Lietuvos ir Vokietijos laivas
Po atliktų bandymų laivas „Kairos“ jau išplaukė iš Pietų Korėjos „Hyundai Mipo“ laivų statyklos. Toje pačioje statykloje yra pastatytas ir Klaipėdoje esantis suskystintųjų gamtinių dujų išdujinimo (FSRU) laivas „Independence“.
117 m ilgio „Kairos“ priklauso kompanijai „Babcock Schulte Energy“. Iš jos laivą nuomos ir valdys bendrovė „Blue Energy“, kurioje 90 proc. akcijų priklauso Vokietijos kompanijai „Nauticor“ ir 10 proc. „Klaipėdos naftos“ dukterinei bendrovei „SGD logistika“.
Planuojama, kad laivas į Klaipėdą atplauks lapkričio pabaigoje ar gruodžio pradžioje, o eksploatacijai bus parengtas iki šių metų pabaigos.
Išskirtinių galimybių laivas
Suskystintųjų gamtinių dujų bunkeriavimo laivas „Kairos“ skirtas užpildyti dujomis laivus. Baltijos jūroje daugėja dujomis varomų laivų. Jų užpildymas dujomis yra problematiškas, nes specialių bunkeriavimo laivų nėra. Dažnai dujos į laivus vežamos autocisternomis.
Planuojama, kad laivas „Kairos“ tiektų SGD didesniame Baltijos jūros regione. Laivas dujas priimtų Klaipėdos SGD terminale ir pristatytų klientams į reikiamą vietą.
„Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius Mindaugas Jusius teigė, kad naujasis laivas užtikrins efektyvų SGD perkrovimo stoties darbą Klaipėdos uoste ir pasiūlyti klientams Baltijos jūros regione pilną SGD logistikos grandinę.
„Nauticor“ vadovas Mahinde Abeynaike tikisi, kad didelės talpos, išskirtinis, aukšto lygio ir galimybių laivas užtikrins plačios apimties dujų tiekimą laivams Baltijos jūroje.
Teigiama, kad laivas galės teikti ne tik aprūpinimo dujomis, bet ir garų, kitų nebereikalingų medžiagų grąžinimo iš laivų paslaugą.
Estijoje bus konkurentas
Jau žinoma, kad „Kairos“ Baltijos jūroje turės rimtą konkurentą. Spalio 19 d. Estijos energetikos bendrovė „Eesti Gaas“ pateikė užsakymą pastatyti 6 tūkst. kubinių metrų bei 99 metrų ilgio SGD bunkeriavimo laivą.
Šio laivo statybai tikimasi gauti ES parama. Ji siektų 20 proc. laivo statybos vertės. Kokia laivo statybos suma kol kas neatskleidžiama. Tai paaiškėtų gavus ES paramą. Laivas statomas Olandijos „Damen group“ laivų statykloje. Ji laivą planuoja pastatyti iki 2020 m. rugsėjo.
Laivo statybą remia investicinė bendrovė „Infortar“ kartu su Estijos laivybos milžine „Tallink“. „Eesti Gaas“ su „Tallink“ sudarė laivo techninės paramos bei komplektavimo sutartį.
Skelbiama, kad laivas pagrinde veiks Suomijos įlankos zonoje. Bet yra didžiausia tikimybė, kad šioje zonoje ir bus daugiausiai dujomis varomų laivų. Šiuo metu jau veikia arba statomi keli dujomis varomi jūrų keltai, kurie plaukios Stokholmo, Turku, Helsinkio ir Talino zonoje.
„Eesti Gaas“ tikina, kad ji turinti pačią didžiausią laivų bunkeriavimo dujomis patirtį regione. Iki šiol laivų bunkeriavimas buvo vykdomas sunkvežimiais. „Eesti Gaas“ į laivus jau supylusi tūkstančius sunkvežimių dujų.
Naujausi komentarai