Pačią pirmąją „Omnitel 1000 km lenktynių“ dieną, liepos 19-ąją, nuo 19 val. iki pat vidurnakčio, o jei varžybos užsitęstų – ir ilgiau, Palangos lenktynių miestelyje apsilankiusių žiūrovų kraują stingdys drago, arba kaip rekomenduoja kalbininkai, – traukos lenktynių meistrai. Varžytuvės Palangoje jiems bus šalies čempionato trečiojo etapo batalijos, jau kelinti metai randančios vietos ir labai įtemptoje bei turiningoje didžiųjų lenktynių programoje.
Lenktynių organizatoriai negali likti abejingi šiai greičio bei adrenalino fiestai, kurios gerbėjų gretos, ištroškusios „Formulės 1“ bolidui prilygstančių greičių, tik gausėja. Šią sporto šaką kultivuojantys lenktynininkai trumpoje distancijoje išvysto didžiausius greičius. Įtikinamiausias to pavyzdys - vilniečio Ježio Chmelevskio su savos konstrukcijos „Eamvracer Jezomobil“ pasiektas naujas šalies automobilių drag lenktynių ketvirčio mylios (402,336 metro) absoliutus rekordas.
Daugelį metų lenktynėms paskyręs Ježis pernai Kazlų Rūdos aerodrome 1/4 mylios (402,336 metro) distanciją nuskriejo per 8,99 sekundės, ties finišo linija išvystydamas stulbinantį 273 kilometrų per valandą greitį.
„Šiai akimirkai, trukusiai nepilnas devynias sekundes, rengiausi trejus metus, - po rekordinio važiavimo „Omnitel 1000 km lenktynių“ spaudos centrui sakė rekordo autorius J. Chmelevskis. – Tačiau nei sugaišto laiko garažuose, nei ilgų vakarų, praleistų bediskutuojant su specialistais prie brėžinių, nei pagaliau investuotų nemenkų lėšų negaila“.
Padirbėta tikrai daug, nes žvelgdamas į jo trejus metus tobulintą „Volkswagen Corrado“ sunkiai beįžiūrėsi pirmykščių automobilio bruožų. Pakitusiu veidu, praturtintas rėmine konstrukcija vos 2,0 litro darbo tūrio 16 vožtuvų „Volkswagen“ turbovariklis išvysto sunkiai įtikėtiną 856 AG pajėgumą!
Įdiegta azoto suboksidą, savotišką deguonį į variklio degimo kamerą tiekianti NOS sistema, šią arklių kaimenę padidina dar 150 galvų. Tad galima sakyti, kad po „Eamvracer Jezomobil“ variklio dangčiu tūno šiek tiek daugiau nei 1000 arklių galia, leidžianti per trumpą, vos 402,336 metro distanciją, automobiliui išvystyti tokį fantastišką greitį.
Priminsime, jog neoficialus naujas automobilių drag pasaulio rekordas priklauso amerikiečiui Nicolasui Brunetui, kuris šių metų birželį su savos konstrukcijos bolidu, varomu modifikuoto 2,0 litro „General Motors“ variklio, ketvirtį mylios įveikė per 6,71 sekundės, o finišo liniją kirto 333 km/val. greičiu. Naujas rekordas keturcilindrių variklių kategorijoje liko neoficialiu tik todėl, kad lenktynių metu „Napierviille“ (Kanada) lenktynių trasoje nebuvo oficialų rekordą įgaliotų fiksuoti specialistų...
Ką ir kiek investavo tobulindamas savąjį „BMW Altered“ nelinkęs atskleisti ir klaipėdietis Aivaras Štikelis, prieš dvejus metus labai rimtai kėsinęsis į tuomet dar Mindaugui Samušiui su „Audi S2“ priklausiusį šalies greičio rekordą (9,64 sekundės ir 246 km/val. greitis finišuojant). Tačiau 2010 m. Palangoje irgi per „Omnitel 1000 km lenktynių“ programoje buvusias drago pirmenybes trasą klaipėdietis įveikė kiek lėčiau - per 9,8 sekundės.
A.Štikelis greičiau važiavo šiemet per pirmojo etapo lenktynes, vykusias Kazlų Rūdoje ir, pasiekęs 9,54 sek. rezultatą, pagerino jam pačiam priklausiusį RWD (automobilių, varomų galiniais ratais) greičio rekordą. Per antrojo etapo lenktynes, birželio 23 d. vykusias ten pat, Aivaras buvo dar greitesnis ir dar kartą pagerino savo paties rekordą, kuris dabar yra 9, 48 sek.
Tačiau ir ties šia atžyma A. Štikelis nelinkęs sustoti. Tad liepos 19-ąją Palangoje akivaizdinėje kovoje drag trasoje susitiks ne tik visi šalies rekordininkai, pasiryžę naujų aukštumų šturmui. Laukiama ir greitų užsienio šalių lenktynininkų, atsivešiančių į pajūrio kurortą unikalią savo techniką.
„Manome, kad šioje greičio ir adrenalino fiestoje dalyvaus apie pusšimtį lenktynininkų, - teigia Jonavos automobilių sporto klubo „Žaibelis“, organizuojančio Lietuvos drag čempionatą, direktorius Edvinas Preckailo. - Ko reikia, kad šis greičiausiųjų lenktynininkų susitikimas taptų tikra švente patiems sportininkams ir žiūrovams? Tik gero oro ir sausos trasos, o entuziazmo bei parako mums tikrai nestinga“.
Nors sakoma, kad lenktynės vyksta bet kokiu oru, tačiau E. Preckailo nepamiršo kaip pernai dienos programą užbaigusiems drag dalyviams nuotaiką pagadino kaip iš kibiro staiga prapliupęs lietus, dėl kurio net kelis kartus varžybas teko atidėti.
Negana to ir trasa dėl šių priežasčių nuo klasikinės, ketvirčio mylios, buvo sumažinta perpus, o tokioje greičio rekordai nefiksuojami.
Savo technikos į šlapią trasą taip ir neišdrįso išvairuoti galingiausiųjų - „Super Sport“ klasės - bolidų savininkai, būtent iš kurių ir laukiama greičio rekordų.
Tačiau tai buvo pernai. Dukart paeiliui sulaukti tokio gamtos akibrokšto – mažai tikėtina.
Naujausi komentarai