Pereiti į pagrindinį turinį

Blogiausi pirkiniai: kai kaina negarantuoja automobilio kokybės

2025-01-23 15:38
DMN inf.

Kai kurie automobiliai sulaukia dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ar patrauklios kainos. Susigundę reklama ir jį įsigiję savininkai vėliau spjaudosi iš apmaudo. Nors šie modeliai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti viliojamai, jų išlaikymas tampa tikru kantrybės išbandymu.

Galvosūkis: „Chevrolet Aveo“ savininkai nemažai valandų praleisdavo tvarkydami šio mažylio gedimus. Galvosūkis: „Chevrolet Aveo“ savininkai nemažai valandų praleisdavo tvarkydami šio mažylio gedimus. Galvosūkis: „Chevrolet Aveo“ savininkai nemažai valandų praleisdavo tvarkydami šio mažylio gedimus. Galvosūkis: „Chevrolet Aveo“ savininkai nemažai valandų praleisdavo tvarkydami šio mažylio gedimus. Galvosūkis: „Chevrolet Aveo“ savininkai nemažai valandų praleisdavo tvarkydami šio mažylio gedimus.

Naujas nelygu patikimas

Iš švytinčios pardavimų salės išvažiuojantis naujutėlis automobilis – daugelio vairuotojų svajonė. Nors sakoma, kad automobilis, vos išvažiavęs iš salono, praranda bent ketvirtadalį vertės, tai neatbaido pirkėjų. Kas dėl noro pasipuikuoti, kas dėl įtaigios rinkodaros sėdasi į naują ratuotį, tiesa, prieš tai paklojęs nemenką sumą pardavėjui.

Tačiau dauguma pirkėjų į naują transporto priemonę investuoja tam, kad ilgam užsitikrintų kelionių komfortą ir atsikratytų galvos skausmo dėl remontų.

Vis dėlto net naujo modelio įsigijimas negarantuoja ramybės. Atvirkščiai – kartais išoriškai blizgantis automobilis turi gausybę techninių trūkumų, arba reikia tokios brangios priežiūros ir techninio aptarnavimo, kad viršija gerokai senesnio automobilio remonto išlaidas.

Šiame blogiausių pirkinių sąraše pateikiami vieni dažniausiai gendančių arba neadekvačiai daug trūkumų, palyginti su savo aukšta kaina, turintys modeliai.

Tik trumpai draugystei

Kokiose tik dešimtukuose nesipuikavo „Fiat Multipla“ pavadinimas. Ir visi jie, lyg tyčia, neigiami. Italų automobilių pramonės šedevrui vietos atsidaro ir nepatikimiausių sąraše. 1998–2010 m. „Fiat“ koncerno gamintas vienatūris buvo populiarus visoje Europoje.

Originalios, o kai kurių nuomone ir bjaurios, išvaizdos automobilis, gamintas su 5 laipsnių mechanine pavarų dėže, pasižymėjo efektyviais sprendimais, dėl kurių tapo talpiu ir nebrangiu miesto darbštuoliu. To meto kainomis kainavęs apie 17 tūkst. eurų, „Multipla“ turėjo nuo 80 iki 115 arklio galių (AG) variklius, dažniausiai varomus dyzelinu.

Nors buvo gana praktiškas, šis modelis susidūrė su daugybe mechaninių problemų. „Pacientą“ kankino sankabos ir pavarų dėžės gedimai, buvo nemažai nusiskundimų dėl elektroninių sutrikimų, ypač esant prastoms klimato sąlygoms, taip pat – variklio problemų.

Nepaisant to, kurį laiką „Fiat Multipla“ buvo labai mėgstamas praktiškų pirkėjų. Tiesa, jį vairavo ir garsenybės, pavyzdžiui, italų kompozitorius Giovanni Allevi, parašęs daugumai jo tautiečių švento dalyko – futbolo „Serie A“ lygos himną.

Populiarus portalas „Auto Week“ „Multipla“ apibūdino kaip ne tik estetiškai nepatrauklų, bet ir keliantį didelį galvos skausmą savininkams dėl nuolatinio remonto poreikio.

„Akivaizdu, kad tai nebuvo automobilis, skirtas ilgai naudoti“, – kolegoms pritarė kitas populiarus žurnalas „Car Magazine“.

Galiūnas: „Land Rover Discovery 3“ galėjo įveikti net sunkiausias bekelės kliūtis, bet neišvengė techninių problemų. / „Scanpix“ nuotr.

Britų pasididžiavimas

Britų pasididžiavimu kadaise buvęs „Land Rover“ 2004–2009 m. nuo savo konvejerių išleido „Discovery 3“. Šis galingas visureigis buvo aprūpintas 6 cilindrų varikliais, turinčiais apie 190 AG.

Pirkėjas galėjo rinktis 2,7 l tūrio turbodyzelio arba 4 l benzininį variklį, taip pat 6 laipsnių mechaninę arba automatinę pavarų dėžę.

Apie 40 tūkst. eurų kainavusį visureigį pirko ir amerikiečiai, tarp kurių buvo popkaralienė Madonna ir aktorius Tommy Lee Jonesas.

„Discovery 3“ modelis buvo populiarus, nes pasižymėjo puikiomis bekelės įveikimo savybėmis. Apie 40 tūkst. eurų tuo metu kainavusį visureigį pirko ne tik britai ar kiti europiečiai, bet ir amerikiečiai, tarp kurių buvo net ir popkaralienė Madonna ir aktorius Tommy Lee Jonesas.

Tačiau dėl dažnų pneumatinės pakabos sistemos gedimų, prastų elektronikos komponentų visureigis ilgainiui užsitarnavo nepatikimo reputaciją. Be to, automobilis turėjo problemų dėl variklio, transmisijos ir neadekvačiai didelių degalų sąnaudų.

„Nors „Discovery 3“ pasižymi puikia važiuokle, jis tikrai per dažnai genda“, – buvo rašoma svetainėje „CarBuyer“.

„Įspūdingas visureigis, tačiau turi daugiau elektroninių ir mechaninių gedimų dėl pavarų dėžės ir pneumatinės pakabos, nei galima tikėtis“, – pritarė populiarios TV laidos „Top Gear“ vedėjai.

Patvarumas: „Jaguar X-Type“ turėjo bėdų dėl transmisijos ir variklio, todėl buvo laikomas mažiau patikimu nei to paties segmento atstovai. / „Scanpix“ nuotr.

Supermodelio pasirinkimas

Dar vienas prekės ženklas iš Jungtinės Karalystės – „Jaguar X-Type“. 2001–2009 m. gamintas sedanas Europoje buvo vertinamas kaip didelis šeimos automobilis. JAV greitkelių platybėse jis buvo priskirtas kompaktiškos klasės atstovams.

2001 m. apie 35 tūkst. eurų kainavęs „X-Type“ turėjo 2,5 l V6 benzininį variklį, kuris suteikė apie 200 AG galią. Automobilis buvo aprūpintas 5 laipsnių mechanine arba 5 laipsnių automatine pavarų dėže.

„Jaguar X-Type“ buvo populiarus Jungtinėje Karalystėje, ypač tarp verslo klientų, kurie vertino jo prabangą už santykinai žemą kainą. Ne veltui tarp garsiausių jo pirkėjų buvo legendinis anglų futbolininkas Davidas Beckhamas ir manekenė, pasiekusi supermodelio statusą, Kate Moss.

Vis dėlto „X-Type“ neišvengė bėdų dėl transmisijos ir variklio. Taip pat silpnosios jo vietos buvo degalų sistema ir elektronika. Dėl prastos kokybės ir techninių gedimų „X-Type“ buvo mažiau patikimas nei kiti konkurentai.

Leidinys „Consumer Reports“ pabrėžė, kad „Jaguar X-Type“ buvo labai gražus ratuotis, tačiau patikimumu nusileido konkurentams iš to paties kainos segmento.

BMW 7 serija buvo populiari gimtojoje Vokietijoje ir Rusijoje, kur buvo laikoma itin aukštą savininko statusą pabrėžiančiu automobiliu.

Pigusis korėjietis

2002–2011 m. gyvavęs Pietų Korėjos gamintojo „Daewoo“ kūdikis „Chevrolet Aveo“ buvo pristatytas kaip pigus ir ekonomiškas miesto automobilis. Ir iš tiesų, šį ratuotį iš salono buvo galima įsigyti vos už 10–11 tūkst. eurų.

Populiariausias „Aveo“ variantas buvo varomas 1,2 l galios benzininiu varikliu ir turėjo apie 80 AG. Jo konstrukcija buvo paprasta, su 5 laipsnių mechanine pavarų dėže, tačiau dėl prastos surinkimo kokybės ir dažnų gedimų jis tiesiog varė į neviltį savininkus. Dažniausiai pasitaikančios problemos buvo susijusios su varikliu, dažnokai perkaisdavusiu ir vartojusiu per daug alyvos. Taip pat meistrams dažnai reikėdavo krapštyti „Aveo“ elektronines sistemas ir stabdžių komponentus.

Nepaisant to, „Daewoo“ mažylis buvo neblogai parduodamas JAV ir kai kuriose Azijos šalyse dėl mažos kainos ir didmiesčiams tinkamo kompaktiško dydžio. Prie jo populiarumo prisidėjo ir tuometės tendencijos. Jaunoji JAV muzikos žvaigždžių karta propagavo statuso nesivaikymo ir taupumo idėjas. Neatsitiktinai kuklus „Daewoo“ mažalitražis atsidūrė ir žinomos aktorės ir popdainininkės Miley Cyrus garaže.

„Aveo“ yra vienas tų modelių, kurių reikia vengti. Šie mažyliai turėjo beveik visų pagrindinių sistemų gedimų“, – rašė JAV automobilių apžvalgos portalas Edmunds.

Spragos: „Audi A8“ alsuoja prabanga, bet praeityje savininkams kildavo komforto ir saugumo iššūkių. / J. Kalinsko / BNS nuotr.

Kliuvo ir „Audi“

Neįprasta tarp nepatikimiausiųjų minėti prabangius modelius. Vienas tokių – vokiškasis sedanas „Audi A8“. Tiesa, čia kalba sukasi tik apie 2003–2010 m. gamintą modelį ir jo populiarų variantą su 3 l V6 dyzeliniu varikliu. Automobilis buvo aprūpintas 6 arba 8 laipsnių automatinėmis pavarų dėžėmis.

A8 buvo žinomas dėl savo komforto, galios ir santykinės degalų ekonomijos – net žinant jo galingą variklį. Vis dėlto, įvertinant didelę kainą – nuo 55 iki 80 tūkst. priklausomai nuo komplektacijos, A8 buvo pernelyg trapus, ypač kalbant apie elektronikos ir aušinimo sistemos gedimus. Neretai buvo susiduriama su pneumatinės pakabos gedimais – dėl to kildavo komforto ir saugumo problemų.

Ir taip solidų „Audi A8“ prestižą kėlė jo garsūs pirkėjai – Holivudo ikonos Tomas Cruise’as ir Robertas Downey Jaunesnysis, muzikos atlikėjas ir prodiuseris Jay-Z.

„Audi A8“ – prabangus ir komfortiškas automobilis, tačiau nuolatiniai elektronikos gedimai ir aukštos remonto išlaidos tapo rimtu jo trūkumu“, – apie to meto modelį rašė portalas „AutoWeek“.

Brangu: BMW 7-osios serijos sedanai turi minias gerbėjų, bet jų kaina įkandama nedaugeliui. / „Scanpix“ nuotr.

Per brangi investicija

Dar keičiau prie blogiausių pirkinių priskirti BMW 7-uką. Šios serijos atstovai – itin prašmatnūs ir išvaizdūs, tad turi minias gerbėjų. Tiesa, jų kaina įkandama retam vairuotojui. Nors liaupsių Vokietijos koncerno flagmanui netrūksta, vienas jo raidos etapas buvo ne itin vykęs.

Nuo 2002 iki 2008 m. gamintas BMW 7 modelis tuo metu kainavo nuo 70 iki 100 tūkst. eurų. Jis turėjo 4,4 l aštuonių cilindrų variklį, išgaunantį apie 325 AG. Automobilis buvo aprūpintas 6 laipsnių automatinėmis pavarų dėžėmis.

BMW 7 serija buvo ypač populiari gimtojoje Vokietijoje ir Rusijoje, kur buvo laikoma itin aukštą savininko statusą pabrėžiančiu automobiliu. Tarp garsiausių jo savininkų buvo futbolo megažvaigždė iš Portugalijos Cristiano Ronaldo, jau minėtas JAV muzikos prodiuseris Jay-Z ir netgi JAV prezidentas Barackas Obama.

Tačiau net ir tokie garsūs vardai neišgelbėjo BMW 7 serijos nuo kritikos lavinos dėl brangaus remonto, kurio reikėjo šalinant problemas dėl elektronikos ir klimato kontrolės. Buvo susiduriama ir su sutrikimais dėl variklio ir transmisijos sistemos gedimų. Be to, šie sedanai turėjo sandarumo trūkumų, valdymo sistemų gedimų.

„Tų laikų BMW 7 serija buvo puiki, tačiau „iDrive“ sistema buvo nepatikima, o elektronikos gedimai – pernelyg dažni. Viena brangiausių investicijų savininkams, tačiau techniškai – vienas pažeidžiamiausių savo klasės atstovų“, – rašė „AutoWeek“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra