Pereiti į pagrindinį turinį

Bankomato „įsiurbta“ kortelė gali kainuoti ir klientui

2017-10-13 10:34

Naudodamiesi bankomatu tuo pat metu dar spėjate ir parašyti žinutę ar pasišnekučiuoti? To verčiau nedaryti, nes jei uždelsite, bankomatas įtrauks jūsų kortelę ir už naują mokėsite pats, aiškina bankų atstovai. Tik tuo atveju, jei bankomatas pats negrąžino jums banko kortelės, už naujos gaminimą mokėti nereikės.

Bankomato „įsiurbta“ kortelė gali kainuoti ir klientui
Bankomato „įsiurbta“ kortelė gali kainuoti ir klientui / T. Urbelionio / BFL nuotr.

Į LRT.lt kreipėsi skaitytoja Renata (vardas pakeistas), nustebusi, kad bankomatui prarijus jos banko kortelę, naujos teko laukti tris savaites ir ginčytis, ji ar bankas turi sumokėti už prarastą kortelę.

„Swedbank“ bankomatui įtraukus kortelę rugsėjo 17 d., ją gavau spalio 6 d. po gana didelių ginčų, kad aš neturiu už ją mokėti. Viso labo trys savaitės. Kaip čia su vieno didžiausių bankų operatyvumu ir apskritai – bankomatų kokybe, priežiūra?“ – klausia moteris.

Visų didžiųjų šalies bankų atstovai tikina, kad tokios situacijos, kai bankomatas negrąžina kortelės, – išskirtinės. Komentuodamas skaitytojos Renatos situaciją, banko „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius paaiškina, kodėl procedūra taip užtruko.

Visų didžiųjų šalies bankų atstovai tikina, kad tokios situacijos, kai bankomatas negrąžina kortelės, – išskirtinės.

„Visų pirma norime atsiprašyti klientės dėl šios situacijos ir patirtų nemalonumų. Tačiau, turint mintyje, koks didelis operacijų skaičius „Swedbank“ bankomatuose atliekamas kiekvieną dieną, toks atvejis, kai bankomatas negrąžina kliento kortelės, nutinka labai retai.

Komentuojant šį konkretų atvejį, mūsų banko duomenys rodo, kad nauja mokėjimo kortelė buvo užsakyta su atsiėmimu „Swedbank“ klientų aptarnavimo padalinyje. Vėliau klientė persigalvojo ir pakeitė kortelės pristatymo būdą – buvo užsakytas kortelės pristatymas paštu. Paštu kortelė buvo išsiųsta spalio 2 d., o aktyvuota interneto banke – spalio 8 d.“, – aiškina S. Abraškevičius.

Bankomato „įsiurbta“ kortelė gali kainuoti ir klientui

Anot S. Abraškevičiaus, jei kortelė buvo prarasta ne dėl kliento kaltės, kaip ir nutiko Renatos atveju, naujos kortelės gamyba klientui nieko nekainuoja. Kortelės aktyvavimo mokestis, kuris nurašomas automatiškai aktyvavus kortelę, minėtai klientei taip pat grąžintas.

Tačiau kortelės bankomate pasilieka ne vien dėl bankomato gedimo. Kur kas dažniau tai lemia klientų elgesys.

Banko „Luminor“ komunikacijos vadovė Rasa Petruškevičiūtė sako, kad dažniausiai bankomatai įtraukia paliktas korteles, antroje vietoje pagal situacijų dažnumą rikiuojasi blokuotos kortelės, kai klientas daugiau nei penkis kartus klaidingai suveda savo PIN kodą.

„Įtraukta“ kortelė bankomate padedama į atskirą kasetę, ten saugoma, o vėliau sunaikinama, todėl mūsų klientai gali būti tikri, kad šiomis kortelėmis niekas kitas nebepasinaudos. Klientui tokiu atveju reikia susisiekti su mumis ir užsisakyti naują kortelę. Ją pagaminsime per penkias darbo dienas, skubos atveju – per vieną. Jei klientas paliko ar užblokavo kortelę, jam reikės sumokėti už naujos pagaminimą, o jei tai įvyko dėl bankomato gedimo – ją pagaminsime nemokamai“, – pasakoja R. Petruškevičiūtė.

SEB banko atstovė žiniasklaidai Jovita Bazevičiūtė aiškina, kad banko kortelę bankomatas įtraukia ir tuo atveju, jei klientas pamiršta ar delsia ją pasiimti.

„Kartais taip nutinka, kai asmuo skuba, tuo pačiu metu kalba telefonu ar jį kas nors užkalbina. Per tam tikrą laiką nepaimta kortelė automatiškai įtraukiama atgal į bankomatą. Jei taip nutiko, rekomenduojame tuojau pat paskambinti į banko Kontaktų centrą ir užblokuoti kortelę. Telefonu galima ir užsisakyti naują kortelę. Jos pagaminimui taikomas mokestis. Kortelės gaminimas užtrunka penkias darbo dienas. Kortelės numeris keičiasi, išduodamas naujas PIN kodas“, – teigia pašnekovė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų