Dirbantys aptarnavimo srityje ir arbatpinigių prisiduriantys prie algos prieš kelerius metus nuogąstavo, kad sunkmečio prispausti gyventojai susirenka visą grąžą. Šiuo metu esą situacija gerėja, tačiau į prieškrizinį lygį dar negrįžta.
Lietuvoje prigijo iš užsienio atsivežta idėja, kad aptarnaujančiam personalui reikia palikti 10 proc. arbatpinigių nuo priskaičiuotos sumos. Tačiau paliekama dalis nuo išleistos sumos pastaruosius keletą metų mažėjo ir atitinkamai atspindėjo vartotojo finansines galimybes.
Vičiūnų restoranų grupės, valdančios restoranus „Charlie pizza“, „Katpėdėlė“ ir „La Crêpe“, direktorius Gediminas Balnis pasakojo, kad pastaruoju metu klientai juos aptarnaujančiam personalui palieka daugiau arbatpinigių nei anksčiau. Tačiau arbatpinigių dydis, anot jo, glaudžiai susijęs su restoranų vieta.
„Arbatpinigių dydis labai priklauso nuo restorano ir svečių perkamosios galios. Tuose restoranuose, kur renkasi mažiau kainai jautrūs klientai, krizė arbatpinigių dydžio beveik nepakoregavo. Arbatpinigiai galbūt šiek tiek sumažėjo, tačiau nedramatiškai“, – pasakojo restoranų grupės „Fortas“ rinkodaros vadovas Kęstutis Markevičius.
Jis teigė, kad mažesniuose šalies miestuose jokio atsigavimo arbatpinigių srityje nematyti, todėl ten išlieka įprasta arbatpinigių palikti nepriklausomai nuo sąskaitos dydžio: „Arbatpinigių dydis svyruoja nuo 2 iki 5 litų. Jeigu klientai užsisako daugiau, padavėjams palieka 5 litus ir pan. O jei geria kavą, tuomet arbatpinigių išvis nepalieka.“
Kaune, kaip sakė K.Markevičius, žmonės linkę palikti daugiau, tad nedidelis pagerėjimas juntamas.
Teigiama, kad Vilniuje paliekant arbatpinigių mažiausiai kreipiama dėmesio į aptarnavimo kokybę, o kitose vietose klientai aptarnaujančiam personalui reiklesni. „Jeigu aptarnavimas ar maistas svečiui nepatiko, tuomet jis leidžia sau nepalikti arbatpinigių ir tai yra normalu“, – sakė jis. Vilniuje, anot pašnekovo, klientai personalą dėl nesklandumų pabara, bet vis tiek palieka apie 10 proc. arbatpinigių.
Kalbinti restoranų atstovai mano, kad arbatpinigių dydis priklauso nuo vartotojų perkamosios galios, restorano geografinės vietos, personalo įgūdžių ir net asmeninio žavesio.
Naujausi komentarai