Degalų kainų Lietuvoje ir Lenkijoje skirtumą lėmė krentantis zloto kursas lito atžvilgiu ir prekybininkų maržos. Tokias išvadas pirmadienį paskelbė analizę atlikusi Finansų ministerija, neketinanti keisti akcizų tarifų.
Šalies valdžia suskubo ieškoti priežasčių, kodėl Lenkijoje ir kitose ES šalyse degalai kainuoja gerokai pigiau nei Lietuvoje. Sumažėjus naftos produktų pardavimui, pasigirdo raginimų mažinti nuo sausio padidintus akcizus.
Finansų ministerija paskelbė atlikusi lyginamąją analizę. Jos rezultatai parodė, jog kainų skirtumus iš esmės lėmė ne nuo metų pradžios mūsų šalyje padidintas akcizas degalams. Svarbiausios priežastys – zloto kurso kitimas lito atžvilgiu ir didesnės mažmeninės prekybos maržos Lietuvoje.
Per pastaruosius tris mėnesius Lenkijos zloto kursas lito atžvilgiu nukrito 22 proc., tai atitinkamai lėmė ir akcizų tarifų skirtumą. Be to, jau nuo šių metų pradžios Lietuvoje, palyginti su Lenkija ir Latvija, degalų kainos mažmeninėje prekyboje, atskaičius mokesčius, pastebimai išaugo. Analizė parodė, kad mūsų šalies mažmeninėje prekyboje taikomos didesnės maržos – apie 0,10 lito už litrą degalų, palyginti su Latvija, ir apie 0,20 lito už litrą benzino ir apie 0,30 lito už litrą dyzelino, palyginti su Lenkija.
Dėl šių priežasčių, net ir sumažinus Lietuvoje šiuo metu benzinui ir dyzelinui taikomus akcizų tarifus iki 2008 m. lygio, dyzelino kaina Lietuvoje išliktų apie 0,22 lito už litrą didesnė nei Lenkijoje, atitinkamai benzino – didesnė apie 0,07 lito už litrą. O valstybė netektų apie 360 milijonų litų planuojamų pajamų.
Finansų ministerija, planuodama papildomas 2009 m. biudžeto pajamas iš didinamų degalų akcizų, jau įvertino riziką, jog dėl ekonominės padėties pokyčių šalyje gali sumažėti degalų realizavimas ir neketina siūlyti keisti degalams taikomų akcizų tarifų.
Naujausi komentarai