Nors vairuotojai ir skundžiasi slidžiais bei užpustytais keliais, techninę pagalbą teikiančios įmonės sako, jog skambučių antplūdžio kol kas nesulaukė. Planuojama, kad klientų padaugės prasidėjus itin dideliems šalčiams – tuomet dar dažniau teks vykti padėti užvesti automobilius ir pataisyti užšalusias spynas.
Pagalbos prašo ir vasarą, ir žiemą
Nors dėl sudėtingų eismo sąlygų techninę pagalbą vairuotojams teikiančioms įmonėms dažniau nei įprastai tenka vykti traukti nuo kelio nuslydusių automobilių, iškvietimų skaičius, pasak jų atstovų, kol kas itin stipriai neišaugo. Planuojama, kad jų padaugės prasidėjus dar didesniems šalčiams.
„Daugiametė patirtis rodo, kad labai didelio skirtumo tarp žiemą ir vasarą gaunamų iškvietimų skaičiaus nėra. - sakė UAB „Sauda“, techninę pagalbą teikiančios įmonės direktorius Saulius Kundrotas. - Kalbu apie tuos atvejus, kai reikia automobilį transportuoti: žiemos metu galbūt auto įvykių nutinka ir daugiau, tačiau mažesnis automobilio greitis, nebūna tų atvejų, kai sumaitojamos mašinos ir jas reikia transportuoti. Jos pačios dar važiuoja“. Vis tik, jis pastebėjo, kad šį gruodį skambučių daugiau nei praėjusį – ankstesniais metais tokiu metu orai buvę šilčiau.
Pasak UAB „Priekabos“ direktoriaus Petro Sadausko, pagalbos kelyje žmonėms reikia, tačiau jie dažniau kreipiasi ne į techninę pagalbą suteikiančias įmones, bet į kitus vairuotojus ar tokią pagalbą jiems suteikiančias draudimo bendroves.
„Iškvietimų daugiau nei įprastą mėnesį, bet jų nėra labai daug, nes žmonės neturi pinigų, juos skaičiuoja. Juos gelbsti kiti, jei nuo kelio nuslysta tik truputį. Būna, kad išsikviečia (techninę pagalbą – DELFI), o kas antro atvažiavus jau neberandi. Dažniausiai klientais būna tie, kurie pakliūna į tokią situaciją, kad be mūsų pagalbos daugiau nieko negali padaryti“, - pasakojo jis.
Skambučių laukia atėjus šalčiams
Pagal individualios veiklos pažymėjimą techninę pagalbą teikiantis Tomaš Jarmolovič sakė, jog kol kas tokie orai – tik „apšilimas“ prieš ateinančius šalčius ir su jais išaugsiantį iškvietimų skaičių. Jis ir kitų įmonių atstovai kalbėjo, jog temperatūrai nukritus iki – 15 – 20 laipsnių šalčio padaugėja skambučių nuo vairuotojų, kuriems užšąla spynos, nebeužsiveda automobiliai.
„Visada būna, kad kai oro temperatūra nukrenta žemiau nei 10 – 15 laipsnių šalčio, padaugėja užsakymų užvesti automobilį, akumuliatoriai būna pasenę, - sakė S. Kundrotas. - Žmonės nesuskumba pasikeisti seno akumuliatoriaus į naują. Važinėja su jais, kai temperatūra siekia nulį, o kai temperatūra būna – 20 laipsnių šalčio, visi tepalai sustingę ir reikia žymiai daugiau jėgos užvesti variklį, akumuliatoriai nusėda“. Jis kalbėjo, kad iškvietimų dėl nebeužsivedančių automobilių padaugėjo jau dabar.
T. Jarmolovič sakė, kad atšalus vairuotojai skambina ir dėl užšalusių spynų, tačiau kol kas iškvietimų bumo dar nėra.
„Užšąla spynos, tačiau dažniausiai kreipiasi dėl to, kad nepavyksta užvesti automobilio – tai daugiau nei devyniasdešimt procentų iškvietimų, - kalbėjo jis. - Realus darbas prasideda, kai atšąla iki – 20 laipsnių šalčio“. Specialistas kalbėjo, kad tuomet tenka dirbti nuo šešių ar septynių ryto. Darbo krūvį rodo ir skaičiai – vasarą tenka pas vairuotojus vykti penkis kartus, o atšalus iki – 25 laipsnių, iškvietimų padaugėja iki penkiasdešimties. „Bet tai būna savaitę per metus - duok Dieve tokią temperatūrą, nes jos gali nebūti ir kelis metus, - kalbėjo T. Jarmolovič. - Kol kas yra maždaug apie dešimt iškvietimų per dieną, jų daugiau priskaičiuojant ir tuos atvejus, kai mašiną reikia transportuoti. Daugiausiai iškvietimų - ryte, kai žmonės nori išvažiuoti, o vėliau atšyla oras“.
Tuo metu Klaipėdoje dirbantis P. Sadauskas kalbėjo, jog žmonės taupo, tad didelio pelno nesitiki.
„Niekas nenori mokėti pinigų, jau geriau paliks tą mašiną. Skambučių, žinoma, padaugės, bet taip, kaip būdavo, pavyzdžiui iki 2008 m., kai pamenu, jog yra tekę per minutę sulaukti aštuoniolikos skambučių, dabar tokių dalykų nebebūna“, - sakė jis.
Pakliuvus į bėdą reikia turėti bent šimtą litų
Pasak P. Sadausko, bent jau jų teikiamos techninės pagalbos paslaugos atpigo – pavyzdžiui, 1993 m., nors degalai ir buvo pigesni, automobilio nugabenimas kainuodavo 200 – 250 litų miesto ribose, kai dabar jų įmonėje paslauga teikiama už 100 – 150 litų. „Užvedimas kainuoja 50 – 60 litų“, - pastebėjo jis.
Vilniuje kainos – kiek didesnės. „Užvedimas - nuo 80 litų, o atrakinimai - apie šimtą“, - pastebėjo T. Jarmolovič. S. Kundrotas nurodė, kad jų bendrovėje smulkūs pataisymai kainuoja apie 60 – 70 litų. Jo teigimu, klientais dažniausiai tampa didmiesčių gyventojai.
Vis tik, pasak jo, į iškvietimus vykstama ne visuomet: „Žmogus kartais, galbūt ir norėdamas apgauti, kviečia techninę pagalbą į užpustytus rajonus, nes negali užvesti automobilio. O mes nesame kelių valymo tarnyba. Jei mes negalime privažiuoti, tai mes ir pasakome, kad tegul kažkas apvalo kelius, o mes privažiuosime“.
Į bėdą kelyje pakliuvę per Kūčias ar Kalėdas jaudintis neturėtų – bendrovių atstovai sakė, jog darbuosis ir šventiniu laikotarpiu.
Naujausi komentarai