Pereiti į pagrindinį turinį

Blogos žinios: tarpmiestinių autobusų mažės, kelionės brangs

2023-02-24 03:00
DMN inf.

Ir taip labai prastas tarpmiestinis susisiekimas autobusais Lietuvoje netrukus gali tapti ne tik brangesnis, bet ir dar mažiau prieinamas. Savivaldybių asociacija sako, kad žmonėms nuvažiuoti iš vieno miesto į kitą bus sudėtinga, nes iš pervežimo paslaugų išstumtos savivaldybių įmonės. Ir tai – nėra tolima ateitis: kai kurių reisų nebelis jau po mėnesio. Situaciją komentuoja Savivaldybių asociacijos prezidentas, Jonavos meras Mindaugas Sinkevičius.

Asociatyvi T. Urbelionio / BNS nuotr.

– Kodėl taip atsitiks?

– Reikia įsivaizduoti Lietuvos žemėlapį. Po visą Lietuvą kursuoja autobusai. Pusę maršrutų šiuo metu vykdo savivaldybių įmonės. Nors savivaldybių – 60, tačiau 28 savivaldybių įmonės vykdo tolimojo susisiekimo tarpmiestinius maršrutus. Dabar Lietuvos transporto saugos administracija skelbia konkursus ir grupuoja visą žemėlapį, tolimojo susisiekimo struktūrą į atskiras grupes, t. y. visą pyragą padalija į 21 gabalą, kur kiekviename yra tam tikras skaičius maršrutų, ir sako: konkuruokite, kas pateiks geriausią pasiūlymą ir bus tos dalies maršrutų vykdytojas. Tačiau susidaro tokia situacija: pvz., Mažeikių autobusų parkas vykdė kelis tarpmiestinius susisiekimo maršrutus, tačiau dabar dominančiame pakete yra ir kitų maršrutų, kurių gyvenime nėra vykdęs ir neplanavo, gal neturi užtektinai autobusų tam, todėl negali dalyvauti.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

– Kadangi gali tekti vežioti ir visai nepalankiais maršrutais?

– Teoriškai taip. Iš principo į paketą įkrauna tai, ko niekada nevykdei.

– Ar autobusų parkai nebedalyvaus konkursuose ir neliks dabar vykdomų reisų?

– Savivaldos įmonės vykdo pusę tolimojo susisiekimų reisų. Visa kita aptarnauja verslas. Jei eliminuoji savivaldą, ji negali dalyvauti, nes sudaryti nepalankūs paketai, neturi teisinės ir juridinės galimybės kooperuotis su kitais vežėjais, nes bus konkurencinės teisės pažeidimai ir pan. Savivalda eliminuojama, lyg ir atsiranda daugiau galimybių verslui, bet klausimas, ar verslas visur dalyvaus, ar konkursai įvyks, kam reikalinga skuba. Gali būti, kad balandžio 1 d. bus visiškai nebejuokinga, nes keleiviai nebegalės važiuoti norimu maršrutu.

Keliame raudonas vėliava. Konkursai eliminuoja savivaldos vežėjus.

– Ar savivaldybėse skaičiavote, kiek gali dingti maršrutų? Kiek pabrangs likę?

– Klausimas – galvosūkis. Nežinome, kaip bus. Keliame raudonas vėliava. Konkursai eliminuoja savivaldos vežėjus. Eliminavimo priežasčių yra ne tik pakete, bet ir sugrupuojami maršrutai, kurių seniau savivaldos nevykdydavo. Yra autobusų reikalavimai, gamybos metai, kad autobusai būtų nauji. Negali visi savivaldos vežėjai tuo pasigirti. Kodeksas Seime, Seimo sesija prasideda kovo 10 d., iki balandžio 1 d., manau, kodeksą realu priimti. Kodeksas visoms šalims tinka ir neišdraskys esamos sistemos, leis nominaliai išlaikyti panašią, užtikrinti paslaugas. Atrodo, kad skubama, todėl manau, kad po balandžio 1 d. bus daug nerimo ir nepasitenkinimo.

– Ar tarpmiestinis susisiekimas gali būti pelningas?

– Yra maršrutų, kurie tikrai nenuostolingi, tačiau yra ir tokių, kur nėra pelno, savotiška socialinė paslauga. Negali palikti žmonių. Jei žiūrėsime tik iš pelno perspektyvos, o ne socialinių paslaugų, daug kur galima nevažiuoti ir nedaryti. Tačiau valstybės politika tokia negali būti

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų