Jei patinka išties dideli varikliai, šis egzempliorius turėtų būti kaip tik. Žinoma, tokio nesugrūsi net ir po „Ford F-150“ variklio dangčiu, bet kam tai rūpi? 30 tonų sveriantis prancūzų bendrovės „Duvant“ 1962-aisiais gamintas dyzelinis variklis „Type 9 V.O.S.“ įdomus ir be kėbulo.
Kur jau ne. 5,5 metro ilgio, 3,4 metro aukščio agregatas apetitu nesiskundžia – per valandą suryja apie 350 litrų dyzelino. Po keturis vožtuvus kiekviename cilindre ir turbokompresorius – visa tai generuoja… uch, 1,6 tūkst. arklio jėgų.
Ne mažiau įdomu, jog šį variklį galima pamatyti Paryžiuje vykstančioje parodoje „Rétromobile 2012“. Sako, jį ten ir „užkurs“…
Kaip ten bebūtų, „Type 9“ monstras 50 metų praleido Paryžiaus „Auteuil Race Course“ trasos muziejuje – ten jis ne vienerius metus suko ne mažiau gigantišką elektros generatorių, kurio gaminamos elektros energijos pakaktų visam fabrikui.
Paskutinį elektros vatą „Type 9“ pagamino 1990-aisiais. Sulaukę 2000-ųjų, lenktynių trasos savininkai vienam iš didžiausių pasaulyje variklių pradėjo ieškoti naujų namų. Senuką priglaudė senovinių motorų mylėtojų draugija „Association des Amoureux des Vieux Moteurs“. Išardę į detales, variklio rėmą naujieji savininkai nuo žemės atplėšė kranu.
Nugabenę į naują ekspozicijos vietą, bendrijos nariai galiūną surinko ir prikėlė naujam gyvenimui – 2010-aisiais „Type 9“ vėl entuziastingai sugriaudėjo. Jo griausmo ir dūmų paragauti galės vasario 1-5 dienomis minėtoje retromobilių parodoje apsilankę asmenys.
Beje, ten pat bus eksponuojama ir daugiau įspūdingų istorinių galios agregatų – 1913-ųjų „Audi Type C“, neužbaigtas 1920-ųjų aerodinaminis GERIN konceptas, taip pat du ankstyvųjų transporto priemonių-amfibijų egzemplioriai.
Naujausi komentarai