Japonijos transporto ministerija sudarė oficialų ekonomiškiausių automobilių sąrašą. Lyderiais tapo „Toyota“ hibridinės pavaros modeliai.
Lietuvoje nauji hibridiniai modeliai dėl dvigubai didesnės kainos už įprastus modelius, yra nepopuliarūs, skelbia Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija “Linava”.
Minėtos ministerijos ekspertai vertino degalų sąnaudas – kiek reikia 100 km kelio, ir kiek tenka degalų mašinos svorio vienetui. Pasak japonų, mažiausiai degalų naudoja „Toyota Aqua“ („Prius“ pavadinimas Japonijos rinkoje) – 2,8 l/100 km. Antroje vietoje „Toyota Prius“ (truputį kitokia versija) – 3,0 l/100 km, trečioje taip pat šio gamintojo modelis, bet kitos markės – „Lexus CT200h“, 3,3 l/100 km. Toliau seka „Honda Insight“ – 3,6 l/100 km, penktoje vietoje – „Mitsubishi Mirage“ su įprastu 3 cilindrų varikliu (pas mus žinomas „Colt“ vardu), gaminamas Tailande, 3,7 l/100 km. Dar į dešimtuką patenka „Honda Fit“ („Jazz“), „Toyota Prius Alpha“, „Honda Fit Shuttle Hybrid“, „Nissan Note“ ir „Mazda Demio“. Visų jų rezultatas vienodas – 3,8 l/100 km.
Tokie įspūdingi skaičiai stebina ir kelia įtarimą, kad taip japonų valdininkai daro reklamą savo šalies gamintojams arba jie važinėjo įprastiems žmonėms nebūdingu režimu. Nedidelė senesnės kartos „Prius“ savininkų apklausa Vilniaus gatvėse parodė, kad vidutinės jų degalų sąnaudos yra apie 5,0 l/km.
Gamintojų deklaraciją apie hibridų taupumą paneigia ir ekonomiškumo raliai, kuriuose mašinas vairuoja patyrę automobilizmo žurnalistai arba gamintojų prekybos atstovai. Pavyzdžiui, 2011 m. hibridinių „Auris HSD“ rezultatas – 4,7 l/100 km, o „Insight“ – 4,5 l/100 km. Tuo tarpu „VW Lupo“ su 3 cilindrų dyzeliu rezultatas įspūdingas – 2,943 l/100 km, „Škoda Octavia Greenline“ – 3,922 l/100 km. Palyginus hibridinių modelių ir įprastų mašinų kainas, iš vis nebesupranti kur tas ekonomiškumas.
Naujausi komentarai