvams svarbu pradėti kuo anksčiau ruošti moksleivius savarankiškam finansiniam gyvenimui.

„Jaunuoliui išvykus studijuoti į kitą miestą jam teks pasirūpinti tiek dantų pasta, tiek reguliariomis studijų paskolos įmokomis. Todėl dar besimokančiai mokykloje atžalai vertėtų kartais patikėti maisto prekių šeimai pirkimą, komunalinių paslaugų rodmenų nurašymą ar šeimos mėnesio išlaidų paskaičiavimą. Kuo anksčiau ir dažniau jaunuoliai susidurs su finansų valdymo kasdienybe, tuo lengviau jiems bus adaptuotis naujoje aplinkoje ir susidoroti su finansiniais iššūkiais“, – teigė O.Bložienė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų