Nebe pirmus metus nuo gruodžio pabaigos iki sausio pradžios žiema Lietuvoje išeina savotiškų atostogų. Vienus žmones tai džiugina, kitus - liūdina, tačiau bet kokioms žinioms apie laukiamą orų pasikeitimą jautriausi yra būsimo žiemos ralio Utenos regione žiūrovai.
Nepaisant pastarųjų kelių savaičių orų permainų, „Halls Winter Rally 2013" organizatoriai nori nuraminti žiūrovus - pagal ilgalaikes orų prognozes, žiema trauktis neketina, o ralio teritorijoje sąlygos jau dabar yra tokios, jog lenktyniauti galima nors ir šiandien.
Viena iš svarbiausių sąlygų vykti žiemos raliui yra tinkamas įšalas, atsirandantis į ledą sustingus grunte esančiam vandeniui ir suformuojantis vientisą sukietėjusios kelio dangos plutą. Metų pradžioje įsivyravę drėgni orai ir teigiama temperatūra bei vėliau atkeliavęs šaltukas savotiškai pasitarnavo būsimo „Halls Winter Rally 2013" greičio ruožų dangai.
Drėgnesnė žemė, kur kas geriau šąla, o ant kelių galutinai sukietėjęs ledas neleis sportinių padangų dygliams prasikasti iki žvyrkelio dangos.
Žiūrovams svarbiausias meteorologinis faktorius ralio dieną yra lauko oro temperatūra ir nuo jos priklausantis šiltos aprangos kiekis. Tuo tarpu lenktynininkams tenka spręsti gerokai daugiau rebusų. Dauguma iš jų žiūrovams nėra pastebimi ir neretai rezultatų lentelė neatspindi tikrojo ekipažų greičio.
Vienas iš tituluočiausių Lietuvos lenktynininkų - per sportinę karjerą gausybę teorinių ir praktinių žinių sukaupęs daugkartinis ralio čempionas Rokas Lipeikis teigė, jog dalis sportinės kovos žiūrovui lieka nematoma.
Tai - tinkamų padangų pasirinkimas, automobilio variklio valdymo programos, diferencialų ir pakabos reguliavimai, skirti specifinėms sąlygoms, taip pat kelio dangos pokyčiai, atsirandantys ja pravažiavus vis daugiau ekipažų. Nematomi ir dalis taktinių ir strateginių sprendimų, lemiančių laimėtas ar atvirkščiai - praloštas sekundes.
Paklaustas apie idealią dangą žiemos ralio greičio ruožams, lenktynininkas tvirtino, jog tai yra labai plati tema ir vienareikšmiško atsakymo, kokios sąlygos geriausios, nėra.
„Palankiausios sąlygos važiuoti maksimaliu savo tempu yra tada, kai greičio ruožo danga tolygiai padengta storu ledo sluoksniu, o oro temperatūra žemesnė nei 15 laipsnių šalčio. Nepalankiausios - kai keliai netolygiai padengti šlapiu sniegu. Tačiau palankiausios sąlygos yra reliatyvus dalykas - jos priklauso nuo turimo automobilio, jo pakabos sureguliavimo, pasirinktų padangų, vairuotojo meistriškumo ir daugelio kitų dalykų. Pavyzdžiui, greitas lenktynininkas, vairuojantis lėtesnį automobilį turi daugiau galimybių laimėti pozicijų, kai yra daug sniego ir slidu", - minėjo R.Lipeikis.
„Nuo temperatūros labai priklauso sukibimas, todėl lenktynininkams būtinas tinkamas padangų pasirinkimas. Labai žemoje temperatūroje ledas tampa kietesnis už betoną. Jei lauko temperatūra yra 20 laipsnių žemiau nulio, sportinės padangos dygliai į ledą susminga maždaug 2-3 milimetrus. Tuo tarpu, jei lauke yra apie 1 laipsnį šilumos, dygliai susminga iki 6-7 milimetrų. Taip pat daug įtakos turi sniego kiekis - jei jo daug, dygliai ne visada pasiekia ledą ir lemiamą reikšmę įgyja padangos protektoriaus raštas. Tinkamai pasirinkus padangas, galima laimėti maždaug po 2 sekundes viename kilometre, lyginant su neteisingai jas pasirinkusiu varžovu.", - teigė keturiskart tradiciniame žiemos ralyje nugalėjęs lenktynininkas.
Greičiausia žiemos švente tituluojamas „Halls Winter Rally 2013„ vyks šių metų sausio 26 dieną, šeštadienį, Utenos apylinkėse. Renginys, į kurį tradiciškai susirenka iki 100 ekipažų ir apie 50 tūkstančių žiūrovų, rengiamas nuo 1994 metų. Startavęs Visagine, o vėliau persikėlęs į Utenos regioną, šiemet „Halls Winter Rally 2013“ minės penkerių metų jubiliejų.
Naujausi komentarai