Pereiti į pagrindinį turinį

Ar tikrai miesto valdžia naikina troleibusus? (papildyta)

2010-04-20 19:57
Ar tikrai miesto valdžia naikina troleibusus? (papildyta) Ar tikrai miesto valdžia naikina troleibusus? (papildyta) Ar tikrai miesto valdžia naikina troleibusus? (papildyta) Ar tikrai miesto valdžia naikina troleibusus? (papildyta) Ar tikrai miesto valdžia naikina troleibusus? (papildyta) Ar tikrai miesto valdžia naikina troleibusus? (papildyta) Ar tikrai miesto valdžia naikina troleibusus? (papildyta)

Grupelė troleibusų vairuotojų prie savivaldybės piktinosi valdžios sprendimais naikinti kai kurių troleibusų maršrutus. Jie baiminasi, kad ekologiškų transporto priemonių Kaune gali nebelikti.

Savaitgaliais nebevažinėja

„Mere, tavo dėka Kaune nebevažiuoja kas trečias troleibusas“, - skelbė plakatas piketuojančių troleibusų vairuotojų rankose.

Troleibusų vairuotojai nepatenkinti, kad miesto valdžia nuo balandžio pakeitė troleibusų važiavimo grafikus. Jie dabar važiuoja gerokai rečiau. 3, 4 ir 6 maršruto troleibusai darbo dienomis veža keleivius tik piko valandomis, o savaitgaliais ir švenčių dienomis į gatves visai neišrieda. Dėl to mažėja vairuotojų uždarbis, o kai kurie dėl mažėjančio darbo krūvio iš viso netenka darbo.

„Centre turi važinėti tik troleibusai - ekologiškos transporto priemonės, neteršiančios miesto, tačiau miesto valdžiai rūpi kiti dalykai“, - piktinosi piketuojančių kolegų atėjęs palaikyti vairuotojas. Ne vienerius metus troleibusus vairuojantys vyrai ir moterys neabejoja, kad miesto valdžia siekia panaikinti bendrovę „Autrolis“.

Kodėl tyli gyventojai?

„Mums aiškina, kad krizė ir nėra pinigų maršrutams išlaikyti. Per dvejus metus mūsų kilometražas sutrumpėjo apie trečdalį. Autobusų įmonėje permainos minimalios, tik dėl akių. Nežinia, kam tai naudinga“, - vieni per kitus savo nuomones reiškė prie savivaldybės susirinkę troleibusų vairuotojai.

Anot jų, šioje situacijoje trūksta žaliųjų pozicijos dėl ekologiško transporto išsaugojimo ir plėtros mieste. „Tuoj visai neliks kuo važinėti. Nesuprantame, kodėl miesto gyventojai vis dar tyli“, - stebėjosi „Autrolio“ darbuotojai.

Pietų metu prie piketuotojų stoviniavęs savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Jonas Žališkevičius su šypsena žvelgė į troleibusų vairuotojus ir jų plakatus. „Brolių Grimų pasakos“, - numojo J.Žališkevičius, paklaustas, kaip vertina troleibusų vairuotojų išsakomą poziciją.

Kauno troleibusų vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Petras Balčaitis neslėpė, kad šis piketas - tik pradžia. Pernai troleibusų vairuotojai surengė ne vieną streiką. Jie reikalavo nemažinti atlyginimų ir nejungti „Autrolio“ ir „Kauno autobusų“ į bendrą įmonę. Profsąjungai priklausantys darbuotojai neabejoja, kad sujungus dvi transporto įmones, troleibusų parkas gali būti sunaikintas.

Kaip kilpa po kaklu

Miesto viešąjį transportą Kauno meras Andrius Kupčinskas pavadino didele kilpa, kuri dar ne po kaklu, bet jau arti. „Lėšų nėra pakankamai, todėl turime ilginti intervalus tarp maršrutų, o keleiviams tenka palūkėti stotelėse“, - viršuoju transportu važinėjantiems keleiviams žinomą situaciją apibūdino meras.

Jo teigimu, savivaldybė transporto įmonėms „Autrolis“ ir „Kauno autobusai“ skolinga 32 mln. litų. Skolos susikaupė, nes savivaldybė nepajėgia padengti kompensacijų už keleivių gaunamas lengvatas. Anksčiau keleiviams taikomų nuolaidų išlaidos būdavo dengiamos iš valstybės biudžeto. Tvarka pasikeitė prieš kelerius metus, ir dabar už moksleivių bei studentų, pensininkų, neįgaliųjų, kitų socialinių grupių lengvatas turi sumokėti pati savivaldybė.

Pasak A.Kupčinsko, Susisiekimo ir Finansų ministerijoms siūloma peržiūrėti šią tvarką ir grįžti prie ankstesnio nuolaidų kompensavimo mechanizmo. „Tos sumos - per didelė našta savivaldybei“, - įsitikinęs miesto vadovas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų