Atsižvelgusi į gautus vartotojų nusiskundimus dėl KIA automobilių platintojų Lietuvoje sudaromų kliūčių atlikti eilinės techninės priežiūros darbus kituose nei įgaliotų atstovų servisuose, Konkurencijos taryba atkreipė atitinkamų bendrovių dėmesį į tai, kad toks vartotojų pasirinkimo galimybių ribojimas gali būti nesuderinamas su konkurencijos teisės reikalavimais.
KIA automobilius Lietuvoje platinančios bendrovės, reaguodamos į pateiktas pastabas, įsipareigojo netaikyti minėto reikalavimo dėl eilinės techninės priežiūros atlikimo būtinai įgalioto atstovo servise ir, nepriklausomai nuo to, kur bus atlikti šie darbai, visa apimtimi taikyti gamintojo numatytą garantiją.
Tokias sąlygas numatoma įtraukti ir į naujai išleidžiamas vartotojams išduodamas garantinės priežiūros knygeles.
Taigi, KIA automobilių savininkams nebeturėtų iškilti sunkumų dėl garantijos galiojimo ir nusprendus pasinaudoti kitų bendrovių paslaugomis atliekant eilinės techninės priežiūros darbus.
Primename, kad 2009 m. Konkurencijos taryba atliko galimo konkurencijos teisės reikalavimų pažeidimo tyrimą dėl keleto kitų automobilius parduodančių ūkio subjektų veiksmų, kurie taip pat reikalavo atlikti garantinių automobilių techninę priežiūrą tik jų įgaliotame tinkle.
Minimas tyrimas buvo baigtas, kai pažeidimu įtariami ūkio subjektai pateikė įsipareigojimus pakeisti automobilių garantijos taikymo sąlygas taip, kad jose nebūtų įtvirtinta garantijos sąlyga, jog automobilių garantinio laikotarpio metu atlikus automobilio techninę priežiūrą pas nepriklausomus remontininkus, prarandama galimybė naudotis automobilio garantiniu aptarnavimu.
Tokie bendrovių, parduodančių automobilius, veiksmų pokyčiai leis vartotojams pasinaudoti konkurencijos teikiama nauda (pavyzdžiui, mažesnėmis kainomis), renkantis techninio aptarnavimo paslaugas.
Naujausi komentarai