Dėl 410/345/10,5 kV, 600 MVA galios autotransformatoriaus bandymų tarpsisteminės jungties tarp Lenkijos ir Lietuvos pralaidumas prekybai nebuvo prieinamas nuo pirmadienio ryto.
„Pagal pirminį planą „LitPol Link“ jungtis turėjo pradėti veikti penktadienį ryte, tačiau dar savaitės viduryje informavome elektros biržą „NordPool“, kad atjungimą turėsime pratęsti. Pagal autotransformatoriaus įjungimo programą buvo numatytos operacijos, kurių atlikimui prireikė daugiau laiko, negu planavome. Nors bandymas kiek užtruko, tačiau įrenginys buvo sėkmingai įjungtas ir išbandytas pagal numatytus gamintojo ir elektrinių bei elektros tinklų eksploatavimo taisyklių reikalavimus“, – teigia „Litgrid“ Sistemos valdymo centro vadovas Gintautas Monkevičius.
Išbandžius pirmąjį iš trijų „LitPol Link“ išplėtimo projektui skirtų autotransformatorių, rugsėjo pirmoje pusėje bus atliekami ir antrojo autotransformatoriaus bandymai. Trečiasis, kuris buvo neseniai atgabentas į Alytų, bus išbandytas kiek vėliau.
Trys identiški autotransformatoriai skirti „LitPol Link“ jungties išplėtimui – jų įrengimas yra būtina sąlyga, siekiant sinchroniškai susijungti su žemyninės Europos tinklais. „LitPol Link“ jungties išplėtimo projektą, kuris yra vienas svarbiausių, Lietuvai siekiant sinchronizacijos su žemyninės Europos tinklais, planuojama baigti iki metų pabaigos.
Pirmą šių metų pusmetį „LitPol Link“ jungties prieinamumas buvo 82,36 proc. Palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, jungties prieinamumas mažėjo dėl atjungimo šių metų gegužę, kai buvo atliekami planiniai priežiūros darbai.
500 MW galios „LitPol Link“ jungtį sudaro dvi 163 km ilgio 400 kV elektros perdavimo linijos Alytus–Elkas ir keitiklių stotis Alytuje. Jungtis pradėjo veikti 2015 m.
ELTA (ELTA)
Naujausi komentarai